Facebook data

1
Barcelona???
#13317 Barcelona??? 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Någon som har några tips på spots runt Barcelona?

Logga in för att svara
#13320 Svar: Barcelona??? 18 år sen Stoke: 0

sonny
graphgraph

www.surfbcn.com/Spots/spots.html

finns en hel del fina vågor längs hela kusten. Kan varmt rekomendera Sitges o Vila Nova lite söder om Barca...

Logga in för att svara
#13358 Svar: Barcelona??? 18 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Kan bli riktigt bra men det är vindvågor det handlar om, så inga oceangående swell direkt. Tänk dig lite bättre än sverige när det är som bäst, men inte så bra som norra spanien eller Frankrikes västkust. Och som sagt kan det bli rejäla flatspells. Senhöst, vinter och tidig vår är bäst. Finns massor av bra ställen. Typ alla hamnar (och pirar) norr och söder om Bcn brukar funka. Kommer dock inte ihåg vilka riktningar som gäller, mer än att Castel de Fels funkar vid väst till syd och Sitges när det är lite åt nordost.

Fråga Nic här på forumet. Han har dödskoll på ställena. Vi var där typ samtidigt.

Logga in för att svara
#13359 Svar: Barcelona??? 18 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

alex el gordo skrev:
Kan bli riktigt bra men det är vindvågor det handlar om, så inga oceangående swell direkt. Tänk dig lite bättre än sverige när det är som bäst, men inte så bra som norra spanien eller Frankrikes västkust. Och som sagt kan det bli rejäla flatspells. Senhöst, vinter och tidig vår är bäst. Finns massor av bra ställen. Typ alla hamnar (och pirar) norr och söder om Bcn brukar funka. Kommer dock inte ihåg vilka riktningar som gäller, mer än att Castel de Fels funkar vid väst till syd och Sitges när det är lite åt nordost.

Fråga Nic här på forumet. Han har dödskoll på ställena. Vi var där typ samtidigt.

Alltså lite bättre än sverige när sverige är som bäst...

Logga in för att svara
#13383 Svar: Barcelona??? 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

alex el gordo skrev:
alex el gordo skrev:

Alltså lite bättre än sverige när sverige är som bäst...

Tack ska du ha mannen, ett par kompisar från oslo som ska dit om 2 veckor och undrade om jag kunde ta reda på något. bra tips, tack för hjälpen:)

Logga in för att svara
#13547 Svar: Barcelona??? 18 år sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Jag har haft en verklighet som inte tillåtit mig att kolla forumet den här veckan, men nu är jag här igen...

Det mest utförliga jag skrivit om surf i Barca hittar du här:
www.nordsurf.com/Forum/tabid/69/forumid/3/postid/22736/view/topic/Default.aspx

Det borde innehålla allt du behöver veta & kanske lite till..

Logga in för att svara
#13591 Svar: Barcelona??? 18 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Nic!
Snacka om utförlig beskrivning. Klart impad!
Skulle vara roligt att träffas och snacka minnen. Blev helt sentimental när jag var nere sist.

Men angående lägenheter så fick jag höra att priserna stigit kopiöst senaste året/en. Bra att veta att det inte finns lika mycket budgetboende längre. Nattlivet är också mycket lugnare. Typ hela gatan Marie Cubi stängde kl 3, utom Universal
Killen i baren på Margarita Blue, han som alltid har varit där, klagade på att det inte var samma tryck längre. Att bofasta fått igenom krav på att nattklubbar som ligger i bostadsområden ska stänga tidigare, de var ju de som var så speciella i Bcn. Dygnet-runt-party finns de dock fortfarande om man letar

Logga in för att svara
#13712 Svar: Barcelona??? 18 år sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Visst saknar man staden! Alldeles för mycket. Visste jag bara att jag kunde dra in tillräckligt med pengar för att kunna bo bra skulle jag flytta ner igen... Hur var det gamla katalanska uttrycket? Typ "Barcelona es bena quan la bolsa es plena" el. ngt!?

Kolla förresten din gästbok - såg först nyss ditt gamla inlägg i min!

*dagdrömmer om högern i Aiguadolc*

Logga in för att svara
#13713 Svar: Barcelona??? 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

vad är det för höger, 30 cm hög eller?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!