Facebook data

1
Sri Lanka
#13186 Sri Lanka 18 år sen Stoke: 2

SFL
graphgraph

Är det någon som varit där senaste halvåret? Bör man följa UD's råd att hålla sig borta?

Skotthål i brädan hade varit tufft men riktigt så spännande behöver jag inte ha. Man blir dock sugen när det är bra priser på biljetter i sommar.

Tacksam om någon har några erfarenheter att dela med sig av.

Logga in för att svara
#13187 Svar: Sri Lanka 18 år sen Stoke: 4

Danne E
graphgraph

Jag var i hikkaduwa 3v, jul/nyår. det smällde först nära mirissa sedan colombo och vår sista dag en mil från hikkaduwa. Vi åkte förbi bussen på vägen till flygplatsen som liknade en utbränd ölburk.
Var där med min tjej vilket kanske påverkade mitt omdöme men sista dagen var jag ganska sugen på att dra!

Utöver detta så var det super soft, uppe 06.00 för några av dom bästa dagarna i mitt surfliv! Trevliga människor och billigt att hyra (dock inga kvalitetsbrädor).kommer lätt att åka tillbaka men kanske inte just nu.

Men nu när man är hemma känns det som det inte var så farligt, så skulle jag vara sjukt sugen så skulle jag nog åka. Om du åker så dra söderut så slipper du crowd.

/Danne

Logga in för att svara
#13235 Svar: Sri Lanka 18 år sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

tom är en nynäshamns expat som bor i arugam bay, tror att han tittar in på surfsverige då o då. har varit o hälsat på han o kan rekommendera arugam bay varmt. riktigt riktigt bra. har inte varit i hikkaduwa men jag misstänker att det är bra mycket mäktigare att bo o surfa toppklassiga pointbreaks mitt i djungeln än att hänga i sri lankas kuta...

arugam ligger i tamilskt territorium så det är inte så mycket action där... oftast. vi vaknade en kväll till skottlossning, o dagen efter smsade familjen hemma i sverige efter morgonnyheterna o kollade om vi var ok, men det kändes aldrig särskilt riskfyllt.

Logga in för att svara
#13244 Svar: Sri Lanka 18 år sen Stoke: 2

SFL
graphgraph

Tack! Alright. Ska kolla vad försäkringsbolaget säger. Utan försäkring känns det kass..

Danne brydde du dig om att kolla vad UD ansåg innan ni drog?

Tom om du läser detta får du gärna skriva några rader.

Logga in för att svara
#13246 Svar: Sri Lanka 18 år sen Stoke: 0

Katten Jansson
graphgraph

Jag var där förlänge sen. Även då var det krig och skit. RIngde UD och dom tyckte att det var lugnt att dra till tamilområdena, så jag stack dit. Dom sprängde ett flygplan på plygplatsen i Colombo medans jag var i A-bay minns jag. Inga civila inblandade dock. Vågorna är bra, men ganska mycket folk vill jag minnas. Inte det bästa surf jag haft, men bra. Åk inte dit med flickvän, såvida hon inte gillar att bli utstirrad 24 H om dygnet. Schysst ställe annars.

Logga in för att svara
#13247 Svar: Sri Lanka 18 år sen Stoke: 0

Ola
graphgraph

Jag var i Arugam Bay för ett år sedan. Det var dock inte under högsäsong så vågorna var ju inte så bra de kan vara. Men istället var det långt ifrån crowded så det vägde upp det hela..

Det enda jag märkte av oroligheterna var alla soldater som patrullerade överallt. Så då var det lugnt. Däremot fick jag höra några månader efteråt att en kompis till en jag lärde känna där nere hade blivit ihjälskjuten... Mindre bra...

Det bästa är nog att hålla sig till de södra delarna av landet om man vill vara så säker som möjligt. Fast nu verkar ju UD säga att hela landet är osäkert.. Kanske är bäst att ringa och höra med dem? Men jag tror nog att som turist är man rätt säker. Bara man håller sig borta från militära anläggningar och stora folksamlingar.

Logga in för att svara
#13248 Svar: Sri Lanka 18 år sen Stoke: 0

Ola
graphgraph

Litet men roligt surf från ett beachbreak söder om Arugam Bay..

Logga in för att svara
#13306 Svar: Sri Lanka 18 år sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

SFL... var hittar du billigt flyg?

Logga in för att svara
#13336 Svar: Sri Lanka 18 år sen Stoke: 4

Danne E
graphgraph

Hello,

Nej jag kollade inte med ud innan.

Logga in för att svara
#13351 Svar: Sri Lanka 18 år sen Stoke: 2

SFL
graphgraph

rackarn skrev:
SFL... var hittar du billigt flyg?

2000 billigare än Bali ska jag kanske tillägga sen om det är billigt för att vara till SL det vet jag inte. Nu får man vara nöjd om man hittat nått under 10 000. Jag har kollat på flygvaruhuset.se. Brukar hitta rätt ok biljetter där. Annars är det väl respektive flygbolags hemsida som gäller.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!