Facebook data

1
Xcel Infiniti....goda råd
#12776 Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Sawadee cap

Vet att tråden har varit uppe innan men vi tar den igen.

Ska köpa ny våtdräkt nu i helgen och undrar om det är någon som använder Xcel infiniti 4/3 nu på denna årstiden? kör med en 5/3 på vintern men tänkte byta märke och behöver lite goda råd från er som har provat dem.

Tack så länge:)

Logga in för att svara
#12781 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Ingen som använder Xcel infiniti?

Logga in för att svara
#12783 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

jag har en 5,4,3 som jag använder här uppe i ume'. använder en termorash och ett par tighta shorts under när vattnet blir riktigt kallt. Har använt den ett par ggr i ca 1-2 gradigt vatten. Mitt stora probem är fötterna där jag bara har ett par 4mm skor, så efter två timmar brukar de bli tungt. Men de var inte vinterdräkt du var ute efter.
När jag köpte min så hade fördelen att kunna prova ett flertal märken tjocka dräkter, tyckte alla satt bra, dock var EXCLn just så pass bättre på mej. Har aldrig hört nån klaga på dom. Vet att de finns ett par som kör med 6mm här uppe också.
jag skulle gissa att en 4,3a säkert också funkar bra. Vet inte hur mycke de skiljer i värmande titan och sånt, men de lär ju vara mer än mm som skiljer. Utbudet och antalet varianter ökar ju rätt mycke när dräkterna blir tunnare.

hoppas jag var till nån hjälp

/Qanik

Logga in för att svara
#12785 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Om storleken och formen passar dig är de riktigt bra dräkter cederholm..jag tycker med 4/3 att de flesta är bra...

Logga in för att svara
#12786 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 0

markus
graphgraph

tja!
jag har vinter modellen 6/5/4 och är extremt nöjd. Har en Oneill Psycho II i 3/2 vilken jag oxå är mycket nöjd med! Så kontentan köp oneill eller xcell, ta den som sitter bäst på dig!

Logga in för att svara
#12788 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Låter bra boys, då blir det en xcel på fredag. tack:)

Logga in för att svara
#12792 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 0

Sami
graphgraph

Vart ska du köpa den? I Helsingör?

Logga in för att svara
#12794 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Jag har en 2005 XCEL Infinity 4/3. Eftersom du ser ungefär lika korthårig ut som jag är så vill jag bara varna för kragen. Vet inte om de fixat det på senare modeller men min dräkt ger mig en jäkla rash i nacken och sista gången blev det riktiga brännmärken med efterföljande skorpor. Kragen har enkelneopren med den blanka sidan vänd innåt. När jag paddlar ligger den och gnager och till slut känns det som jag fått en brännmanet i nacken. I övrigt har jag varit nöjd med dräkten och jag har inte hört någon annan som upplevt samma problem men pga av detta vill jag sälja den. Jag har bara kört den en halv säsong och säljer den för 1500:-. Storlek MT (80kg, 183cm). En minimal ytlig rispa i enkelneoprenet på bröstet som är lagad med en skvätt liquisole. Annars fint skick och garanterat okissad. Kanske läge att odla hockeyfrilla?

Logga in för att svara
#12796 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: -7

Slappo
graphgraph

Tjena jag har också en xcel 4.3 2005 tror jag att det var. Men jag har fått ganska stora problem med just den model från det året. Kraken håller på att gå sönder helt och så skaver den som fan på halsen så man får bränn sår . Ett annat problem jag hade med den var att den håller bar inte. Skiten håller på att gå sönder över allt och jag har bara annvänt den mindre än 60 gånger i vattnet. Göran på backdoor ska ta tillbaka den lovade han informerade också att de var material problem med 4.3 dräkterna från 2005.

Men innan allt detta hände så fungerade dräkten jävligt bra. Surfade i slutet av november med den innan jag började frysa då efter en 2 timmar session.

Jag hoppas att xcel dräkterna för 2007 har inte några material problem som min förra.

Logga in för att svara
#12803 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 0

östanpåbull
graphgraph

Hola!

Har testat oneil/xcel/ripcurl och hotlines dräkter. Xcel's och framförallt hotlines är överlägset mest hållbara, men det är ju som sagt framförallt passformen som avgör. Xcel's och hotlines Large är som skräddarsydd för mig. Tyvär kan jag inte använda xcels dräkter med huva pga min långa rygg och massiva skalle!

Men om ni har möjligheten att prova hotlines dräkter, har bara hört bra feedback om deras dräkter,slå till:

www.hotlineonline.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=SFNT

Hade samma problem med att kragen skaver i nacken på min gamla oneill heat3/2,skaffa rashguard med turtleneck och nadda roblems!

Logga in för att svara
#12804 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 0

östanpåbull
graphgraph

Nada problems menade jag, finns det fler dyslektiker här? haha

Logga in för att svara
#12810 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Yann skrev:
Vet inte om de fixat det på senare modeller men min dräkt ger mig en jäkla rash i nacken och sista gången blev det riktiga brännmärken med efterföljande skorpor. Kragen har enkelneopren med den blanka sidan vänd innåt. När jag paddlar ligger den och gnager och till slut känns det som jag fått en brännmanet i nacken.
Jag har samma problem med min O'Neill Heat 3/2 och båda min RC Classic 4/3, om det är surf flera dagar på rad, det är då jag sliter upp sår i nacken. Trodde faktist att chest-zip skulle motverka detta. Var också relativt kortklippt när detta problem uppstod, nu är man dessvärre där igen med kort i nacken, så det blir väl att bita ihop igen.

Logga in för att svara
#12815 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Yann skrev:
Jag har en 2005 XCEL Infinity 4/3. Eftersom du ser ungefär lika korthårig ut som jag är så vill jag bara varna för kragen. Vet inte om de fixat det på senare modeller men min dräkt ger mig en jäkla rash i nacken och sista gången blev det riktiga brännmärken med efterföljande skorpor. Kragen har enkelneopren med den blanka sidan vänd innåt. När jag paddlar ligger den och gnager och till slut känns det som jag fått en brännmanet i nacken. I övrigt har jag varit nöjd med dräkten och jag har inte hört någon annan som upplevt samma problem men pga av detta vill jag sälja den. Jag har bara kört den en halv säsong och säljer den för 1500:-. Storlek MT (80kg, 183cm). En minimal ytlig rispa i enkelneoprenet på bröstet som är lagad med en skvätt liquisole. Annars fint skick och garanterat okissad. Kanske läge att odla hockeyfrilla?

Yann, jag köper alltid en rash vest med ganska lång nack krage på de ....och köra ALLTID med rashvest när jag surfa med dräkt på..På så sätt få man aldrig nån rash över huvudtaget..prova detta..det funkar

Logga in för att svara
#12816 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det finns dräkter som har designlösningar man inte får skavsår runt nacken av. Kolla efter krage som dubbelt tyg eller gummiskikt där materialet rör sig mot materialet och inte mot nacken.

Logga in för att svara
#12817 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Jag har en E-bomb 4/3 och 3/2 nu så jag testar utan först och ser om det blir samma problem. Tack för tipset!

Logga in för att svara
#12825 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Tack för goda råd . kör själv alltid med rashguard med hög hals när jag har dräkt.

Logga in för att svara
#12864 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Sami skrev:
Vart ska du köpa den? I Helsingör?

Tänkte köpa den hos Göran på backdoor:)

Logga in för att svara
#13161 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Tack för alla tips. Köpte en 4/3 och låg i vattnet 5 timmar om dagen i tre dagar utan att frysa alls. bästa dräkten jag har haft.

Logga in för att svara
#13169 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Hur tänker du angående informationen om att du låg i 5 timmar om dagen i tre dagar i följd? Menar du måhända att du eventuellt inte skulle ha hunnit tina upp innan nästa dag. Men att dräkten var så bra att du var helt varm igen innan nästa dags surf?

Logga in för att svara
#13175 Svar: Xcel Infiniti....goda råd 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Du e mig en riktig lustigkurre Sverre. den dräkten e verkligen bra, jag frös inte till alls och behövde därför inte heller tina upp. Om du hamnar i vattnet någon gång så tycker jag att du borde köpa en sådan dräkt:), eller kanske innan du hamnar i vattnet;)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!