Facebook data

1
aquapac keymaster-nån som provat ?
#1259 aquapac keymaster-nån som provat ? 18 år, 7 månader sen  

FF

Har tjackat ny surfkärra. de enda kruxet är att de bilnycklar som finns är av nån slags
elektroniskmodell, vilka ej får blötas ner vilket är lite jobbigt om man vill ha nyckeln innanför dräkten.

Men hittade dessa vattentäta pack för diverse grejer,
www.aqua-life.se/ovrigt.htm

Är det nån som provat tex. Keymasterpacket och kan rekommendera det?
jag menar, håller det tätt tex. ?

aqupac säger att det är perfekt men.....vore bra med lite kommentarer från nån som har erfarenhet.
tack
/FF

Logga in för att svara
#1260 Svar: aquapac keymaster-nån som provat ? 18 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Tror det är bättre att satsa på en Keypod, typ ett nyckelskåp med hänglås som du fäster i bilen, t ex i fälgen, bogserkrok eller liknade. Nya elektro-nycklar suger, fick sådan till hyrbilen i somras, fick gräva ner nyckeln i sanden å sådana grejer när jag var själv. Har en annan polare, de blev med grejer....

sydsvenskan.se/skane/article190196.ece

Logga in för att svara
#1261 Svar: aquapac keymaster-nån som provat ? 18 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Hm, det gick inte så bra...rätt länk:

www.freakfish.co.uk/keypod-safe-p-656.html

Logga in för att svara
#1262 Svar: aquapac keymaster-nån som provat ? 18 år, 7 månader sen Stoke: 1

Gustaf
graphgraph

Jag körde med aquapac förra sommaren i frankrike. Dock var man ju nervös många gånger att det läckt men det gjorde det faktiskt inte.

La lite toapapper runt nyckleln för att det skulle suga upp ev fukt, men inte ens det var blött.

Kändes helt tryggt tillslut när jag körde med dräkt (hade nyckeln i nacken, högt upp)

Du kan ju för säkerhetsskull lägga nyckeln i en "redline påse" i aquapacen, risken är inte stor att det inte skulle fungera.

Sen när jag kom hem tappade jag bort en nyckel, när jag skulle sälja bilen ville den nya ägaren såklart ha 2 nycklar. Inga problem sa jag och gick till volvo och beställde en ny, pris 2400 kr, aningens mer än vad jag trodde när jag sa. Inga problem!

Logga in för att svara
#1305 Svar: aquapac keymaster-nån som provat ? 18 år, 7 månader sen  

FF

tack, jag börjar prova aquapac så får vi se.

Logga in för att svara
#1326 Svar: aquapac keymaster-nån som provat ? 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

jörgen
graphgraph

Går nyckeln att använda manuellt, utan det elektroniska? Isåfall kan du göra en helt vanlig kopia (utan det elektroniska lull-lullet) hos vilken skomakare/låssmed som helst. Kostade runt 150:- för mig, och funkar klockrent.

Logga in för att svara
#1328 Svar: aquapac keymaster-nån som provat ? 18 år, 7 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Jag förstår inte problemet riktigt..'
Lägg nyckeln bakom vänster framhjul innan du hoppar i vattnet bara!

/Lars

Logga in för att svara
#1402 Svar: aquapac keymaster-nån som provat ? 18 år, 7 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Har kört med aquapac på resor i ca 1 år, funkar hur bra som helst.

Logga in för att svara
#1403 Svar: aquapac keymaster-nån som provat ? 18 år, 7 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Daniel skrev:
Tror det är bättre att satsa på en Keypod, typ ett nyckelskåp med hänglås som du fäster i bilen, t ex i fälgen, bogserkrok eller liknade. Nya elektro-nycklar suger, fick sådan till hyrbilen i somras, fick gräva ner nyckeln i sanden å sådana grejer när jag var själv. Har en annan polare, de blev med grejer....

sydsvenskan.se/skane/article190196.ece

Är du medveten om hur snabbt det går att öppna ett kodlos med bara tre snurror på? Testa på en resväska och börja på 000 001 002 osv, går snabbt att snurra igenom alla kombos.

Logga in för att svara
#1404 Svar: aquapac keymaster-nån som provat ? 18 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Nej har inte provat, men klart att en combolås med tre kanske inte är det bästa, tanken är väl att man fäster den säkert under bilen, kanske med ett extra hänglås, med koden inåt, så tar man hänglåsnyckeln i dräkten. Det finns andra varianter också tror jag, som ser säkrare ut, grejen är att om jag surfar så vill jag inte ha en klumpig aquapack med mig.

Möjligheten att få stålnyckeln som en kopia utan det elektriska lät som ett bra alternativ, vet att V50 hade en löstagbar stålnyckel som man kan ta loss från elektrodosan, däremot är det inte så på nya V70.

Det var bara ett förslag, finns det något du håller med mig om Stoney?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!