Facebook data

1
Brasilien surf
#14181 Brasilien surf 18 år sen Stoke: 0

tuflite
graphgraph

hejsan

tänkte lämna asiens utbud bakom mig o styra mot sydamerika....

har fixat biljetter till natal brasilien. blev tipsad om ett ställe... porto de galinha. närmaste stad recife. söder om natal...

nån som varit där o kan ge sköna cred på vågorna.....

eller nån annan spot i närheten av natal men INTE i natal..

vill bort från turismen o hitta nåt eget skönt litet hak där priserna är biligare.

tackar för tips om det nu finns några...=)

Logga in för att svara
#14189 Svar: Brasilien surf 18 år sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

kolla in Pipa ~2 timmar söder om Natal.

Logga in för att svara
#14191 Svar: Brasilien surf 18 år sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Hej tuflite!

Jag tillbringade 5 veckor i Florianopolis. Det ar i och for sig en bra bit fran Natal, men hor av dig om du vill veta mer! Florianopolis ar ett kanonstalle, lite kallare an Natal, men inte sa mycket turister, och jattevackert. Massor av surfspots. Tyvarr var surfen inte den basta nar jag var dar i Mars, men vintern ar vanligtvis sasong for surf dar nere. Jag vet att det finns nagra riktigt bra spots ungefar en timme eller tva (bilfard) norr om Floripa ocksa. Men som sagt, jag vet inte om du tar dig sa langt soderut.

/Helena

Logga in för att svara
#14194 Svar: Brasilien surf 18 år sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Pipa är ett måste om du flyger in till Natal. Natal ska du ifrån så fort du bara kan, riktig skitstad.

Logga in för att svara
#14211 Svar: Brasilien surf 18 år sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Det är 6-7 år sedan vi var där men Baia Formosa var helt fantastiskt när vi var där. Vi var de enda icke-brassarna i hela byn & alla var nästan löjligt vänliga. Dessutom är det hur mycket delfiner som helst! Man kommer dit med buss från Natal, har för mig att det tog 1,5 h. Det är en gammal fiskeby & många i byn lever fortfarande på fisket även om de sålt sina sttrandhus till folk från Recife & Joao Pessoa. Har också för mig att vi hittade det i lonely planet, där finns det mer info som säkert är mer aktuell...
(T.ex. Natal & Ponta Negra som var helt ok när vi var där ska vara riktigt sunkiga nu..)

Logga in för att svara
#14212 Svar: Brasilien surf 18 år sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Tänkte också bara säga att Pipa är väldigt turistigt så om du inte giller för mkt turism så gillar du nog inte Pipa. (Även om det är fräscht & välordnat)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!