Facebook data

1
Sitta på stranden å fota
#13925 Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Ojoj, har aldrig sett maken på prognos, klart det kommer att ändra sig men i somras "surfade" jag DOH i Les Cavaliers och då var swellet under 2m, vad sjutton händer när det är 3,8m? Tur man har en ny fin kamera att fånga det på:

magicseaweed.com/Biarritz-Surf-Report/62/

Logga in för att svara
#13931 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Ska du bort över kristi flygare?

Cavalier har jag mitt värsta surfminne ifrån så var försiktigt!

Logga in för att svara
#13935 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Yup, vi kör ner imon bitti, så hoppas det blir lite surf på torsdag, om jag är frisk då, flyger hem igen i slutet på maj.

Jo, jag råkade väl ut för det i somras, paddlade bara längre och längre ut, tills jag var kanske 3/4 av piren och vågorna bara växte, det var jag och två till, ingen tog några vågor, och både de andra såg lite lätt oroade ut också.

Låg där ute i en timma kanske, en snubbe försökte droppa in på monstren, men fick mest stryk, jag beslöt mig för att paddla in, järnet, vänder mig om, så ser jag 3m vitvattenvägg komma farande med en surfare framför, bara att krypa ihop, försöka hålla i brädan och skydda huvudet. Det gick bra, kravlade mig upp på stranden...sen satt Shark_feeder lite längre bort och svor på skånska över de dåliga förhållandena...heh

Logga in för att svara
#13943 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

HAHA. Det minns jag. Inte gigantiskt på något sätt, men snadbanken var fullkomligt f*cked up och svag onshore på det gjorde det inte bättre. Bara en jäkla massa vatten som tumlade runt.... Men att det är så stökigt där mitt i sommaren tror jag e lika vanligt som pankaksisen är i östersjön.

Logga in för att svara
#13945 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Well, så här såg det ut dagen innan:

Logga in för att svara
#13957 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Kul bild daniel! Lite förvirrande när varrannan så clean våg går åt vänster. ;o)

Logga in för att svara
#13963 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

också till sist... ett säkert vårtecken har skådats på surfsverige... Daniel har tagit av sig huvan.

Logga in för att svara
#13964 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

shark_feeder skrev:
Kul bild daniel! Lite förvirrande när varrannan så clean våg går åt vänster. ;o)

Well, tror nog att det inte var så många av dem, shoulder pussy som körde shore-breaket vettu om jag minns rätt var det samma dag som bodyboardarna blev sönderslagna mot den branta stranden, stackarna försökte ta sig upp med simmfötterna, precis när de nästan var hemma, kom shorebrekat och slog dem i huvudet och sög ut dem igen, ganska läskigt, samtidigt kul, efter tre försök kom de upp.

Logga in för att svara
#13997 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

ett litet foto till, bara så här dan före dopparedagen för att ladda:

Logga in för att svara
#14001 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

står du inte upp när du fotar? Prova det, det blir bättre bilder.

Logga in för att svara
#14003 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

målet är att få 20 bilder i ditt galleri förstår, eftersom du kommenterar det mesta och mer eller mindre bor här, men fan du är rolig, faktiskt, fast samtidigt irriterande, lite som en böld i arslet, fast på någon annan.

visst fotot är snett men nog fan står jag upp, tror bara att jag precis duckat för ett 2m shorebreak som slog upp mot kameran, din gamle gnagare!

Logga in för att svara
#14004 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Ha ha, det blev bättre än jag trodde. såg inte att det var snett utan syftade på din rubrik till tråden. Ganska tråkig anmärkning men roligt svar...

Logga in för att svara
#14006 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

vad blev det för kamera och objektiv till sist?

Logga in för att svara
#14009 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

det blev en Nikon D80 med 18-135 och köpte ett extra Sigma Af 70-300 Apo rek. av Per. Skall bli spännade att få testa det ordentligt. Om prognosen håller så finns det viss risk att man står på stranden och fotar, om vi nu inte hittar ett schysst point break då och att prognosen håller. Nu är det mindre än 10hrs kvar till take-off.

Logga in för att svara
#14014 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: -4

lena
graphgraph

Hej Daniel
Magic seweed stämmer inte speciellt bra här nere. Kolla istället www.lachainemeteo.com där får du info som stämmer bättre för denhär regionen:laugh: Här kommer dagens bilder, appropå sitta på stranden och fota:woohoo:

Logga in för att svara
#14015 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: -4

lena
graphgraph

ehhh jag ville klistra in 4 olika bilder, sorry!

Logga in för att svara
#14017 Svar: Sitta på stranden å fota 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Tack för tipset, fick se att det är lite varmare än 12 grader som MagicSeaweed föreslår, men hur hittar jag swellet, franskan är inte topp?!

Slå en pling eller droppa ett mess om du är sugen på ett gästspel nere bland pointsen, vi räknar att vara nere för en kvällssurf imon.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!