Facebook data

1
Höst utomlands m familjen.Vart?
#12957 Höst utomlands m familjen.Vart? 18 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Till hösten (sep-okt typ) ska jag försöka ta igen förlorade surfdagar och dra utomlands ett par veckor m fru och 1år gammal son . Då familjesituationen är som den är så är förutsättningarna lite annorlunda än vid tidigare resor...Jag letar efter efter ett ställe som:

*är hyfsat consistent (såklart) och inte kräver en massa krångliga bilresor
*har najs klimat
*ligger i civilisationen, utan för lång flygresa.
*har tillräckligt m "sysselsättning" för såna som inte vill surfa (en schysst strand är fullt tillräckligt).

*inte är industriort
*inte är überkriminellt

Det optimala stället ligger på typ atlantkusten, och har ett litet hus eller lgh m ett par consistent spots inom gång- eller cykelavstånd, en ok strand i närheten och ligger i/vid en mysig fiskeby m lite restauranger och liv efter 1800. Om det går att hyra bil för rimliga pengar så skulle jag kunna göra avkall på kravet att ha säker surf runt hörnet

Nån som har nåt att rekommendera?

Logga in för att svara
#12958 Svar: Höst utomlands m familjen.Vart? 18 år sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Hallå!

Jag tog med mig sambo o barn (son 2 år samt dotter 7år) till BTZ i somras. Det funkade hur bra som helst, bra strandpromenader med vagn och massor att göra förutom surfa. Jag hyrde lägenhet av en fransk polares föräldrar mitt i centrum. Grand plage är ju klockren ur familje synpunkt, då det finns glass o strandhäng alldeles vid surfet. Sen kan man ju lätt promenera över till anglet o ha lite mer surf att välja på.

Ett annat alternativ är ju Lacanau, som också var barnvänligt och bra. Dock så finns det inte lika mycket att göra om man inte surfar.

Ratman åkte till Bali med sin familj, och tyckte det var helt perfekt. Vet inte hur gammal hans yngsta var då, men det var ändå inom kategorin småbarn.

Lycka till!

Logga in för att svara
#12959 Svar: Höst utomlands m familjen.Vart? 18 år sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Jag säger som Johan, åk till Biarritz. Det är egentligen bara att välja vilken strand du vill ha som hemmabryt... Grande Plage, Cote des Basques eller Marbella!

Logga in för att svara
#12967 Svar: Höst utomlands m familjen.Vart? 18 år sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Var en månad på Lanzarote och Fuerte med familj, surfande fru och då 8 månaders liten tjej. Funkade fint. Väldigt skönt med spanskt modernt sjukhus när lilla Ruth fick urinvägsinfektion och massor med feber. Inte så kul att vara på Java, Indonisien, då.
Bodde som vanligt i Famara, grymt att hyra ngt av strandhusen där med familj. Skön start på min föräldraledighet!

Logga in för att svara
#12973 Svar: Höst utomlands m familjen.Vart? 18 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

För mig har alltid Biarritz varit sinnebilden för den ort som wannabe JCsurfaren drar till för att surfa. Med tanke på att jag varit där en eftermiddag när jag var 15 och att ni rekommenderar det så hårt gör att jag känner att jag borde ändra inställning... Min franska är dessutom betydligt bättre än min spanska

Går det att hitta lgh för rimliga priser då? Ungefärliga priser? Det borde ju vara efter den värsta franska industrisemestern så crowds är väl inget större problem då?

Indo går bort den här gången. För varmt, primitivt och långt bort för små kids om man inte ska hänga i typ Kuta IMHO. Har dessutom varit där de 4ggr de senaste 5åren så vore kul att testa nåt nytt. Tar m mig grabben dit när han blivit nåt år större istället

Logga in för att svara
#12976 Svar: Höst utomlands m familjen.Vart? 18 år sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

hman skrev:
För mig har alltid Biarritz varit sinnebilden för den ort som wannabe JCsurfaren drar till för att surfa. Med tanke på att jag varit där en eftermiddag när jag var 15 och att ni rekommenderar det så hårt gör att jag känner att jag borde ändra inställning... Min franska är dessutom betydligt bättre än min spanska

Går det att hitta lgh för rimliga priser då? Ungefärliga priser? Det borde ju vara efter den värsta franska industrisemestern så crowds är väl inget större problem då?

Indo går bort den här gången. För varmt, primitivt och långt bort för små kids om man inte ska hänga i typ Kuta IMHO. Har dessutom varit där de 4ggr de senaste 5åren så vore kul att testa nåt nytt. Tar m mig grabben dit när han blivit nåt år större istället

Jag kände likadant, speciellt sen sts eller vad det var körde språkresor med fulla svenska kids. Åkte hem 1999, och hade inte varit där sen dess förrns i sommar. Och det var helt suveränt! En helt annan sak att åka dit med familjen.

Logga in för att svara
#12977 Svar: Höst utomlands m familjen.Vart? 18 år sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Oj missade det där med lägenheter, betydligt billigare i september. Juli är svindyrt, vi pröjsade 5000/veckan, och då kände vi ändå dom som hyrde ut...

Logga in för att svara
#12984 Svar: Höst utomlands m familjen.Vart? 18 år sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

puerto rico or mexico can be good that time of year

Logga in för att svara
#12986 Svar: Höst utomlands m familjen.Vart? 18 år sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Ereceira är ju också soft, nära lissabon, ett liten kustby, enkelt att ta sig dit etc.

Logga in för att svara
#12987 Svar: Höst utomlands m familjen.Vart? 18 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

SharkBoy skrev:
puerto rico or mexico can be good that time of year

Too far away I think. U sending my board soon?

Logga in för att svara
#12988 Svar: Höst utomlands m familjen.Vart? 18 år sen Stoke: 0

sonny
graphgraph

Jag måste få lovorda Ericeira som mål för bra surf o skönt familjehäng! Enkelt o billigt att hyra lägenhet. Betalade 55 Euro/natt för en stooor våning med fet balkong. Billigare om man tar mindre lya. Fin fisk, trevliga människor o bra restauranger. Klockrent!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!