Facebook data

1
Priser Martinair/KLM
#13899 Priser Martinair/KLM 18 år sen Stoke: 0

riwes
graphgraph

Tja!

Flyger med KLM och Martinair till Costa Rica nu i juni. Ska nog inte ta med någon bräda eftersom jag ska resa runt med tjejen i början men troligtvis att man plockar med sig en bräda hem. Någon som vet vad det kostar och om det funkar bra? På martinair hemsida står det att man ska anmäla brädan 72h innan flyget, behövs det verkligen?

Ha det!

Logga in för att svara
#13900 Svar: Priser Martinair/KLM 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Jo, minsan. Det kostar betydligt mer än om du reser själv. Hon ska ju underhållas vettu, bönor o ris räcker inte om det ska bli en trevlig eftermidda. Men om du räknar med lite mer merkostnad så funkar det bra att resa med tjej.

Logga in för att svara
#13911 Svar: Priser Martinair/KLM 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Reste bara med bräda åt andra hållet, meck som fan att gå igenom den, kostade €80 eller något i den stilen. Mecket var den är 9'3" lång, de hade problem på Landvetter att få maskinen att inte pipa. Hört att folk klarat sig till Amsterdam gratis, men sen fått betala upp till Sverige....jag lyckades checka bagaget hela vägen, vilket jag rek.

Packa den väl, de är inte snälla mot den, såg hur de kastade av brädorna på bandet i San Jose...tur man har epoxy...

Logga in för att svara
#13946 Svar: Priser Martinair/KLM 18 år sen Stoke: 0

Anmibe
graphgraph

Flög med KLM till Sydamerika för några veckor sedan. Hade "pieces-system" på biljetten, dvs fick ta med mig två väskor, och då var det bara att byta den ena väskan mot brädan. Var bara att säga till i förväg så var det gratis, men då måste nog brädan vara under 2 m

Logga in för att svara
#13947 Svar: Priser Martinair/KLM 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Flög du då mellan några europeiska flygplatser? Det är det som är problemet, flygningen från Landvetter/Arlanda till Schipol (stava), då försvinner pices systemet och den fria brädgränsen. Jag försökte tjata mig till det hela, men det gick inte.

Logga in för att svara
#13948 Svar: Priser Martinair/KLM 18 år sen Stoke: 0

Anmibe
graphgraph

Jupp, Stockholm - Amsterdam - Sao Paolo, var inga problem för mig. Men jag gjorde en förfrågan cirka två veckor i förväg och såg till att få det inskrivet i min biljett att det var klart hela vägen. Sen flög jag vidare till Buenos med annat bolag och på ditvägen var det inga problem. Hem var jag dock tvungen att betala 350 kronor för resan Buenos - Sao Paolo, men vidare till Amsterdam och Stockholm var det gratis.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!