Facebook data

1
GO SMHI!
#1294 GO SMHI! 18 år, 7 månader sen Stoke: 1

crazynick
graphgraph

för alla vädernördar som mig och willy är det en stor tid vi lever i just nu.....smhi har just uppgraderat sin observationssida! hurra!! nu har de både medelvind och vind i byarna.

tror dessutom vi får svaret på varför örskär alltid haft så högt medelvärde....kolla hur den ser ut nu kl 15. 8 m/s i medel och 28 m/s (!!!!) i byarna. kan detta stämma? den fyren måste vara helt väck.

förresten, mitt första inlägg här på surfsverige, och det är en fin sida må jag säga. kul att gamla kallsupen is back!

//niklas

Logga in för att svara
#1295 Svar: GO SMHI! 18 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

tack o välkommen!

Logga in för att svara
#1296 Svar: GO SMHI! 18 år, 7 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

De har man ju alltid kunnat se på båtvädret eller?

/Lars

Logga in för att svara
#1298 Svar: GO SMHI! 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

Ryde
graphgraph

Nä de upptaderad nångång i våras.

Logga in för att svara
#1301 Svar: GO SMHI! 18 år, 7 månader sen Stoke: 1

crazynick
graphgraph

båtvädret finns ju inte ens kvar (heter kustväder istället) och vad jag vet kunde man inte se vindbyarna där. inte för att jag vet hur det påverklar, kanske nån som har koll på hur swellet utvecklas olika beroende på om det är stabil vind som kanske är lite lägre eller byig vind där topparna är mkt höga? lär väl vara bättre med stabil.

Nytt på observationssidan är också det mycket viktiga faktum att det exempelvis står "ost" istället för O....OCH, att stationens höjd är utsatt.

dessa underbara fakta.

Logga in för att svara
#1329 Svar: GO SMHI! 18 år, 7 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Nicklas: har du aldrig kollat: www.smhi.se/batvadret/

Där har man kunnat se riktning, vind, byvind, nederörd/dimma, vattensånd mm länge.
Dessutom uppdaterar dem oftare där varje timme. Det säger dom om kustobservationerna på smhi.se sidan med men det är ändå fördröjt en timme.

T.ex nu kl. 01:31så visar smhi.se/batvadret observation från kl 01.00 och smhi.se från 00.00..

/Lars

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!