|
#12730 |
Ska till Bali, vart är det bäst surf?! 18 år sen |
Stoke: 0 |
|
Tja.
Somsagt, jag reser till Bali i 2 veckor (3 juli - 18 juli)... jag är nybörjare, och undrar vart det finns bra vågor för nybörjare. Men sen vill jag gärna åka till det "rikigt tunga" ställena, för att titta på de stora grabbarna surfa.... som jag har fattat det ska Uluwatu vara bra? Typ "Dreamland"?
Kom gärna med tips på tuffa surf spots, mysiga ställen och allmänt intressanta saker man göra och se.
En sista fråga.... är det värt att köpa hem en surfbräda från Bali??????
/Seb
|
|
|
|
|
#12733 |
Svar: Ska till Bali, vart är det bäst surf?! 18 år sen |
Stoke: 8 |
|
Hej.
Börja med att surfa kutas beach breakes, bra nybörjar vågor men även kul för bättre surfare. Efter det skulle jag ta mig till Dreamland eller Grupuk bay på södra Lombok (tror det även finns ett svenskt surf camp där nu). Grupuk är bra om du vill testa pa att surfa rev. Börja med rev på Bali kan nog vara lite svårt, mycket folk (särskilt juni-juli), med många "hard core" surfare som mycket troligt kommer bli förbannade om du är nybörjare och ligger ivagen. De bättre bryten på Bali är också ganska tunga så rejält med spö kan du vänta dig då.
Som du skrev, vill du kolla på bra surf sa är Uluwatu bra, eller ännu bättre Padang padang om det är ett riktigt stort swell.
Bali är ju annars guld, men Indo har tokigt många öar som erbjuder grym surf, både för proffs och nybrörjare. Men på 2 veckor hinner du nog inte mycket längre bort än till Lombok.
Lycka till.
Kapten
Bingin - Bali - tokigt bra
|
|
|
|
|
#12735 |
|
Fan inga bilder. Nu kanske

|
|
|
|
|
#12736 |
|
Va fan, skulle ju klistra in hela tub sekvensen, nu ger jag upp.
|
|
|
|
|
#12745 |
|
Vilket bryt är bilderna ifrån?
|
|
|
|
|
#12747 |
|
Bingin

|
|
|
|
|
#12748 |
|
Bingin

|
|
|
|
|
#12749 |
|
|
|
|
|
#12750 |
|
|
|
|
|
#12755 |
Stoke: 68 |
|