Facebook data

1
Ayahuasca
#13009 Ayahuasca 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Anyone tried it?
Anyone met the Jaguar?

Logga in för att svara
#13018 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 0

Jonasurf
graphgraph

Dude, a lot of us guys here on this forum simply LOVE naked women, but we don't feel the ugre to flaunt it and fill out gallerys with commercially produced buttshots. We could if we wanted to but we don't need or want to. But you need to - that says a lot about how you see yourself.. Then there are proly even a few of us who "bong on" on occasion. We choose to keep it under the radar and don't have draw puplic attention to it.
You wouldn't care to draw attention to yourself if you have a small "plot" now would you? Apperantly you don't have any neighbours - well you know what? THIS is in fact a neihourhood - if you did have neighbours would you knock on their door at regular intervals expouting sverre's latest "whatever" onto them? no, you wouldn't - since you would be more interested in keep a low profile and go about your own busness and life style without interferance. I for one am not impressed. Grow up.

Logga in för att svara
#13019 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 0

Jonasurf
graphgraph

BTW, Castanedas books are a load of stolen crap - yeap - he stole most of the material and just made up the rest - mindless bull. Without point or purpose - possibly a sort of "entertainment" but hardly anything to base life values on - mayby you choose to but some day you'll wake up and consider it all wasted moments - how many wasted moments will you need before you take yourself seriously?

Logga in för att svara
#13027 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

My answer to Deer Mr Jonasurf:

First of all Its interesting that you speak about "we" and "us" all the time. That says a lot about how you see yourself. Maybe as a grown up guy that wants to feel that you fit in into a larger community. In your community (that by the way is only in your mind) people obviously do normal things all the time and take themselfs very seriously. If there is anybody that doesnt behave as he is suposed to, he is told how to behave, "grow up" for example.

I dont know why you tell me that a lot of you guys choose not to have buttshots in your gallery? I have noticed, and allso I couldnt care less if you dont have, probably more if you had though.
"proly" "a few of "us" who "bong on" Deer Mr Jonasurf what is this? Proly, us and "bong on" seams to me like you say that you do drugs!!!? I have never said I do! And if I did I would never say it that clearly on a official website. Congratulations Mr Jonasurf you have now been drawing public attention to it!

This is a neighbourhood yes. And I am knocking on the door, and you are obviously open the door all the time. You dont have to! And why should I bee on this forum in the first place if I wanted to keep a low profile and go about my own buisness?

You are not impressed? Impressed about what? Me? Sorry Mr Jonasurf if that was what you were hoping for. If you thought I was trying to impress on you with a comercially buttshot or anything else I said or done, you have obviously a totally wrong picture of who I am. You see I do my way, and I speak for myself whatever anyone else wishes I was doing or saying. This is about freedom not about to impress on anyone!

As an answer to your last writing: To take myself to seriously, thats a waste of time! I am sorry to inform you Jonasurf, but we are all dyeing, there is no I to take seriously, that I is an illusion. Why do you care anyway if I take myself seriously or not? Are you afraid of things that are not "normal" ? Are you a Pingstvän that want to save my soul? What do you know about "wasted moments" ? For me there is no wasted moments in life. Only people who waste their lifes away by trying to only do meaningfull things. Just by doing things for no purpose the real purpose can be seen.

Maybe with Ayahuasca? Never tried it but I will. Not in Sweden though, but where it is legal.

Logga in för att svara
#13031 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Någon mer än jag som inte visste vad detta var, så kan jag bespara Er tiden:

"Ayahuasca är ett av många namn på växten Banisteriopsis Caapi. Ofta används namnet även som ett samlingsnamn för det psykedeliska te som görs på en kombination av Caapi och någon växt innehållande DMT, oftast Psychotria Viridis (Chacruna).

Kemiskt sett innehåller B. Caapi betakarboliner, främst Harmin och Harmalin. Dessa har en kraftfull psykedelisk effekt i sig själva, men har även förmågan att göra tryptaminer (som till exempel DMT) oralt aktiva.

Vissa beredningar av andra växter innehållande betakarboliner och DMT, kallas ibland Ayahuasca. En lämpligare benämning vore "ayahuascaanalog"."

Källa: Wikipedia

Logga in för att svara
#13033 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

tillägg till Daniels utmärkta men något tekniska beskrivning:

Växten är en lian och används i stora delar av amazonas indianstammar, den är en viktigt inslag i flera shamaners helande.

Den kallas även "wine of death" eller "wine of the soul". Några intressanta effekter är tydligen en stark känsla av själens separation från kroppen. Att flyga över avstånd, telepatisk förmåga och en stark enhetskänsla med allt. Att tala med växter etc. Vanliga syner hos indianfolk är Jaguarer, ormar, geometriska figurer samt andra vanliga psykadeliska effekter som starka färger etc.

Påstådda medicinska effekter är bla botande av depression, får dock absolut inte tas med intag av annat depressivt medel! Tydligen fungerar Ayahuasca som att man blir känsligare för seretonin istället för att rent fysiskt öka produktionen av det, och därmed kräva mer psykofarmaka. Den ska inte vara beroendeframkallande.

Logga in för att svara
#13038 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Vine om jag får be, inte wine..

Låter kul för alla oss indianer som inte har nån tv. Verkar inte vara sådär hårigt.

Fick en gång i tiden bevittna några idioter från Nz och Oz som tog en blandning av mushroom omelett spetsad med Datura (Änglatumpet i Sverige).
Har aldrig sett några människor så totalt väck...väldigt obehagligt att se.
Detta var vid Lakey Peak i Indonesien.
Är nog bättre att hålla sig till en liten whiskey..

Logga in för att svara
#13042 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Logga in för att svara
#13047 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 0

fågelholk
graphgraph

I think the goverbment has programmed all of you to think little thoughts which are sometimes much larger than things...sometimes things are strange,...doesn't mean they are bad

Logga in för att svara
#13055 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Yeah! That makes a lot of sense!

Fuck I was shure it was wine that was lian and vine that was vin, but it was the opposite way around.

Now I am going to do a lot of thiongs in the forestghosts mother of that big rock in tha flow ovewr there its perfect for meditatuoin anfd that kinde things and thoughts that is not mine but whos? Its a kinda smooth kinda rock !!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#13058 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Chocklad muffins med sant daringa bruna bitar i kan gora ne valdigt seg valdigt lange... +12timmar!!

Logga in för att svara
#13060 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 0

Revisorn
graphgraph

Okidoki pojkar. Om ni vill veta mer så läs Yagebreven av William S. Burroughs. Han har väl med Yage i var och varannan bok. En fråga bara till trådskaparen: Vart är yage lagligt? Bryr du dig om det är lagligt? Om du ska ha tag på Yage så har du Soma i Köpenhamn bakom Stroeget eller så köper du en biljett till Colombia. Allt snack om att indianer etc använder det och därför skulle vara ok är enbart larvigt och lögner för dig själv. Ingen större skillnad på yage, lsd, st:pedro, peoyte och svamp förutom hur fjuttad du blir. Säg som det är. Du gillar att vara larmad. Om du gillar cark så tror jag att det finns platser där dom hävdar att crack botar allt och lite till.
Personligen är jag så trött på alla fjantar som sitter och snackar så gott om typ brass och hur det gör att man kommer i kontakt med sitt andliga jag etc. Säg istället att du gillar att vara hög om det sedan är brass, koks eller typ yage spelar mindre roll.

Logga in för att svara
#13061 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Sådana här finns det gott om på vägen ut till ön i Åsa. Kanske kan de liva upp halvkassa höstkvällar.

Logga in för att svara
#13063 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

Jag testade Ayahuasca när jag var i Peru. Jag blev helt plingplongplinglandlongpiff bing bing bing bing bing paaah i kolan. Sen fick jag nåt annat skit för att vakna upp och det gav mig en ruggig ångest.

Men på det stora hela så kanske det var värt det. Ska man testa sjuka grejer gör jag det gärna i en jungel så lång som möjligt från snut/svenne-fetischen i Sverige.

Logga in för att svara
#13064 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

På tal snutar så hörde jag förresten att de håller på att spela in 80 nya Beck-filmer till nästa år. Nice.

Logga in för att svara
#13067 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Sluta nu med svamparna...allt som behövs är lite bra surf, några öl och vackra kvinnor. Ärligt talat, den dagen jag börjar äta svamp för att hitta mig själv, då har jag gått vilse. Visst det är kul att skämta om det, och jag har inte en aning om vad det gör eller hur det är, men börjar bli ärligt äcklad av tråden.

Surfa mer!

Logga in för att svara
#13073 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

No offense daniel med hur kan du bli äcklad av denna tråd? förstår bara inte...Jag säger inte legalize it don´t critizize it, eftersom stora delar av befolkningen inte klarar av att bruka vare sig illegala droger eller legala som alkohol...Snarare säger jag släpp det inte helt fritt eller förbjud alla former av verusningsmedel och därmed även öl. Att låta alkohol vara så fritt som det är... ja det är ett hyckleri utan dess like! Folk som spyr till höger och vänster om en och ger varandra på käften. Sällan har jag sett människor så väck som på alkohol. Alla som brukar andra substanser än alkohol för att uppnå ett rus är inte därför per definition pundare. Det är ju detsamma som att säga som att alla som dricker lite virre är alkoladas. Bruka och missbruka det är det enda det handlar om och det gäller ju det mesta som stimulerar våra sinnen såsom mat etc. De där små rackarna påväg ut till åsa kan bli ett rätt roligt te som garanterat inte leder till käftsmällar. Inte för att jag har provat konstapeln!

"You know I don't see why I should be the criminal
How can something with no recorded fatalities be illegal
And how many deaths are there per year from alcohol
I just completed Gran Tourismo on the hardest setting
We pose no threat on my settee
Ooh the pizza's here will someone let him in please
"We didn't order chicken, Not a problem we'll pick it out
I doubt they meant to mess us about
After all we're all adults not louts."
As I was saying, we're friendly peaceful people
We're not the ones out there causing trouble.
We just sit in this hazy bubble with our quarters
Discussing how beautiful Gail Porter is.
MTV, BBC 2, Channel 4 is on until six in the morning.
Then at six in the morning the sun dawns and it's my bedtime."

Logga in för att svara
#13075 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Ok jag erkänner det är några pinsamma stavfel i mitt inlägg, men de skyller jag på de hemskt otrevliga effekter lite whiskey, champagne och bailys har på mitt sinne! Nu! Sigur ros på stereon...ljuvligt! puss på er !jag är helt väck på alkohol och det är skrämmande! Jag blir äcklad av mig själv....

Logga in för att svara
#13076 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Saxat från DN...

Valborgsmässoafton började lugnt i stora delar av landet, men blev allt stökigare framåt sena kvällen. Inga allvarligare våldsbrott, men mycket fylleri och misshandelsfall.

I Uppsala hade polisen som vanligt fullt upp. Vid 23-tiden hade ett 50-tal personer omhändertagits för fylleri och flera fall av misshandel hade anmälts, ingen av dem allvarligare.

- Det är mycket stökigt, mycket misshandel. Folk är ute och slåss på stan. Dessutom är ambulanserna slut, så vi får åka på ambulansärenden, säger Per-Erik Eriksson, länsvakthavande befäl vid Uppsalapolisen, till DN.

Logga in för att svara
#13146 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: 0

fågelholk
graphgraph

maybe logic...kanske logiken...there is no is...no-thing is black white cut dry...we are in a perpetual state of post-modern maybes,...maybe the mushroom is enlightening, maybe it is high, maybe its like crack maybe its a lie...maybe maybe maybe maybe maybe its just a bunch of opinions based on bias instead of objective scientific experimental research, maybe if we tripped more often, we could accelerate our evolution and become....

Logga in för att svara
#13170 Svar: Ayahuasca 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Ja kanske faktiskt! kanske!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!