Facebook data

12
ännu en rookie
#13302 ännu en rookie 18 år sen Stoke: 0

bitsocker
graphgraph

då jag spenderat oändliga timmar i sand och på stränder springade efter en älskad beachvolley. vintrar i snöiga fjäll, och då jag innehar en rastlös själ och envishet i klass med åsnor, så känns surf som ett naturligt steg i min vidare utvecklig och mitt vidare resande.

lutar åt bali eller hawaii(om ett jobberbjudande då står fast) till hösten.

förslag, tips och allmän inspiration tas gärna emot.
JAG VILL HELT ENKELT HA EN NY VÄN ELER TVÅ!

Logga in för att svara
#13304 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Hej!

Ladysurf som också är medlem här, har startat ett forum för surfande tjejer där man kan hooka med folk till surf. kontakta henne så får du länken till sidan. Jag hittar inte den nämligen...

Där kan du få fler än två vänner!

GB)

Logga in för att svara
#13309 Svar: ännu en rookie 18 år sen  

LadyLove

Haha men Gza du är ju medlem?!? Kolla ditt gmail konto ! Där finns länken. Kontakta mig igen om du inte kommer in ! Och om det är någon mer som har samma problem så kontakta mig så löser vi det.

Bitsocker: Du skulle nog gilla vårt tjej forum som funkar som en anslagstavla för surfsällskap och samåk till surfet. Lokalt och globalt. Tjejer som söker surfsällskap runtom iSverige samt Sydney, Bali, Hossegor, Portugal, Jylland osv. Om en vecka eller två är det ett gäng som åker till Jylland tex, om jag föstått saken rätt. Klicka på min bild här till vänster så kommer du till min profil. Där trycker du på "skicka email". Skriv några rader, så addar jag dig.

Peace

Logga in för att svara
#13311 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

hej!

skrev ladusurf. Ladylove menar jag. Jag forstår inte hur man loggar in! Jag är inte teknisk lagd av mig, skicka gärna länken igen för jag provade att göra som du sa men det funka inte...1

Hörs!

G

Logga in för att svara
#13319 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 0

Jonasurf
graphgraph

IMO a seperate forum for female surfers is just that a segregation - you want to learn to surf and get into the scene do it with anyone who is posative and supportive. Feels negative and pointless. I would even dare to express some doubts about the actual initiater of it ; "ladylove" - who knows "her" or met "her" in person? The postings, grammer, name and galley photos feel more like an impersonator - a guy actually - check out the other gallerys, atitude and approch of folks we know to be "real" - girls postings don't have a undertone of aggresion and provococation that ladylove's do. Something about it all just doesn't ring true or give me a posative vibe.

Logga in för att svara
#13323 Svar: ännu en rookie 18 år sen  

[c]

samma tanke har slagit mig... så inte gått med än. en del inlägg från LadyLove har varit så överdrivet tjejiga att jag först trodde det var ironi. samma vibb som när killar ska klä ut sig till tjejer och agerar som de tror tjejer gör och så blir det liksom too much...

fast det där med att tjejer inte har en provocerande underton tror jag är en fördom, min kan vara nog så vass... and i'm all girl

Logga in för att svara
#13325 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Eftersom Ladylove uppgett ett falskt namn på registreringen här så kan jag varken bekräfta eller dementera det du säger. Ladylove är välkommen att maila mig och identifiera sig. I normala fall skulle jag inte bry mig men nu handlar det om en medlem som regelbundet gör reklam för sitt eget hemliga forum här på Surfsverige. Har för övrigt blivit kontaktad av andra kvinnliga medlemmar som haft samma teori och av rädsla bett mig undersöka saken.

Logga in för att svara
#13332 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 0

elin.T.
graphgraph

Bitsocker... jag är nybörjare... eller har surfat innan men long time no surf för min del så det vore kul att kanske slå våra kloka huvuden ut ngn gång och testa kanske torö eller nåt, vad vet jag? jag har tyvärr inget körkort men utrustning har jag. Fick höra av en snäll snubbe härinne att man tydligen kan ställa sig vid nynäsvägen med tummen upp, men skulle kännas snopet om det blev tumme ner....

Logga in för att svara
#13337 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 0

magge
graphgraph

förstår inte heller varför krångla till med separata forum osv, killar kan väl samåka med tjejer likaväl som tvärtom. Det viktiga är väl och komma till surfet. Vet själv hur det var innan man skaffa bil, men det finns alltid folk som åker och alltid nån som har plats, bara dra iväg en tråd och hoppas på svar. Räcker med åka nån gång så har man träffat de flesta som surfar här och alla är schyssta i vattnet. Kunde tex hängt p¨å till torö ikväll om jag inte pajat ryggen, 20 pers i vattnet och midjehöga vågor vid sjutiden. Dra med en kompis om det känns obehagligt innan du/ni lärt känna några och fått lite surfnummer.

Logga in för att svara
#13343 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Godag!

Hoppas inte denna tråd urartar till ytterligare en sån där genusisurfet diskussion för då skjuter jag mig. Men faktisk lite roligt är det med teorier om vare sig ladysurf är eller icke en tjej. Ungefär som när gay killar är överdrivet feminina menar du (C)? hmm intressant teori....Vi får väl se om hon/han lifter lillfingret när hon/han dricker kaffe så kan teorin bekräftas!

Well tillbaka till bitsocker. Jag kanske ska strama åt mina ord och förklarar vad jag menar: du kan hooka med folk till surf här på forumet, finns en del surfande folk runt Malmötrakten, kommer inte ihåg var du bodde? Men om det är runt skåne så räcker det att prova att sticka till några av skånes surfspots vid blåst så klart....eller kontakta Redsnapper för tips,så hittar du en del vänner.

Om inte obs.om INTE finns det en chans att hitta folk på Ladyloves surfforum och detta har inte med att man är tjej, kille, en badanka eller kanin, utan mest med att där så finns det faktisk en del folk som just letar efter andra för att få skjuts tips o ev. hitta reskompisar. Så prova det.

Paz..!

G

Logga in för att svara
#13344 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

you have a good attittude GzaA

Logga in för att svara
#13345 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Gracias senor Shark!

G

Logga in för att svara
#13347 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

bitsocker skrev:
då jag spenderat oändliga timmar i sand och på stränder springade efter en älskad beachvolley. vintrar i snöiga fjäll, och då jag innehar en rastlös själ och envishet i klass med åsnor, så känns surf som ett naturligt steg i min vidare utvecklig och mitt vidare resande.

lutar åt bali eller hawaii(om ett jobberbjudande då står fast) till hösten.

förslag, tips och allmän inspiration tas gärna emot.
JAG VILL HELT ENKELT HA EN NY VÄN ELER TVÅ!

Hej hopp!!

Om du har vägarna förbi Oahu i höst så är det bara till att skrika till!! Hittas vanligen bland vågorna eller på beachen...jagandes den där förbannade lilla beach volleybollen som man lärt älska å hata under årens lopp!!!

Fast Bali är ju inte helt fel heller....definitivt billigare...å lite varmare (ska väl inte klaga...det är ju inte direkt så man kör med våtdräkt här borta)

Logga in för att svara
#13366 Svar: ännu en rookie 18 år sen  

LadyLove

haha ...
ojojoj vet inte var jag ska börja...

Gza: Haha badanka och kanin Din felskrivning ladysurf är ett mycket bättre användar id. Önskar jag kunde byta.

Jag tror många missförstånd kommer av mitt fåniga användar-id, som kom till av en händelse. Nämligen, som vissa säkert kommer ihåg, i en tid då det var mycket bråk och hetsk stämning här inne bland grabbarna. Där jag gick in och medlade. För att inte själv bli angripen eller missförstådd, betonade jag att jag var tjej och bara vill sprida kärlek i kriget som rådde här (därav Lady och Love). Den där gästanvändaren använde jag sedan flera gånger för kontinuitet, och när gästfunktionen togs bort, så skapade jag ett konto med samma namn. Sedan frågade jag runt om det inte fanns ett tjej forum med lite softare stämmning (läs: inte så mycket bråk, personliga angrepp, samt pajkastning), jag fick några tips på siter utomlands, men eftersom jag bor i Sverige nu, och är grymt surfsugen, och mer eller mindre desperat ville hitta andra tjejer att surfa med startade jag en liten googlegroup, som är som en mail-lista, fast man väljer om man vill ha mailen i inboxen, eller på en sida man loggar in på.

C: Du kanske har rätt. Som en motvikt till allt det grabbiga, hårda och tävlings inriktade, kändes det skönt att sprida lite soft stämning, chill, kärlek, värme. Whatever.

Jonas: Jag är alltså varken lesbisk, bög eller man (som faktiskt föreslagits...) utan jag är kvinna, och jag älskar män. Enbart män. Jag är jämnårig med Redax, som gör ett underbart jobb här på Surfsverige. En underbar surfsite som ingen av oss har planer på att lämna. Alla killar hänger väl på minst tre-fyra surfforum? Varför får inte vi hänga på två? Den enda anledningen att tjejforumet finns är att många tjejer tvekade inför att posta här, och ska absolut inte ses som en konkurrent. Tvärtom har surfsverige fått ett uppsving vad gäller tjejer som postar här (Petter !) och det var ju precis det vi ville allihopa - tjejer som killar - eller hur?

Alla medel tillåtna bara det blir fler tjejer i vattnet !
Och här på Surfsverige

Aloha !

Logga in för att svara
#13368 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 0

Jonasurf
graphgraph

I still think you are over line consistantly outing your forum on this one - it's impolite at best - you're taking full advantage of Petters hospitality and you should show some small sence of respect at least. Plus the bull about "Den enda anledningen att tjejforumet finns är att många tjejer tvekade inför att posta här" - just doesn't cut it, babe. Can you name like two? Doubt it ....
Can you name a person - ANYONE - on this forum that has met you at any time? Didn' think so ........

Logga in för att svara
#13378 Svar: ännu en rookie 18 år sen  

LadyLove

Ja det var många som tvekade. Det var så tjejsurfforumet kom till. Finns mycket att läsa om du går igenom arkivet, fler namn än du kan räkna på dina båda händer, men du får läsa dem själv. Jag hänger inte ut någon. Därutöver har jag naturligtvis fått en massa fina email, från dem som inte vågade skriva på forumet. Sammanfattningsvis kan jag bara säga att jag har fått oerhört fin respons från andra tjejer.

Ingen som träffat mig skulle någonsin erkänna det, just pga angrepp som dina Jonasurf.

Hoppas det kommer vågor snart.

Peace

Logga in för att svara
#13380 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

uhm? Jag har med spänning följt detta, och ditt oherhört ödmjuka svar både förvånade mig och gjorde mig glad, till du skrev ovan: "Ingen som träffat mig skulle någonsin erkänna det, just pga angrepp som dina Jonasurf."

Va? Du menar, att du träffat folk, men ingen är villig att gå god för at du faktist är kvinna och trevlig?

I min värld, är det en s.k. peacebreaker. Men skitsamma vad jag tycker, det är ditt forum, dina "tjejer" som får avgöra denna, men det var förmodligen det dummaste du kunde säga, om du frågar mig.

Logga in för att svara
#13381 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Jonasurf skrev:
I still think you are over line consistantly outing your forum on this one - it's impolite at best - you're taking full advantage of Petters hospitality and you should show some small sence of respect at least.

Det är väl ändå Redax sak att avgöra det...

Logga in för att svara
#13385 Svar: ännu en rookie 18 år sen  

LadyLove

Daniel skrev:

Va? Du menar, att du träffat folk, men ingen är villig att gå god för at du faktist är kvinna och trevlig?

Klart att dom är villiga att göra det, men frågan är om jag vill att någon as-förbannad snubbe ska veta vem jag är eller var jag bor... Självklart inte !!!

Logga in för att svara
#13386 Svar: ännu en rookie 18 år sen  

LadyLove

Jag syftar då på de två utskällningarna jag fått av en och samma person på denna tråd. Honom skulle inte jag vilja möta på en mörk gränd...

Logga in för att svara
#13387 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

LadyLove skrev:
Klart att dom är villiga att göra det, men frågan är om jag vill att någon as-förbannad snubbe ska veta vem jag är eller var jag bor... Självklart inte !!!
[/quote]

Det är väl ingen som är arg, och vem har pratat om att avslöja "vem du är" och var du bor? Sluta nu, vi är inga psykopater. Fair enough att det ibland ärt tuffa diskusioner, men nu tar du väl i.

Jag får väl hålla med Willy, det är väl upp till Redax, och jag kan bara be om ursäkt på förhand om du är kvinna, men din extremt kalla inställning, får mig att tro annat, tyvärr.

Logga in för att svara
#13388 Svar: ännu en rookie 18 år sen  

[c]

GZaa skrev:
Ungefär som när gay killar är överdrivet feminina menar du (C)? hmm intressant teori....Vi får väl se om hon/han lifter lillfingret när hon/han dricker kaffe så kan teorin bekräftas!

what?! jag pratade om när straighta killar klär ut sig till tjejer och gör en överdriven parodi. lite samma känsla fick jag av ladylove till en början eftersom ironi inte direkt är en bristvara på detta forum. inte snackat ett ord om gay-killar...!

ladylove:
av samma anledning som du vill vara anonym skulle jag vilja veta vem det är som ligger bakom tjejforumet innan jag lämnar ut personlig info där. om du inte vill gå ut med vem du är här in public så kanske du skulle kunna maila oss som går med och presentera dig? tycker ett tjejforum vore grymt, men det känns skumt att inte veta vem som ligger bakom

Logga in för att svara
#13389 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Sverige...numer paranoians hemvist...fxn va tragiskt:(

Logga in för att svara
#13391 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

LadyLove skrev:
Jag syftar då på de två utskällningarna jag fått av en och samma person på denna tråd. Honom skulle inte jag vilja möta på en mörk gränd...

Nä akta dig för svenska surfande män, vi lustmördar på löpande band......uähh:woohoo:

Logga in för att svara
#13405 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Jag har kontaktat pseudonymen Ladylove och bett denne identifiera sig för mig på förekommen anledning. Om detta inte sker omgående så kommer vi att vidtaga nödvändiga åtgärder.

Logga in för att svara
#13406 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 0

Jonasurf
graphgraph

Willy skrev:
Jonasurf skrev:
I still think you are over line consistantly outing your forum on this one - it's impolite at best - you're taking full advantage of Petters hospitality and you should show some small sence of respect at least.

Det är väl ändå Redax sak att avgöra det...

Of course it is and as you can see now he is taking some action. Peoples generosity and hospiality are not traits to be taken lightly or used for full advantage at every opportunity given. Just because Petter hasn't jumped into it previuosly doesn't mean he's happy about it. I don't belive in fighting other people's battles but I might offer my own opinion in specific cases - when there's no surf. I don't know why this is being termed a "tough discusion". Apperantly there are "lots" (not that I'm counting or can make any real claims here) of folks with my feelings about this - the best would be to meet over a beer if ladylove is in fact a woman I'll buy! No matter how many forum members show up. (Seem to remember someone who DIDN'T have to eat their wetsuit a while back ...

Logga in för att svara
#13410 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

You're up early Gerrie!

Logga in för att svara
#13411 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Redax skrev:
Jag har kontaktat pseudonymen Ladylove och bett denne identifiera sig för mig på förekommen anledning. Om detta inte sker omgående så kommer vi att vidtaga nödvändiga åtgärder.

Låter som om du tagit råd av Advokaten i hur man formulerar sig korrekt

Logga in för att svara
#13415 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Hehehe!

Logga in för att svara
#13427 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

till fröken kärleks försvar skulle jag vilja påpeka att majoriteten av inlägg i den här tråden har varit bra mycket mer aggressiva o enfaldiga än vad hennes har varit. jag är övertygad om att surfsverige tål både konkurrens o gratisreklam på forumet för alternativa forum - surfsverige behöver inte luta sig mot någon slags elitistisk monopolställning för att fortleva, det räcker med den överlägsna kvalitet i innehåll, design, community o tillgänglighet som surfsverige redan uppvisar.

sen tycker jag all segregation är skit, så såvida inte fröken kärlek kan visa på en faktisk hotbild eller befogad rädsla kvinnor känner som diskvalificerar det här eller andra öppna surfforum så kan jag inte ge hennes alternativa forum mitt godtycke. finns det ett behov bland osäkra kvinnor, ok, så skapa ett forum som uppmuntrar kvinnor men diskriminerar ingen.

o apropå hotbild eller befogad rädsla, är det verkligen sant att det finns kvinnor som av rädsla hört av sig till redax för att ladyloves grammatik eventuellt kanske lämnar utrymme gällande hennes sexuella läggning eller kön? det är nämligen det dummaste jag hört på länge, tillsammans med jonassurf's inlägg av samma kaliber (är jonassurf verkligen en man? hans namn står inte i hans profil, han måste vara bög eller pedofil).

det är en massa struntsnack i den här diskussionen, o det är inte många av er som inte har bajs på flipflopsen.

om redax sedan stänger av ladylove pga falskt namn så hoppas jag at

a) han stänger av alla med falskt namn
b) klargör tydligt vid registreringen att falskt namn icke är godtagbart o leder till avstängning

det är naturligtvis hans beslut men om vi ska vara konsekventa med att ogilla diskrimination så ska vi inte heller diskriminera en medlem för att hon gör reklam för en surfrelaterad googlegrupp - det är knappast ett hot mot surfsverige.

Logga in för att svara
#13428 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 0

angamanga
graphgraph

Shit, varför spårar alltid trådar som denna ur? Kan någon förklara vad som är så provokativt med att ha ett separat "tjejsurfforum"? Varför blir det sånt tjafs? Jag misstänker att de flesta här läser flera olika forum och det är det knappast något tjafs om. Att LadyLove "outar" sitt forum här har hon förklarat ganska många gånger vid det här laget, det är inte så att hon på något vis försöker konkurrera med surfsverige, utan snarare kanske peppa de tjejer som läser på forumet men inte skriver (mkt pga urspårade trådar som denna) att få kontakt med varandra. Se det positivt istället, de surftjejer som finns i Sverige kanske såsmåningom börja skriva även här, med vissdomen om att det faktiskt finns andra tjejer därute i bakhuvudet.

Varför tjafsa? Och varför ta första bästa tillfälle i akt att börja pajkastningen? Den här tråden handlade inte om tjejsurfforumet från början men spårade ändå snabbt ur... näe, försök se helheten istället, tror det lätt kommer bli fler tjejer som skriver här snart, fler tjejer som samåker till surf och fler tjejer i lineupen...

Puss på er!
/angamanga

Logga in för att svara
#13431 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Jag citerar här ur mailet jag skickade till pseudonymen Ladylove igår: "Vi kommer att upprätta en ny regel på sidan som innebär att man MÅSTE uppge sitt riktiga namn vid registreringen. Bland de nuvarande medlemmarna så kommer uppenbart falska namn att få sina profiler raderade. Men innan dess ska alla få en chans att ändra sitt namn om de vet med sig att det är falskt."

Att kvinnliga medlemmar hört av sig och uttryckt en rädsla för vem de har att göra med tycker jag är skäl nog att upprätta en sådan här regel. Skälet för deras rädsla vill jag inte gå in på med respekt för personerna i fråga, men att den skulle bero på pseudonymen Ladyloves sexuella läggning som Cosmocat påpekar tror jag han själv vet är ren trams!

Cosmocat nämner även att Jonasurfs namn inte står i hans profil. Jonasurf har valt att vara anonym för övriga medlemmar och därmed inte skrivit in sitt namn i sin surfprofil. Men redaktionen har ett namn som skrevs in vid registreringen. Sen om det är Jonasurf riktiga namn eller inte är oklart men det är av sådan karaktär att det inte är uppenbart falsk, till skillnad mot det Ladylove uppgett som namn vid registreringen.

Logga in för att svara
#13432 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 0

Jonasurf
graphgraph

Det förste som borde få sparken vid avändningen av falskt namn är mig själv ... 1 Poäng till ovanstående inlägg ... Jag har inte kunnat hitta en logik som för mig beskriver ett behov av en seperate tjejforum. Jag ifrågasatt LL's motivering som en falsarium och det vidhåller jag vid tillsvidare ....... Sedan har jag påpekat det oartiga i att ständigt hoppa in med inbjudan till "hennes" forum. Och sagt att normallt så betraktas det som impolite. Det hävdar jag fotfarande. Surfsveriges existens hotas inte av det sorts beteende och det har jag hellre aldrig hävdat eller funderat över. Jag är inte arg eller ute efter bråk eller onödiga provoktioner. Har bjudat in till en öl istället - kommer ladylove så bjuder jag laget runt!

Logga in för att svara
#13454 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Något som däremot kan gälla Jonasurf är att varje enskild person endast får ha en profil registrerad på sidan. Kommer även att förtydliga detta inom en snart framtid och ge aktuella personer en möjlighet att välja att ha kvar en av sina profiler eller riskera att bli avstängda från sidan. Självklart finns det vägar runt det för de som verkligen vill bryta mot reglerna men vi kommer i alla fall göra vårt bästa för att se till att de följs för allas trivsel.

Ett exempel på hur personer kan utnyttja flera medlemsnamn är att fuska under viktiga omröstningar eller tävlingar.

Logga in för att svara
#13464 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 0

Jonasurf
graphgraph

Right onya mate - remove Jonasurf as of right now ...

Logga in för att svara
#13473 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 0

bitsocker
graphgraph

min tråd har helt uppenbart blivit kidnappad och jag uppmanar alla trevliga personer som vill ta kontakt med mig(gissar på ett hundratal) istället skriva ett inlägg i min gästbok!

take care!

princess Sanne

Logga in för att svara
#13475 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Hehehe det har du rätt i Bitsocker, bra förslag!

Logga in för att svara
#13488 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Hej igen!

eftersom jag lovade att skjuta mig om denna tråd urartade så är det tydligen någon som ger ut detta inlägg post mortum. Innan jag sköt mig ville jag säga lite saker innan saken är begraven.

1. (c) nu förstår jag vad du menar. no hard feelings.
2. redax precis som på alla seriösa forum borde det finnas möjlighet att identifiera sig även här.
3. Spårar fler sådana här trådarur lovar jag att komma o spöka för dem som håller på.

RIP G:side:

Logga in för att svara
#13516 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

GZaa skrev:

2. redax precis som på alla seriösa forum borde det finnas möjlighet att identifiera sig även här.

?

Logga in för att svara
#13525 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

Jag tycker det här med att behöva identifiera sig är helt kefft o synnerligen o-data. Jag själv går ju visserligen ut med hela mitt namn men är man en man som låtsas vara en kvinna eller tvärt om tycker jag att man ska få vara det.

Tänk om jag vore en gammal gumma med danskt påbrå till exempel, vad hade det spelat för roll?

Logga in för att svara
#13527 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

hade du varit en gammal gumma med danskt påbrå så hade smeknamnet hasch-björn varit dubbelt så roligt!

Logga in för att svara
#13541 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

björn j:son lind skrev:
Jag tycker det här med att behöva identifiera sig är helt kefft o synnerligen o-data. Jag själv går ju visserligen ut med hela mitt namn men är man en man som låtsas vara en kvinna eller tvärt om tycker jag att man ska få vara det.

Tänk om jag vore en gammal gumma med danskt påbrå till exempel, vad hade det spelat för roll?

Just det. Det är därför man har valet att i sin Surfprofil, efter man registrerat sig, skriva in sitt namn eller fortsätta att vara anonym med bara användarnamnet som visas om man så vill. Tror du har missuppfattat det hela.

Logga in för att svara
#13546 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

Redax skrev:
Just det. Det är därför man har valet att i sin Surfprofil, efter man registrerat sig, skriva in sitt namn eller fortsätta att vara anonym med bara användarnamnet som visas om man så vill. Tror du har missuppfattat det hela.

Ja men dåså, vad är jiddret? Kärringar kan var gubbar om de vill o jag kan vara en belgisk tant om jag vill. Men jag kan inte skapa en till hårdrocksprofil o kalla mig Klaus Meinl? För tanken har slagit mig.

Logga in för att svara
#13549 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Hej!

Jag menar inte att forumet inte är seriös..sorry..det kom ut fel, ja återformulerar det. Ju jag menar att om man står med namn osv. slipper vi problemet med att folk hoppar på varandra och är taskiga. Well kanske inte helt men förmodligen vågar folk stå för det de säger med namn osv. Detta leder till att folk inte behöver fly forumet för att slippa påhopp såsom Ladylove nu tydligen gjort,därav behovet av ett nytt tjejforum (ironisk att hon blivit ännu mer utsatt sen hon staratade det andra forumet och meningen avr ju att slippa just det...).

Så jag menar forumet är ju av sådan form att den är seriös och precis som andra sådana borde det gå att identifiera folk, detta för att skydda människors integritet för emellanåt är kritiken väldigt hård. Är det bättre förklarad nu?

Detta ett asbra forum och jag har mycket glädje av det så creed till dig Redax som lägger ner så mycket jobb på det!

Tjingeling!!

G

Logga in för att svara
#13552 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Vilken adress till tjejforumet?
Får även killar posta där?

Logga in för att svara
#13790 Svar: ännu en rookie 18 år sen  

LadyLove

cosmocat skrev:

jag är övertygad om att surfsverige tål både konkurrens o gratisreklam på forumet för alternativa forum - surfsverige behöver inte luta sig mot någon slags elitistisk monopolställning för att fortleva, det räcker med den överlägsna kvalitet i innehåll, design, community o tillgänglighet som surfsverige redan uppvisar.

Tack Cosmocat !! Det var tveklöst det mest intelligenta som sagts på den här tråden.
Det finns verkligen ingen motsättning, och definitivt ingen anledning för dig att oroa dig för en liten google-group. Puss Redax, och fet cred till dig!!!!!

Kärlek

Logga in för att svara
#13792 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 0

Jonasurf
graphgraph

I am now 100% sure that LL is NOT a woman. If "she" can name ONE single person who is known to anyone else on this forum that knows "her" I'll buy beers for ALL forum members that show up at ANY pub in ANY city in Sweden.

Logga in för att svara
#13806 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

det där med LL:s "kärlek" känns inte äkta...

Lady Love ligger på lekskolenivå..... det var så det lät i sandlådan " killarna är dumma! ni får inte va med! " Vad hindrar att tjejer bestämmer sig för att dra tillsammans även på detta forumet? mina inlägg emellan är ju för fan bara att låta bli. Bara för att någon kille erbjuder skjuts eller nåt måste man ju inte svara den, istället kan man samåka med nån tjej som erbjudit skjuts.

Alla tjejer som håller på att löjla sig på tjejforumet måste vara totalt blåsta i huvudet för fan ju! Eller håriga ultraortodoxa feminister, manshatare etc. Ser säkert ut som påsar skit de flesta också... o surfa kan de nog fan inte! de är bara rika stockholmsslynor som vill prova senaste trenden om hur man går ner i vikt eller förvuxna skogsmulle tjejer som vill ha en anledning att campa.

Och LadyLove är deras LEDARE!

Logga in för att svara
#13822 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: 0

Jonasurf
graphgraph

LL = Peter Klang? (think about - sorta figuers - can't get his mogo workin so he switches tactics.)

Logga in för att svara
#13893 Svar: ännu en rookie 18 år sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

sorry, pallade inte läsa all skit som skrivs här men uppfattade aldrig varför LL skulle utge sig för att vara ngn "hon" inte är?

hatar mig själv för att bidra med mer skit iom detta inlägg

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!