Facebook data

1
Surfbrädor
#1412 Surfbrädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Aloha!

Blev så många inlägg under den gamla tråden, så här kommer ett nytt...

Kolla in den här länken när Bonga Perkins kör på en fabrikstillverkad South Point 9.1: www.surfindustries.com/images/BongaSequence.pdf

Det här kan kanske vara lite känsligt, men en bra surfare skulle vinna SM på i princip vilken bräda som helst. Det är inte brädan som gör surfaren utan tvärtom...

Sen kan man ju tycka vad man vill om att brädor tillverkas i tex Thailand. Fast det är ju en effekt av att de flesta surfare inte vill betala mer än nödvändigt för en bräda.

Hur många skulle vilja betala 50% mer om brädan gjordes i tex Sverige??

Att det är billigare med brädor i USA är inte mycket att göra åt, det säljs 100 000 st brädor varje år mot 400 i Sverige, så det kanske säger det mesta...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#1414 Svar: Surfbrädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Asså har du ens läst tidigare inlägg. På Hollywood kan man köpa Lost för ca 4000kr, dvs det är inte dyrare än thailandbrädor (låg runt 4000kr på backdoors hemsida). Sen har du ju Depontes som shapar brädor här i sverige. Dessa brädor är alltså gjorda här och senast jag frågade tar de 4000-4500kr för en custom, alltså inte 50% mer. Med detta säger jag inte att det skulle vara nått fel på 7s, bara att infon du skrev ej stämmer.
Surfa lugnt!

Logga in för att svara
#1426 Svar: Surfbrädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Varken Hollywood eller DePontes lever på att sälja brädor/hårdvara. De är klädbutiker som säljer några brädor varje år för att få rätt image...

Hade Backdoor varit en klädbutik som sålde 5-10 brädor om året så hade vi oxå kunnat ha lockpriser på brädor...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#1443 Svar: Surfbrädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

danjael
graphgraph

Det är säkert en målad Lost han kör på..

Nä men jag håller självklart med om att en bra surfare kan köra på
vilket skräp som hest och få det att se bra ut.

Frågan är om han tyckte denna bräda var bra/dålig jämfört med en "vanlig"

Logga in för att svara
#1448 Svar: Surfbrädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Att en duktig surfare kan surfa bra på vad som helst stämmer ju såklart. kolla in denna film, killen kan få vem som helat att känna sig som ett kook.

Logga in för att svara
#1450 Svar: Surfbrädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

sjuka skills! Snacka om brädkänsla att leka runt med en niofotare på det nonchalanta sättet. Men tyvärr verkar det som om den gode CJ Nelson inte är med oss längre?? Vad hände måntro?

Logga in för att svara
#1548 Svar: Surfbrädor 18 år, 7 månader sen  

Johannes

"Varken Hollywood eller DePontes lever på att sälja brädor/hårdvara. De är klädbutiker som säljer några brädor varje år för att få rätt image..."

Säg en butik som endast lever på att sälja brädor. Finns inte ens nån vindsurfing, skate eller snowboardbutik eller "vad som helst som är populärare än surfingbutik" där man endast säljer brädor. Det bästa sättet att kunna gå runt är att sälja annat också och kläder säljer ju alltid, både till de som utövar sporten och andra som gillar stilen. Om hollywood rockaway eller depontes nu kan sälja brädor till bra priser och sammtidigt gå runt på annat så är väl det bara bra eller hur? Jag vet inte vad du säljer annars men om du tycker att det inte är rätt att sälja annat om man är en surfaffär så borde du tänka om. Det viktiga med en bra surfaffär är att den kan ta in bra brädor till bra priser samt bra tillbehör. Att kunna ta in custombrädor är också en självklarhet vilket inte är möjligt med thaibrädor.

Logga in för att svara
#1549 Svar: Surfbrädor 18 år, 7 månader sen  

Johannes

"Varken Hollywood eller DePontes lever på att sälja brädor/hårdvara. De är klädbutiker som säljer några brädor varje år för att få rätt image..."

Säg en butik som endast lever på att sälja brädor. Finns inte ens nån vindsurfing, skate eller snowboardbutik eller "vad som helst som är populärare än surfingbutik" där man endast säljer brädor. Det bästa sättet att kunna gå runt är att sälja annat också och kläder säljer ju alltid, både till de som utövar sporten och andra som gillar stilen. Om hollywood rockaway eller depontes nu kan sälja brädor till bra priser och sammtidigt gå runt på annat så är väl det bara bra eller hur? Jag vet inte vad du säljer annars men om du tycker att det inte är rätt att sälja annat om man är en surfaffär så borde du tänka om. Det viktiga med en bra surfaffär är att den kan ta in bra brädor till bra priser samt bra tillbehör. Att kunna ta in custombrädor är också en självklarhet vilket inte är möjligt med thaibrädor.

Logga in för att svara
#1553 Svar: Surfbrädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Johannes: jag tror du missade hela idén, det finns ingen butik som har det breda och djupa sortimentet, som ligger med 70 brädor i lager och alla tillbehör till, våtdräkter etc. Det var essensen i inlägget. All heder till andra surfbutiker, som kan erbjuda cutom så billigt det är juh kanon det också!

Varför vara så arg, borde du inte vara glad att det numera finns ett brett utbud av brädor, våtdräkter etc. i Sverige?!

Det finns otaliga ställen i Stockholm, i Göteborg finns säkert fem ställen du kan hitta våtdräkter och kanske tre som har brädor (även om det är färre än fem). I halland hittar du säkert ännu fler, fem? I Skåne finns väl åtminstone tre tror jag, sen är jag osäker på hur många av dem som har brädor hemma.

Jag är jätteglad att kunna ha det utubdet framför mina fötter, är inte du?

Logga in för att svara
#1586 Svar: Surfbrädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

I don't think the point is how many boards you have in the store or if you have t-shirts or not, rather in the quality of the product and the ability of the salesperson to help with their expertise.

hollywood has customboards from the best shapers in the world, a ding repair service, all accessories, wetsuits and the expertise to help you decide on what you need.

Logga in för att svara
#1591 Svar: Surfbrädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

sorry i hit enter by mistake before i finished.

I wanted to say that backdoor is a good shop with heaps of good equipment. Just because I discuss the particular merits (or lack of) of a board design doesn´t mean I am knocking the whole store and ALL the producs backdoor sells. I send people their all the time and I have surfakademiet flyers and posters up ion hollywood.

The thing is though, is that all the other stores in the area were doing molded, pop-outs and stock boards.
We saw the need to provide a custom order service here and did it, same with a ding repair service.
I think we offer quite a bit considering we are´' image-driven,'':

Logga in för att svara
#1593 Svar: Surfbrädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

every surf shop i've been to sells surfboards from the best shapers in the world. and why shouldn't they, it's a pretty subjective statement to make. especially coming from a sales person.

i'm not taking anything away from your knowledge or experience, i just wanted to point out that the best shaper and the perfect board are pretty elusive arguments, especially when you don't know the surfer you're selling to intimately.

Logga in för att svara
#1594 Svar: Surfbrädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

i meant to say some of the best shapers not the best and only, sorry about the misunderstanding this forum needs a edit function

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!