Facebook data

1
Fågelskydd!
#13433 Fågelskydd! 18 år sen Stoke: 4

nekons
graphgraph

Aja-Baja!

Jag såg er! Det där är fågelskyddat område April t o m Juli.

Tänk på pippiarna!

Logga in för att svara
#13435 Svar: Fågelskydd! 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Vafan, nu är jag inte local, men sådant måste man respektera! Bra nekons!

Logga in för att svara
#13442 Svar: Fågelskydd! 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Tur att det är på sommarhalvåret åtminstone..i Norge har dom ju infört fågelskydd på några av de bästa spotsen under vinterhalvåret...gaah

Måste verkligen vara MINIMALT man kan störa fågelliv när man ligger i vattnet och surfar.

Logga in för att svara
#13444 Svar: Fågelskydd! 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Nu är jag ingen ornitolog men jag antar att fåglarna vill pippa o ruva i fred. Skulle du vilja att det låg massa surfare o tittade på dig Erik när du skulle till o göka för fan?

Logga in för att svara
#13445 Svar: Fågelskydd! 18 år sen Stoke: 0

Katten Jansson
graphgraph

Just den ön som jag förmodar att ni talar om är ju antagligen ganska känslig eftersom man mer eller mindre måste gå över den för att komma till brytet. Finns ju risk för att surfare får risigt rykte om man inte håller sig till sådana regler. Sveriges ornitologer är en ganska stor grupp och skulle säkert lätt kunna göra livet surt för oss surfare om vi inte passar oss.

Logga in för att svara
#13446 Svar: Fågelskydd! 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Det är väl snarare när man tar sig till brytet som du stör fåglarna, jag menar alla förbud som vi surfare bryter mot, så straffas vi generellt kollektivt för det. Om t ex en surfare beter sig dåligt mot en båtägare på ett bryt, så är det oftast tillräckligt för att väcka anstöt mot alla surfare.

Det är min åsikt, å andra sidan har jag inga planer på att surfa fågelreservatet, men för de som vill och sköter sig under förbudet är det tråkigt, och som surfare generellt tycker jag det är trist att man kör den ego-stilen, utan att veta bakgrund eller sanning i det påstådda.

Attans vad lätt det är att tycka mycket då, nej, får jobba på, så man kan hämta kameran och lite mat och komma iväg...

Logga in för att svara
#13448 Svar: Fågelskydd! 18 år sen Stoke: 4

nekons
graphgraph

Just det!

Ingen moralpanik.

Men det är som sagt transporten dit, och inte surfandet i sig. Paddla "runt" denna tid på året. Simple as that!

Logga in för att svara
#13449 Svar: Fågelskydd! 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Förbudet innefattar egentligen vattnet 50m ut också i fågelskyddsområden. som tur är så är det ju oftast platt under häckningsperioderna.

Man behöver ju inte direkt basunera ut de ställen som är känsliga, det kommer garanterat innebära problem.

Logga in för att svara
#13451 Svar: Fågelskydd! 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

sverre skrev:
Nu är jag ingen ornitolog men jag antar att fåglarna vill pippa o ruva i fred. Skulle du vilja att det låg massa surfare o tittade på dig Erik när du skulle till o göka för fan?

Jag skulle nog inte ha nåt val om fåglarna vore 50 ggr större än mig själv. Fåglar är coola djur men rätt hänsynslösa.
Vet inte om dom går igång på att se människor fornikera?

Logga in för att svara
#13570 Svar: Fågelskydd! 18 år sen Stoke: 0

Steff 73
graphgraph

Jag antar att en av de du såg var jag. Tyvärr hade jag inte en aning om att det var en fågelskyddad ö (hade aldrig kört där förut och fick beskrivningen att gå över ön för att komma till brytet). Väl uppe på ön så insåg vi vårt misstag och efter surfet tog vi beslutet att paddla hela vägen in istället för att gå över ön. Det är inte överdrivet långt att paddla ut heller, vilket vi självklart hade gjort om vi vetat om det fågelliv som råder på ön. Djur och natur är viktigt för mig och det där kommer inte att upprepas.

Logga in för att svara
#13572 Svar: Fågelskydd! 18 år sen Stoke: 4

nekons
graphgraph

No problemo, Steff.

See you out there!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!