Facebook data

1
Kära klienter...
#12584 Kära klienter... 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Advokaten
graphgraph

Jag är en ganska färsk surfare, blev inlurad i sporten av en yngre jurist på byrån. Han har tjatat om den här sidan och jag har varit inne för att läsa lite då och då. Det har varit intressant att se bilder från både världens och Sveriges alla hörn. Sådant gör att man blir sporrad att fortsätta surfandet. Jag har även fått ta del av flera mer eller mindre heta diskussioner och intensiva diskussioner. Jag har inte registrerat mig förut pga att jag inte har tyckt mig kunna tillföra något. Jag fick däremot en idé idag. Där jag kan tillföra något är just i de heta diskussionerna. Argumenterar är ju det jag lever på. Därför är min idé denna: Om någon behöver hjälp i en diskussion; skriv bara "hjälp advokaten" så kommer jag till undsättning.

Logga in för att svara
#12587 Svar: Kära klienter... 18 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

He he....bra ide........."hjälp advokaten"......jag behöver mer och fler vågor till helgen;) bara skojade:) kul att du har fastnat för surfing. Vi ses i vattnet (förhoppningsvis till helgen)

Logga in för att svara
#12589 Svar: Kära klienter... 18 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Sounds good, I need someone who can pack in what I say nicer.

Logga in för att svara
#12593 Svar: Kära klienter... 18 år, 1 månad sen  

WaveyGravey

you sure do

Logga in för att svara
#12594 Svar: Kära klienter... 18 år, 1 månad sen  

WaveyGravey

you sure do

Logga in för att svara
#12595 Svar: Kära klienter... 18 år, 1 månad sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

"Lawyers don't surf!!!! This one does!!"

Logga in för att svara
#12596 Svar: Kära klienter... 18 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Fuck it, Advokaten, you are hired. But I also need your help in other departments, I am thinking of suing people for the following;

- Dropping in or being assholes in the line-up
- Giving out secret spot info
- Expecting secret spot info
- not respecting secret spot info
- not obeying the basic surf etiquette

thanks

Logga in för att svara
#12598 Svar: Kära klienter... 18 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

and also for disagreeing with me, I don't like that either. And if I spill coffee on myself as well. Maybe even if I spill coffee on someone else as well
I'd also like to file suit against those that I drop in on. And against massproducing surfboards and I'd like to file suit against marketing reps.

Logga in för att svara
#12607 Svar: Kära klienter... 18 år, 1 månad sen Stoke: 3

palo
graphgraph

tja advokaten. En juridisk fråga har ja. ja blev arresterad av snuten på fyllan i sydney nyårsnatten 06/07 fick en arrestnot och skulle upp i domstol men gick inte dit. tror du de kan va svårt att få visum igen?
Jag blev anklagad för att ha föroläpat en polis i tjänst och användande av offensivt språk.

HJÄLP MIG ADVOKATEN me denna fråga!!!

Logga in för att svara
#12608 Svar: Kära klienter... 18 år, 1 månad sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Hej advokaten,

Vad tror du om att även i Sverige införa "three snejks and you're out"-lag?
Kan det minska crowden månntro?

Logga in för att svara
#12623 Svar: Kära klienter... 18 år sen  

WaveyGravey

perry skrev:
Hej advokaten,

Vad tror du om att även i Sverige införa "three snejks and you're out"-lag?

That sounds like a slogan sverre will offer you a serious amount of cash for - I'm still waiting for mine however...

Logga in för att svara
#12644 Svar: Kära klienter... 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

First that slogan sounded good, but you have to have very good selfesteem and be a realy good surfer to wear a shirt like that. There isnt so many top surfers around (because they are the top) so the market I think isnt that great for it.

Advokaten: Jag kan nog behöva din hjälp ibland, säger till då!!! Att du surfar: reeeespect!

Logga in för att svara
#12652 Svar: Kära klienter... 18 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

SHARKBOY..I'm gunna sue YOUR ass for being so fucken funny man hahahahhaha.(SSS)secret spot sueing..hahahaha..sue em all hahahaha...

Logga in för att svara
#12666 Böter på tåget 18 år sen Stoke: 0

MegaKrille
graphgraph

Åkte fast på tåget med en barnbiljet. Fick en böter på 1000kr, vad händer om jag skiter i att betala räkningen? De lär ju inte ta upp det i rätten? Kan ju förneka att jag åkt tåget och att nån måste använt mitt personnummer?

Logga in för att svara
#12667 Svar: Kära klienter... 18 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Perry... Då skulle ju halva vitvattengänget sitta i finkan

Logga in för att svara
#12683 Svar: Kära klienter... 18 år sen Stoke: 9

perry
graphgraph

El gordo, precis. Don't worry, jag lovar att se efter era brädor, pengar och fruar, hä hä.

Logga in för att svara
#12767 Svar: Kära klienter... 18 år sen Stoke: 0

Advokaten
graphgraph

Sharkboy: Just give me the names of the people and we will sue em all!

Palo: tyvärr har jag inte koll på rutinerna, i sådana ärenden du refererar till, när det gäller Australien. Kanske du ska rådfråga svenska ambassaden i Australien eller eventuellt utrikesdepartementet här hemma. Det vore ju synd att bli nekad inträde i landet på plats så att säga.

MegaKrille: Du har rätt i din tanke att det inte går att hålla huvudförhandling i rättegång för varje betalningskrav. Detta är dock till borgenärens fördel. Genom lagen om betalningsföreläggande och handräckning tillåts en summarisk process där du blir ålagd att betala. Om du inte bestrider detta krav vinner det rättskraft. Om du bestrider så blir det däremot rättegång och då bör du ha mycket på fötterna för att kunna vinna. Mitt svar är alltså att du gör bäst i att betala.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!