Facebook data

1
ÖPPET BREV TILL SSA
#13665 ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 5

KLANG
graphgraph

Öppet brev eller snarare några öppna frågor till en styrelse som själva var mycket kritiska av den förra konstellationen. Det största missnöjet då var brist på information angående gubb VM som några i nu sittande styrelsen ville åka till. Samma personer blev informerade tre månader före vad som gällde. Nuvarande styrelse med dessa kritiska herrar har efter sin kupp på SSAs hemsida inte riktigt levt upp till sina egna förväntningar av andra.

Jag skulle bara vilja att styrelsen informerar oss medlemmar om följande:

Det står på hemsidan att ett protokoll från årsmötet skall publiceras, Årsmötet var den 24 mars. När redovisas protokollet?

Vem blev team Captain? Ni annonserade ut detta den 12 april (lite sent) med svarstid 16 april (lite kort).

Ni sökte domare (lite sent) den 26 april med svarstid 6 maj (lite kort). Vilka blev det.? SSA har redan två internationellt utbildade domare, Henio 43 år och Binge 55 år, varför inte skicka de som redan är insatta, eller ska de vara med och tävla i E.M?

Vilka är uttagna till E.M?

Vad har SSA för verksamhetsplan? SSA har historiskt alltid redovisat en verksamhetsplan som sträcker sig över 1-2 år.

Varför påstod den sittande styrelsen att Quiksilver endast sponsrar SSA om just NI blev valda, jag har talat med Quiksilver och så var det aldrig sagt? Hur mycket sponsor pengar fick SSA för 2007 års aktiviteter? Eller finansierar sittande styrelse 2007 års aktiviteter med sponsor pengar förra styrelsen ordnade? Om så är fallet, kommer ni kandidera för ytterligare en valperiod när kassan är tom?

Vilka övriga aktiviteter är planerade för 2007? Filmkvällar, beach party, tävlingar eller hur går det med kläderna som ni skulle erbjuda medlemmarna. Pratade inte ni om det redan i januari?

Jag förväntar mig ett snabbt och ärligt svar från en handlingskraftig styrelse som propagerat för snabb och öppen information till allmänheten.

Med vänliga hälsningar
Peter Klang

Logga in för att svara
#13679 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

couldnt care less...

Logga in för att svara
#13711 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

här har du ett av svaren du söker...:www.surfforbundet.se/forum/viewtopic.php?f=43&t=43

är det inte på tiden att släppa allt skitsnack och gå vidare...? jag menar hur svårt är det att ta en telefon och ringa någon i styrlesen å få svar på frågorna istället för att förstöka starta upplopp på nätet? orkar inte mer zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Logga in för att svara
#13722 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen  

hardy kår

vilket djääääääääävla gnällll!!!!!
Brist på vågor=Mmmmmmmmmmmmyyyycket ,bla,bla,bla...............
Ut å paddla!!!!

Logga in för att svara
#13729 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Jag blir så himla less när jag får se sån här krititk föras mot nya styrelsen. De har inte suttit speciellt länge och du har redan börjat hacka på de. Varför då? Det var samma sak 2005. Jag är egentligen mest förvånad över att du lyckades hålla dig från att klaga på att SM inte har hållits än....

Vad är det du för kritik mot egentligen? Ett stort och brett lag till EM är redan utagen och publicerad sedan flera dagar på SSAs officiella hemsida (som för övrigt fick bytas eftersom förra styrelsen hade svårigheter att föra över användarnamn och lösenord till nuvarande styrelsen). TC och domare är väl ändå bara detaljer i det hela, det viktigaste är väl ändå att det finns ett lag av surfare på plats.

Har det nånsin funnits protokoll från styrelsemötena, jag har aldrig sett nåt sånt någonsin i SSAs styrelse?

Förlåt om jag är lite petig men finns det någon styrelse som utlyst filkmkvällar och beachpartyn månader innan de har skett? Om du ändå hade lite tålamod skulle du nog se att något sånt säkert dyker upp efter att EM har arrangerats klart (för EM lär väl ändå vara prioriterat före en surffilmskväll... )

Jag är iaf glad över att de pengar och sponsorer som lyftes fram av förra styrelsen inför gubb-VM nu kommer till god användning inför EM. Får de nu till ett EM med bra stoke och teamkänsla så kommer Quik säkerligen vara villiga att sponsra en så udda surfnation som Sverige. Blir det ännu ett år av bråk kan jag förstå att det inte blir något mer spons. Varför kritisera? Vad tjänar SSA på det?

Vad skulle vara bättre för Quik än ett landslag klädd i deras våtdräkter som surfar en snöstorm i nollgradigt vatten när det tio minusgrader och femton sekundmeter rak onshore??? Surfing vikings! Då snackar vi "The Warmest Wettie".

mvh

~William Strömgren

ps
Heja Jakob!
ds

Logga in för att svara
#13739 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Bra talat Willie!

Logga in för att svara
#13741 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen  

WaveyGravey

Willy är kung!!!
Puss och kram, Wavey

Logga in för att svara
#13747 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Vill mig minnas att Klangen hatade att svara på sånna här "öppna" brev själv, så jag förstår om ingen i SSA kommer att svara på detta.
Skönt som fan att lite nytt folk vågar hoppa på Klang och hans pissattityd!
Go Willy!!!

Logga in för att svara
#13763 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Som åskådare till denna cirkus som kallas för SSA verkar det som att det finns en hel del människor som borde mogna lite och släppa taget. Gå vidare. Hitta nya saker att motarbeta. Det finns mycket, djurättsaktivister, feminister, nykterhetsrörelsen, moderaterna. Välj själv.
Väx upp!!!!!

Logga in för att svara
#13765 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen  

WaveyGravey

Eller låsas vara kvinna och starta en surftjejforum!

Logga in för att svara
#13766 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

eller starta en organisation för att tex stoppa den globala uppvärmningen för eskimåernas skull

DERAS IGLOS SMÄLTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VAR SKA DEM DÅ BO!???????????!!!!

MAN SKULLE KUNNA TRANSPORTERA HUSVAGNAR TILL DEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tycker dock fortfarande att "väx upp" är en personlig förolämpning som inte kritiserar en persons beteende utan hur en person är!!!
Och dessutom en ganska löjlig förolämpning att säga till andra vuxna människor.
För du är väl en fullvuxen karl Toski? och likaså Kling Klang?

Logga in för att svara
#13768 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

ELLER ..GET STINKIN' FUCKEN ROTTEN PISSED DRUNK AND WAKE UP THE NEXT DAY WITH 2 BUSTED RIBS..SCRATCHES AND CUTS ALL OVER YOUR HANDS AND ELBOWS...Jag gjorde det 4 veckor sedan..det var skit kul..(TROR JAG ...IALLAFALL)..sen spelar det ingen roll för nåra dar tills man kommer i kontakt med jorden igen ..SSA betyder ingenting efter 6 guinesses och 4x 6'ors tequila..fucken trashed man ...ask johan han var borta oxå hahahahahaha:P

Logga in för att svara
#13775 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

tequila is great fucking stuff, it goes down like liquid gold nthan its power sticks into your forehead like a very good feeling....

JAG kan va en tequila:laugh:

Logga in för att svara
#13779 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Heja Willy!
Esta: we shall overcome...
Nille: Laissons les vieux temps derrière nous.
Ove: tjena för faen..jag är med.
Eric: jag vill bara ha gurkan
Gurra: Klangen har säkert ´skön pung!
Koffe: trooooligt
Thompa: trooooligt (skulle han förmodligen säga om han vore här)
/G-bay crew på inflyttningsfest hos Eric (dvs vi har kul o vill ej tänka på allvar)

Logga in för att svara
#13781 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Allvarligt... tänk på slutmålet och lämna egot hemma.
Alla har bra o dåliga egenskaper. Låt dom bra träda fram!

Logga in för att svara
#13793 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 5

KLANG
graphgraph

Det är kanske brist på kunskap. Jag vet att Janne och Binge försöker övertala de som anmäler intresse som domare och team captain att inte vara med. Jag vet väldigt bra surfare som Seth Pålsson som inte är med. Varför tror ni det är så???

Det tror jag en gråsparv kan räkna ut.

Titta vilka som får sina resor betalda av sponspengar som borde gå tillbaka till medlemmarna.
Det är lätt att sätta sprätt på andras pengar. Tyvärr kommer det inga nya när kassan är tom.

PK

Logga in för att svara
#13797 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen  

gråsparv

Jag har suttit på min kvist o räknat lite pegar i den tomma kassan.

Summa sumarum: Jag tror att Peter Klang är en cynisk person som inte kan släppa taget, kanske han borde surfa mer?

Och Seth kan nog representera sig själv eller är du hans sugar daddy?!

SSA - lycka till i Frankrike!

Dubbelregistrering - Ajabaja!
/Redax

Logga in för att svara
#13798 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

härligt! nu kan jag pricka av gråsparv på min ornitologlista!!!

Logga in för att svara
#13801 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Egentligen vill jag inte lägga mig i...men man kan ju fan inte låta bli när det finns sånna som Klang.
Seth Pålsson?? Ok?! Finns säkert 30 andra dudes som är bättre än dom i laget, men vad är det att tjaffsa om? Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta. Klangen, släpp taget för fan...

Logga in för att svara
#13803 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

OK?!

30 andra som är bättre än dem i laget... vad är det att tjafsa om?

Det är ju just det i så fall som bekräftar att SSA är en förening för inbördes beundrare.

Vilken annan sport skulle inte plocka ut de bästa?

Logga in för att svara
#13811 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

denna dagen har ja tillbringat me å läsa i olika forum, avrundar kvällen me detta

tack så hjärtligt nu kan ja gå å sova sen me gott hjärta för nu kommer ja leva lite längre när ja skrattat

Logga in för att svara
#13817 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

sverre skrev:
OK?!

30 andra som är bättre än dem i laget... vad är det att tjafsa om?

Det är ju just det i så fall som bekräftar att SSA är en förening för inbördes beundrare.

Vilken annan sport skulle inte plocka ut de bästa?

hahaha... vilket annat europeiska surfingslag till och med..

Logga in för att svara
#13829 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Sverres pollett verkar vara seg som satan, inbördes beundran...ja, det har vi väl konstaterat sen den dagen man besökte det första årsmötet.

Logga in för att svara
#13853 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 5

KLANG
graphgraph

Om du hade varit läskunnig och följt hela förloppet hade du sett att jag aldrig ifråga sätt någons plats i landslaget, endast tillvägagångsättet. Jag är fortfarande nyfiken på vilka som ska vara domare ich TC.

Limpan, kolla lite i forumet och se vilka jag nominerade så kanske du ser min ambition att bryta just den klubb som du så varmt försvarar (inbördes beundran). Undrar vart den nomineringen tog vägen, den kom aldrig upp på årsmötet, konstigt.

PK

Logga in för att svara
#13858 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 0

Dave
graphgraph

Vart var du för 2 år sedan när Christer Myran utnämde sig själl för att surfa i EM? Har du någonsin ifrågassat Myrans förmoga att vara TC? Vart var du när din nubliven polare J. de Ruvo kastade skit på allt o alla? SSA har fått ett nytt liv och så länge det finns inga "Nord" eller liknande inblandad kommer det att gå myyyyycket bra för surfingen i Sverige.
Du är lite för sent med dina påhop .

Logga in för att svara
#13860 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 5

KLANG
graphgraph

Styrelsen som du talar om angående EM 2005 var
Limpan
Lee
Ingrid
Adam

Bara så du vet, Jesper de Ruvo sitter i nuvarande styrelse.

PK

Logga in för att svara
#13865 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 0

Jonasurf
graphgraph

Why don't you take it to the correct forum KP?

Logga in för att svara
#13866 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

why can´t we all just get along?

Lite väl mycket häxjakter till höger o vänster, jag nominerar iaf Klangs profilbild till profilbildstråden.. Gotta love the simpsons!

Logga in för att svara
#13884 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 5

KLANG
graphgraph

Dave, styrelsen du menar var
Lee
Limpan
Ingrid
Adam

Jesper de Ruvo sitter i nuvarande styrelse. Frågor på det?

PK

Logga in för att svara
#13926 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Klang: Lägg ned.

Logga in för att svara
#13928 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 0

Dave
graphgraph

Klang: Lägg ned.

Vi få se hur många vi är att tycka det!

Logga in för att svara
#13954 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Klang: lägg upp. fler grejer!

ingen rök utan eld

Logga in för att svara
#13961 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

haha sverre du är rolig:P

Logga in för att svara
#13974 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

Ja, mer sånt här jidder tycker jag! Väldigt rafflande.

Logga in för att svara
#14012 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 0

rune
graphgraph

haha vilken schmolja...man blir lite road samtidigt som man blir oroad.

Logga in för att svara
#14208 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 5

KLANG
graphgraph

Well, nu fick SSA dildon ur röven och postade lite information, BRA, ni är ju förespråkare för snabb och transparant information. Duktigt.

Lycka till i Frankrike. Hoppas ni postar SAMTLIGA resultat varje dag.

Heja Sverige
PK

Logga in för att svara
#14210 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Den glider in
den glider in
den glider in
i mål igen
Vi ska kämpa
vi ska ge
alt det vi har
vi ska ta
gul igen
Vi har gjort det förut
vi gör det igen
jag nu slår vi dom alla en efter en
och med publikens härliga stöd
en vilja av stål och med kämpaglöd
dä skall man inte kunna beserga vårat låg
yeah,
Den glider in,
vou, u, vou, u, vou, u...
Hylands ord dom lever kvar
här gladje alla känner och har
när pucken glider i mål
har man hört publikens vrål
yeah

Logga in för att svara
#14213 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 9

perry
graphgraph

knäcka ryssen få tjecken på fall, åh-åh-åh åh-åh-åh

Logga in för att svara
#14217 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Är ryssarna med i surf EM?

Surfing är så jävla populärt bland ryssarna ju. På alla mina surfresor är det alltid ryssar! ryssar, ryssar... så långt ögat når. De drillades förmodligen stenhårt på speciella surfskolor i sibiriska havet under Soviet tiden. Där var det inget gnäll om kallt vatten, då kastade man dem i Kattla grottan i Uralbergen där de fick hugga sten.

Logga in för att svara
#14221 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Inte ett ont ord om ryska staten nu. Då stänger de av vågtillförseln i Östersjön.

Logga in för att svara
#14223 Svar: ÖPPET BREV TILL SSA 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

perry skrev:
Inte ett ont ord om ryska staten nu. Då stänger de av vågtillförseln i Östersjön.

ryssarna bidrar nog inte med så mycket sånt, det är mer gamla tamponger och ryska bajskorvar f.n. Räkna med en och en annan kanyl från Kaliningrad också.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!