|
#1355 |
MISSTROENDEVOTUM SSA 18 år, 7 månader sen |
Stoke: 4 |
Ants
|
För misstroendevotum mot SSA styrelsen, så behöver jag hjälp med följande:
1. Förslag på nya kandidater för styrelsen. Styrelsen består av 6 personer som alla har rösträtt (borde vara 5 egentligen, detta måste ses om för framtiden).
2. Adresslista till medlemmarna. Problem är att Klang (Sekreterare) och Jesper (vice ordf) vägrar släppa ifrån sig listan till mig. Krille (kassör), är du man nog att fixa detta, eller stödjer du Klang och Jesper? och därmed bryter mot stadgorna..
Kan det vara idé att bruka detta forum anslagstavla för omröstningen. Namnlista helt enkelt. När vi sedan ser att vi har 51% av rösterna (eller uppskattar det), så ber vi var och en faxa eller posta in sin röst till mig (styrelsemedlem). Med hjälp av revisorerna ord (att styrelsen inte skött sig) skickar vi sedan ut inbjudan till extra årsmöte och störtar Jesper och Klang de och andra som stödjer dem.
Är ni med oss eller mot oss? Men kom ihåg först måste vi ha ett vettigt alternativ på styrelsen. Kanske är ett pissigt SSA bättre än inget alls? Jag röstar personligen där för inget alls i så fall och avgår som förtorendevald och kommer i protest gå ur SSA som medlem. Precis som jag vet många andra gjort. JAg har pratat med många surfare runt hela Sverige och missnöjet är stort och det lockar inte att gå med i SSA alls. Det borde ju vara en varningsklocka för SSA att SSA gör fel saker. Men de självgoda i styrelsen tar inte till sig det.
Jag har här plockat ut några punkter som är av vikt för misstroendevotumet (det finns fler dock)
§ 8
Styrelsen bestå av ordförande och fem övriga ledamöter (vice ordförande, sekreterare, kassör samt två (2) suppleanter).
§ 11
Styrelsen är beslutsmässig om samtliga ledamöter kallats till sammanträdet och minst hälften av dem
är närvarande.
Vid sammanträde skall protokoll föras. Avvikande mening skall antecknas i protokollet.
Styrelseprotokoll skall hållas tillgängliga för medlemmarna via SSAs hemsida.
[tex antingen som pdf eller genom info om att kopia kan skickas på begäran]/
EXTRA ÅRSMöTE
§ 19
Vidare är styrelsen skyldig att kalla till extra möte, när revisorerna med angivande av skäl skriftligen
så kräver, eller när det rör angivet ändamål begärs av minst 51 % av förbundets röstberättigade
medlemmar.
Underlåter styrelsen att inom 14 dagar kalla till årsmötet, får den som krävt mötet kalla till detta.
Kallelse jämte dagordning för extra möte översänds senast sju dagar före mötet till medlemmar eller
kungörs inom samma tid på hemsidan samt genom anslag i klubblokal e dyl.
Vid extra möte får endast i dagordningen upptaget ärende avgöras.
|
|
|
|
|
#1365 |
Svar: MISSTROENDEVOTUM SSA 18 år, 7 månader sen |
Stoke: 2 |
|
för en oinvigd, vad handlar det här om?
|
|
|
|
|
#1367 |
Ants
|
Hoppas ni andra kan svara på denna fråga också, men jag svarar här med risk att verka lite jävig alltså..
1. SSA styrelsen har vägrat och vägrar suppleanterna inbjudan till styrelsemöterna trots att de har rösträtt enligt stadgan. Se stadgan på www.swedishsurfing.com eller direktlänk
www.swedishsurfing.com/omssa/ssastadgar2006.pdf
2. Det råder stort missnöje över hela landet över SSA's arbete. Endast en tävling har de lyckats att arrangera, sponsorerna är missnöjda (jo, jag har hört med dem alla i mitt arbete som annonsäljare för Tacky.se). Det finns potential för många fler medlemmar, men de potentiella medlemmarna är ointresserade av att vara med då all fokus ligger kring Stockholm. En del kritiserar de kommersiella intresserna Jesper (vice ordf) och Adam (förbundskapten) har i Nord, men det ser jag personligen inte som ett problem, men har mina åsikter om hur Jesper missbrukar sin styrelsepost och uppgift som förtroendevald. Det fokuseras på landslaget när det vore viktigare för den svenska scenen att arrangera fler tävlingar i Sverige. I överhuvudtaget verkar surfare inte tänka att SSA är något viktigt för dem, det vill jag ändra på och därför motarbetas jag av Jesper och Klang och alla som är fega och ite vågar säga emot dem. Jo en sak till. De hindrar även klubbverksamheten att komma igång. Jag föreslog att Sthllm Sub Surfers som just nu har 11 surfmedlemmar vill ansluta sig till SSA. Denna fråga ville de inte ens diskutera med mig, annat var viktigare.
|
|
|
|
|
#1368 |
Stoke: 2 |
|
jag har faktiskt undrat över just varför inget verkar hända på västkusten (happenings etc) inte för att det är nåt självklart men det bor ju ett par som surfar här med.
|
|
|
|
|
#1370 |
Stoke: 1 |
|
jag är medlem i ssa men kan inte säga att jag är en aktiv medlem. mest med för att stödja vårt lilla surfland och möjliggör små ljuspunkter som när grabbar är på vm och alla vi sitter stoked över hela världen och hejar och skriker.
har ingen aning om vad som händer bakom kulisserna. vad som händer och hur mycket tid som läggs ner. jag har upplevt det positiva och negativa inslag. sm blev av. det är ju kul. men vad händer förresten med hemsidan? uppdateringar sker aldrig. news får man ta del av här eller på nordsurf. vilket är trevligt iofs. sen kan jag tycka att medlemshanteringen har varit högst märklig i negativ bemärkelse. har styrelsen inte tid? hur svårt är det att göra bra saker egentligen? jag kommer gärna på ett extra årsmöte och hör vad som händer.
|
|
|
|
|
#1371 |
Stoke: 15 |
|
Ville skrev:
jag har faktiskt undrat över just varför inget verkar hända på västkusten (happenings etc) inte för att det är nåt självklart men det bor ju ett par som surfar här med. Det är inte riktigt sant, Sharkboy har anordnat minst två filmvisningar, med billig öl (eller det är nog tre), varav den sista var på Ish med utlottning av en Lost bräda (förvisso fick man köpa en lott för 100:-).
I våras anordnade Göran en invigningsfest av Backdoor i sin trädgård, solsken, öl, kubb och grillmat, hur gött som helst.
Sen har vi GOT som körts nere i Varberg av Swingkid. Tycker det känns som det händer minst lika mycket här "nere" som där "uppe". 
|
|
|
|
|
#1374 |
Stoke: 0 |
Yann
|
Jovisst händer det en del här nere men inte så mycket som SSA har att göra med. Däremot har vi tydligen billig öl någonstans i Stockholm...
|
|
|
|
|
#1377 |
Stoke: 18 |
erc
|
Allt kul som hänt på västkusten har inte haft någonting med SSA att göra. De flesta som jag snackat med om SSA runt GBG ser liksom ingen mening i att gå med, för oss ser det mer ut som StockholmSA.
Varför är det så tyst från Klangen? Har han inte internet?
|
|
|
|
|
#1390 |
Stoke: 28 |
|
Det enda gång man hör av Jazzyman eller Klangpung är när de slänger tillbaks nåt som Ants har kastat ut.
Vi är rätt många som erbjudit våra tjänster och stöd utan att vi fått nån respon överhuvudtaget från SSA. Jag håller inte med Ants på långt ifrån alla punkter men nuvarande styrelse är i ett avseende väldigt bristfällig och det är att informera om verksamheten. Jag har inte betalt medlemskap i år och det är jag i retropekt glad för. Verker det blir nån bättring i attitud, funktion eller styrelse gör skit samma bara vi få en fungerande förening - vilket ingen kan påstå existera för tillfälle. Inte ens Jazz eller Pung.
|
|
|
|
|
#1392 |
|
Jag har tråkigt, så jag moppsade precis upp mig på det andra forumet, kom igen, måste jobba 1½hr, kan vi inte ha lite kul och kasta paj på varandra, kom ingen nu Klangen och Jazzman....
|
|
|
|
|
#1393 |
|
stava kan jag inte heller, inför en "redigera" knapp, please! 
|
|
|
|
|
#1394 |
Ants
|
Skulle vilja ändra på SSA så att den blir ett förbund iställlet för förening som den agerar idag. Att knyta upp föreningar under sig. Behöver inte vara så krångligt. Fokus på svenska tävlingar helt enkelt och det i samarbeta med eventuella föreningar eller även företag. Det finns ju hur många företag som helst i branschen, men just nu är de missnöjda med vad de ser sker med SSA.
Vilka vill hjälpa till med att forma "Nya SSA"? Anmäl er här för styrelseuppdrag! Det ska vara folk från hela landet. Många möten kan hållas på tex Skype gruppsamtal och chatt som skateboardförbundet gör och jag har sett det fungera för att ta beslut.
|
|
|
|
|
#1396 |
Stoke: 28 |
|
RampFever Skate- och Surfföreningen I Östhammar skapas ikväll. Kan tänka mig föreslå nånslags anslutning till en FUNGERANDE SSA
|
|
|
|
|
#1397 |
Ants
|
Det låter strålande med en förening i Östhammar! Då SSA medlemsavgiften just nu ligger på 100 kr då bör anslutningsavgiften ligga på lägre för det är ju meningen att föreningen ska sköta föreningsarbetet och inte SSA. Detta reglerar vi i den nya styrelsen vi sätter ihop.
Finns det fler föreningar som vill samarbeta med nya SSA?
Hur går det för Binges förening?
Umeå?
Sundsvall?
Skåne?
Göteborg?
Det kommer bli grymt det hela!
|
|
|
|
|
#1398 |
Ants
|
Nu snabbar vi upp det hela. Skicka in ditt misstroende till mig så styr jag upp nytt årsmöte som styrelsemedlem i SSA.
Skriv tex: Jag är missnöjd med den sittande styrelsen och kräver omval på nytt årsmöte snarast möjligt.
Skriv ditt medlemsnummer.
Skicka med ditt mobilnummer så kommer jag skicka ut ett SMS för inbjudan till nytt årsmöte.
Email: ants * neo.se
Fax: 070 612 89 39
Och jag nås på 08 559 210 91 eller 073 545 91 00
Skype ID: ants_neo
|
|
|
|
|