Facebook data

1
innan nybörjar stadiet
#12634 innan nybörjar stadiet 18 år sen Stoke: 0

Ilves
graphgraph

Hej
Eventuellt så ska vi göra en resa i nov/dec till något varmt ställe. Och Mexico ligger nära till hands.

- Min fråga är då hur pass svårt det är att lära sig att surfa?
Tanken är att vi ska va där i två veckor. Är det något man kan göra hemma för att få ltie försprång?

- Och vad kan det kosta att ta en två veckors kurs nere i mexico? Eller det kanske räcker med en vecka?

- Sen vad finns det för surfvatten i sverige? Är det hösten som gäller då för att få tag på de höga vågorna?

Tacksam för svar

Logga in för att svara
#12635 Svar: innan nybörjar stadiet 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Ilves skrev:
Hej
Eventuellt så ska vi göra en resa i nov/dec till något varmt ställe. Och Mexico ligger nära till hands.

- Min fråga är då hur pass svårt det är att lära sig att surfa?
Tanken är att vi ska va där i två veckor. Är det något man kan göra hemma för att få ltie försprång?

- Och vad kan det kosta att ta en två veckors kurs nere i mexico? Eller det kanske räcker med en vecka?

- Sen vad finns det för surfvatten i sverige? Är det hösten som gäller då för att få tag på de höga vågorna?

Tacksam för svar

Hej. Har tyvärr inte surfat Mexico, men det är det säkert många andra som har gjort här som kan hjälpa er med det.
att lära sig surfa är ju väldigt individuellt, jag hade det lätt eftersom jag hade åkt en massa skateboard och snowboard. Att ta en 2 veckors surftur är ju absolut att föredra om ni nu ska lära er, tar ju lite tid och när du väl komer upp så vill du aldrig sluta. det finns många olika ställe i Sverige och du kan i stort sätt hitta spots runt hela kusten. Ja hösten och vintern är bäst om du vill habra surf. lycka till:)

Logga in för att svara
#12636 Svar: innan nybörjar stadiet 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Kanske lättast att kasta sig med på ett surfcamp, finns överallt.

Logga in för att svara
#12637 Svar: innan nybörjar stadiet 18 år sen Stoke: 0

Ilves
graphgraph

ja jag har ju inte stått på någon form av bräda i hela mitt liv hehe.
men skam den som ger sig.
Om det nu blir mexico så blir det att söka upp något camp där nere och checka läget. =)

Logga in för att svara
#12640 Svar: innan nybörjar stadiet 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Håll frågan uppe och håll koll här på sidan. Massor med bra surfare och trevligt folk här som kan hjälpa till.. Det finns ju bra surfkurser i sverige med. kolla med www.backdoor.se tex. kan ju vara bra att ha stått på en bräda innan ni reser kanske:)

Logga in för att svara
#12641 Svar: innan nybörjar stadiet 18 år sen Stoke: 0

Ilves
graphgraph

jepp ja håller koll =)
får mail varje gång det händer nått
teknikens under.

Ja jag kika lite på den sidan... Sökte runt lite på forumet innan.
Så det blir kanske att man åker iväg på en endagskurs eller nått så man vet va det handlar om hehe

Logga in för att svara
#12642 Svar: innan nybörjar stadiet 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Du kan faktiskt göra en grej hemma! I början finns en slags medfödd försiktighetsspärr när man ska ta sig upp till stående från mage på brädan. När du fångar en våg och det går undan brukar alla hamna på knä eller andra former av kravlande vilket inte går utan man ramlar. Brädan är känslig för obalans. Du måste ta dig upp på fötter i en rörelse! Öva mycket hemma innan, kan tyckas löjligt men det är för att få in reflexen! ligg på mage pressa dig upp med en snabb explosiv armhävning direkt upp på fötter. Rita upp brädan o öva att sätta fötterna rätt.

Logga in för att svara
#12643 Svar: innan nybörjar stadiet 18 år sen Stoke: 0

Ilves
graphgraph

toppen ska prova det.
Jag kan ta att det känns löjligt hemma om det kan kännas mindre löjligt på brädan

Logga in för att svara
#12653 Svar: innan nybörjar stadiet 18 år sen Stoke: 0

Auer
graphgraph

Det skadar ju inte att träna lite simning heller, frisim då förståss så att paddelmusklerna är någorlunda vana. Du får inga vågor om du inte orkar paddla. Kör hårt!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!