Facebook data

1
surfspots i asien
#13409 surfspots i asien 18 år sen Stoke: 0

mackan82
graphgraph

Hej!

Befinner mig i Sydkorea och letar efter ett bra resmål att spendera semestern (juni&juli) på. Jag söker efter ett ställe med frekventa vågor och skön atmosfär. Älskar Indonesien men jag skulle vilja uppleva ett nytt land! Är mkt tacksam för info om prisvärda alternativ till indo!

Mvh
Mackan

Logga in för att svara
#13413 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Mer prisvart o frekventa vagor an indo blir nog svart...

Men varfor inte Indien eller de dar oarna mellan indien o indo...som jag inte kan komma pa namnet pa..!!

Logga in för att svara
#13423 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Om du är i sydkorea..kolla vietnam eller åka till phillipinerna!!?? Varför inte.bra surf ganska näraB)

Logga in för att svara
#13424 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Lite udda platser: Papua nya Guinea, Taiwan kanske?, Andamanerna som Andiss fick afasi på.
Vill du åka till en galen plats kan du alltid dra till det svårtillgängliga surfet på MADagaskar.

Jag förstår ärligt talat inte din fråga, vad är du ute efter? Hur långt ut i bushen vill du åka? Eller vill du sitta med iskyld bira inom armslängds avstånd från surfet?

Logga in för att svara
#13447 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 0

mackan82
graphgraph

Tack för alla snabba svar! Jag föredrar lättillgänglig surf och eftersom jag bitvis kommer att resa själv är det ju schysst om man kan råka på lite engelsktalande människor då och då. Ska kolla upp alla nämnda ställen men om någon har aktuella erfarenheter från Taiwan, Filippinerna, Kambodja mm är jag mkt intresserad av prisnivå, vågkvalite, boende med mer!

Logga in för att svara
#13450 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag blev själv lite sugen på Taiwan efter jag såg ett reportage med otroliga vågor i Surfing Magazine, skulle säkert vara otroligt intressant plats att besöka också.
Vill du hitta engelsktalande lokalbefolkning går det nog fetbort.

Glöm inte att platser som Filippinerna, Papua ny Guinea och Taiwan funkar på tyfongenererade vågor så det kan nog vara helt ok om det är en bra tyfonsäsong annars kanske rätt kass. Lite chansning jämfört med tex Indo som måste vara ett av de vågsäkraste platser man överhuvudtaget hittar på jordklotet (rätt säsong).

Logga in för att svara
#13452 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kolla Surfing magazine på nätet, det där reportaget låg utlagt har jag för mig. surfING alltså inte SurfER.

Logga in för att svara
#13530 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Vet du vilket land som har billigast kor i världen??

Logga in för att svara
#13534 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

nä, är detta nån slags gåta?

Logga in för att svara
#13571 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 0

mackan82
graphgraph

Toski, surfingen i Ko-REA verkar inte vara så bra. Ibland kan tyfoner skapa hyfsade vågor men alltför sällan för att stanna här.

Det lutar just nu åt Taiwan. Någon som kan rekommendera plats, hotell, osv??

Logga in för att svara
#13588 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Vad tror ni är bäst då, Korea eller Chick Corea?

Logga in för att svara
#13589 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Röstar på Chick..

Logga in för att svara
#13592 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Seoul eller soul då?

Jag vet, det är sjukt tråkigt men Toski började!

Logga in för att svara
#13612 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Det lär ju finnas en jävla massa super spots på små öar i Indo som ingen jävel sett, förutom kanske några sjörbjuggs sjuka sjörövare någon gång...

som på sin höjd har bodysurfat i dem, men det var nog inte så kul i längden då nån kanske blev skuren mot revet. Sen dess har det legat i glömnska...

denna sisnsikt fick jag i enj dröm nyss.

Logga in för att svara
#13617 Svar: surfspots i asien 18 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

ALLA ställen i HEEEELA indo ö-kjädjen har varit surfat..ALLA.....kolla på vietnam..fin surf..billigt som faaan och riktiga fina människor...det är min tips... phillipinerna är bra oxå..om du söker tillräkligt nog på nätet hittar du all info du behäver för båda ställen...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!