Hairo är den enda lokala surfaren norr om Chinandega i Nicaragua, han bor i den lilla fiskebyn Padre Ramos och har nästan aldrig varit i stan i sitt 18 åriga liv. För ett halvår sen fick han en skabbig bräda av en förbipasserande Amerikan och har lärt sig själv i det stökiga beachbreaket utanför sin mammas Rancho. Jag och min flickvän var de första han nånsin surfat tillsammans med när vi besökte platsen i Julas. Jag fixade lite dingar på hans bräda och skänkte en fena och öronpluggar till honom då... vi var tillbaka nu i Påsk och då hade nåt as snott hans bräda...
Eftersom han e en shysst entusiast som dock aldrig kommer att kunna köpa sig en bräda skulle det vara grymt att sponsra honom med en. Har dock något ansträngd ekonomi, men tänkte jag skulle försöka punga ut i alla fall $100... fast jag får nog inte tag på nån bräda för det här i Nica.
Värt att se om nån vill vara med och sponsra! Jag lovar att följa upp och publicera resultatet på Surfsverige. Så om nån vill sponsra kan de sätta in en slant till Skandiabanken 9150 5703060 och maila mig på
sponsra.hairo@figur8.se
Låter som en scam... jag vet =)