Facebook data

1
Costa rica, ännu en fråga.
#13600 Costa rica, ännu en fråga. 18 år sen Stoke: 0

Captain_Kangaroo
graphgraph

Sitter och funderar på att dra till Costa rica nu snart. Jag har fått intrycket av att mal pais verkar vara ett schyst ställe så det får nog bli utgångspunkten. Jag har dock ett problem, har en tenta här hemma i Sverige den 2:a juni men om jag vill kan jag göra den på distans, så det är planen Hur är det med tillgången till trådlöst internet i Mal pais? Jag pallar nog verkligen inte att sitta på ett internetcafé i fyra timmar med en tenta. Så ett hotell med trådlöst internet är vad jag söker.

Jag passar även på att fråga hur det är med utbudet av begagnade brädor i Mal pais.

Logga in för att svara
#13607 Svar: Costa rica, ännu en fråga. 18 år sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Om du menar Mal Pais och inte Playa Carmen så är det en ganska död del av Mal Pais/Santa Teresa. Många säger att de har trådlöst internet, men min erfarenhet är att det nästan aldrig funkar. I alla fall var det så i Santa Teresa. Säkraste trådlösa internet är vad jag hört Flor Blanca, mend et ligger i princip så långt Norrut man kan komma i St teresa från Malm Pais...

I både Santa Teresa o Playa Carmen finns det gott om begagnat. Det är ju eg bara en lång vägremsa längs stranden mellan mal pais och St teresa så har du bara ork och uthållighet så kan du ju kolla alla butiker från ena till andra sidan innan du köper. Kanske total 6-7 ställen med begagnat eller nåt.

Logga in för att svara
#13609 Svar: Costa rica, ännu en fråga. 18 år sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Det finns ett café med trådlös internet i Mal País, bakom surfshopen som e mittemot banken som håller på att byggas mitt i byn . Du kan sitta där med din laptop o både sörpla kaffe o (web)surfa. En kille som jobbar där (minns inte hans namn) har bott ett tag i Sverige och minns lite svenska.

Logga in för att svara
#13652 Svar: Costa rica, ännu en fråga. 18 år sen Stoke: 0

Effet
graphgraph

Shit!!! trådlöst internet drösar med surfshopar...

Back in the days när jag gjorde Mal Pais/Santa Teresa osäkert med min 9 fots Onbongo perfomance longboard fanns det fan inga sådana bekvämligheter!
Internet fick man ibland köa en halvdag för.
Surfshop fanns inte, bara två jänkare som lagade dings som ibland tog två veckor att få fixat.
Ville man sälja brädan fick man sätta en lapp på den och luta den mot ett träd
Ville man köpa en bräda fick man hålla utkick efter liknande ovanstående arangemang eller åka till Jaco.
Pengar tog man ut på banken i Cobano, 1 timmes färd i fullpackad buss utan AC på oasfalterad väg, köa på banken i 2 timmar med en hagelbrakad försedd vakt ständigt iaktagandes.

Nää det var bättre för...eller..fan d e ja som blivit gammal, hemska tanke!!!

Logga in för att svara
#13653 Svar: Costa rica, ännu en fråga. 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Njaee, vill du ta ut cash får man allt åka till Cobano, fan tog ut 300 000 där, kändes lite nervigt att han en 5cm tjock sedelbunt i fickan...

De håller på att bygga en ATM vid Playa Carmen, där finns numer ett apotek, en canadensares surfbutik och skola håller på att byggas, eller den är nog färdig nu etc. Även där du hittar ett gäng surfbutiker där de får leverans med "märkeskläder" i svarta sopsäckar, förfalskningar alltså.

En bensinmack en bit innan man kommer ner till Franks place är på G också, tror de hade smygpremiär på den när jag åkte hem, så vill man tanka modernt och inte garva ihjäl sig när de fyller tanken med en kapad cola-flaska, så går det också.

Logga in för att svara
#13662 Svar: Costa rica, ännu en fråga. 18 år sen Stoke: 0

Captain_Kangaroo
graphgraph

Jag tackar så mycket för era svar. Dock måste jag ju vara säker på att nätet väl fungerar när jag ska skriva tentan, och det verkar inte riktigt stabilt kanske. Men hur är det med tillgången på lite dyrare hotell? Jag skulle kunna pröjsa upp till 150 usd per natt och då bara bo där två nätter när jag ska skriva tentan. Jag behöver ju inte heller bo i Mal pais utan är rätt flexibel med boendet. Så kom gärna med fler tips. Vore riktigt schyst om det gick att lösa.

Esta: Det låter schyst, men tentan kommer nog starta på natten lokal tid, och då vill de nog inte ha mig där

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!