Facebook data

1
Stora fiskar
#14190 Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Om man hittar en sjo elefant stor som en bil och med huvet avbitet, liggandes dod pa stranden, da undrar jag: Hur stor var fisken som forsokte ata upp sjo elefanten?

Logga in för att svara
#14193 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Captain Whitebeard
graphgraph

Steve Zissou's Jaguar Shark kanske...

Logga in för att svara
#14214 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Förmodligen jättestor!

Kan också ha varit ett gäng japaner som sågat av huvudet för leverans till Tokyos bästa sushikrogar...

Logga in för att svara
#14225 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

En stor säl låg nåt år död i Sikhjälma. Det fattades en skaplig bit av magen.
1. Den fastnade i ett nät o dog, togs upp av fiskare, lämnades på land där rovdjur tog hand om ngr kroppspartier...
2. Den ville sola på land där den överraskades av ett lodjur...
3. Den blev lemlästad av en båtpropeller...
4. Sikhs ökända sjöodjur var framme... (det har redan svalt 1 st leash o tuggat ngr polyesterbitar)

Logga in för att svara
#14232 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

5. Sikhs svenska japaner har sågat av en bit för leverans till Sikhs halvskumma sushi hak.

Logga in för att svara
#14242 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Vadå Esta? Låg den död ett helt år? He he he he hehe...

Logga in för att svara
#14245 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

6. Blev påkörd av Blåfaran

Logga in för att svara
#14252 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

gick 'over the falls' på teahupoo....

Logga in för att svara
#14255 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Hade sälen en grön badrock på sig?

Logga in för att svara
#14264 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Hahaha!
Sverre, det lär bo en ilsk Kines i krokarna (sant!). Kan han ha varit framme med stora styckkniven?
Alex, det var för nåt år sen; inte ett helt år (tror jag - det kan vara svårt att minnas allt)
Willy, jag kör inte på djur men däremot på odjur.
RATMAN, 'over the falls' @ Sikh e minst lika brutalt som på Tahiti.
Petter, det var inte DEN sälen. Den som sett den gröna badrocken en ggn, blir aldrig densamma igen!

Hea, som du förstår har vi ingen aning om vad/vem som gav sig på 'ditt' sjölejon. Men när du kommer hit i sommar får du vara beredd på alla slags monsters o odjur. Och skulle mannen med den gröna b-rocken visa sig, så blunda!

Logga in för att svara
#14265 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Sjöelefant var det visst...

Logga in för att svara
#14395 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Den storsta sal jag sett aven om den var lite rutten och utan huvud. Dessutom hittade de en till sjoelefant langre ner pa samma strand (som dessutom ar mitt favvobryt) och den var avbiten mitt itu. Den hade inte gron badrock heller. Och jag tror minsann att det var gammelgaddan som varit framme. En san dar 6 meters som vi har hemma i Storsjon.

Logga in för att svara
#14402 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Det var storsjöodjuret naturligtvis..

Logga in för att svara
#14411 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Jaha ar det den rackarn som ar storsjoodjuret.. Jag trodde storsjoodjueret var nat exotiskt undervatten monster och sa var det bara gammel gaddan som spokade

Logga in för att svara
#14428 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Seriöst menat nu.

När trålare (stora fiskebåtar för den som inte visste börjar dra upp trålarna (alltså själva näten) så följer ofta större rovdjur med för att plocka åt sig av det som trillar ut. Det är då vanligt att de skadas (eller dödas) av propellrar och annan utrustning.

Men det finns stora saker även i våra vatten. Eller vad sägs om:

> Håkärring (låter inte snäll)
namn: Somniosus microcephalus, håkärring, (Greenland shark)
storlek: 773 cm, 775 kg
utseende: En stor tung haj med små ryggfenor utan piggar.
biologi: Denna kallvattenälskande haj äter det mesta: fiskar, tagghudingar, kräftdjur, sälar, sjöfåglar, m m. Under de kalla månaderna är den vanlig på grunt vatten och påträffas då bl a i grunda vikar och flodmynningar. När temperaturen stiger rör den sig ner mot djupare vatten (1200 meter).

Logga in för att svara
#14434 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Logga in för att svara
#14435 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Det funkade alltså inte. Skulle lägga ut en liten film på en Håkärring. I vilket fall som helst så skulle inte jag vilja surfa med en så där bredvid mig.

Logga in för att svara
#14440 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

jag ska nog byta nick till håkärring - passar bättre än mitt nuvarande...

Logga in för att svara
#14448 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Logga in för att svara
#14453 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

alex el gordo skrev:
namn: Somniosus microcephalus, håkärring, (Greenland shark)
storlek: 773 cm, 775 kg
utseende: En stor tung haj med små ryggfenor utan piggar.
biologi: Denna kallvattenälskande haj äter det mesta: fiskar, tagghudingar, kräftdjur, sälar, sjöfåglar, m m. Under de kalla månaderna är den vanlig på grunt vatten och påträffas då bl a i grunda vikar och flodmynningar. När temperaturen stiger rör den sig ner mot djupare vatten (1200 meter).

HAHAHA!!!

Fan vad det är bisarrt med exakta storleksangivelser på djur!
Människa: Homo Erectus
storlek: 1.83 ½ cm, 74 kg
utseende: Jävligt märklig, går på två ben och de främre benen används för att greppa saker, används som stöd vid stora alkoholintag.
biologi: Detta varmblodiga djur äter ALLT organiskt. Under de kalla månaderna syns de i många olika färger, när temperaturen stiger går färgen mot rosa -> brun över hela kroppen utom mitten regionerna som bibehåller sin färggrannhet.

Logga in för att svara
#14458 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Haha...

Logga in för att svara
#14482 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Ryltenius
graphgraph

på tal om fiskar här är några bilder på djur långt ner i havet...

science.readigg.com/description/16137.html

Logga in för att svara
#14484 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Ryltenius
graphgraph

kan man inte edit sina comments? lädre mig ifal att man inte ska trycka till backa för bidde de en dubbel post

Logga in för att svara
#14662 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

alex el gordo skrev:
Håkärring: Under de kalla månaderna är den vanlig på grunt vatten och påträffas då bl a i grunda vikar och flodmynningar. När temperaturen stiger rör den sig ner mot djupare vatten (1200 meter).

Näää nu flippar jag ut.... hajnojjan sätter in... var säker på att det var ett odjur i vattnet sist jag var ute... var säääääkert sekunder från att döden döööö..... Och jag som alltid tänkt att "det gör inget att det är kallt - man slipper ju hajar i Sverige"...

Nu finns det alltså ingen som helst anledning att surfa i Sverige längre? Utom möjligen någen bienal sommarstorm då ... Exponera det här lite mera så slipper ni säkert en del crowd... (På länken som Redax klista in stod det att man hittat en halv människa i magen på en håkärring.)

Såg ni förresten den där monsterfisken de håvat upp vid Lofoten??? Jag som precis bestämt mig för att det fick bli Lofoten nästa gång... Kan någon sätta in en länk till den här? Sjukt läskig sak med långa långa spiktänder...

HEA snälla ge lite tips, hur botar man haj-nojja? Hur klarar du av att stiga ut i vattnet när den stora vita ligger där ute och lurar, och biter huvat av sjöelefanter stora som bilar... Oh jag blir så trött VARFÖR såg jag Hajen-filmen för hundra år sedan. Jag som är mer eller mindre född i vatten...

Snälla nån hjälp!!!

Logga in för att svara
#14666 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Man slanger ut ett dott far eller tva en bit bort sen ar hajen nojd och matt och belaten ett tag. Man kan ocksa knyta ett dott far efter motorbaten och be en kompis kora runt under tiden man surfar. Fast garna en bit bort fran sjalva surfspoten da.

Logga in för att svara
#14667 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Jag tror att det skulle funka med en ko ocksa, eller en sal.

Logga in för att svara
#14668 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

Hea skrev:
Man slanger ut ett dott far eller tva en bit bort sen ar hajen nojd och matt och belaten ett tag. Man kan ocksa knyta ett dott far efter motorbaten och be en kompis kora runt under tiden man surfar. Fast garna en bit bort fran sjalva surfspoten da.

Haha ! Dyr session

Seriöst? Du blockerar den, eller du har aldrig haft nån nojja?

Logga in för att svara
#14669 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Na jag har aldrig haft nan noja.. Vi har den stora vita har nere, men det ar pa varen den simmar forbi och fortsatter soderut. Den stannar och ater lite sal har pa vagen ner, och man ar val lite mer forsiktig, surfar inte ensam, och inte direkt pa platser dar man sett den nyligen. Det ar tydligen samma haj som kommer tillbaka ar efter ar och de har lite koll pa den. Senast nagon blev dodad har i Dud var 1971 eller sa tror jag. Det kan bero dels pa att de satte upp ett hajnat vid st clair och dels pa att antalet hajar har minskat, och det ar val lite sorgligt. Det ar ett ratt fascinerande djur trots allt!

Jag tror att det ar bra att lara sig sa mycket som mojligt om dem. Fakta som man kan lita pa. Jag tanker inte pa hajen-filmen nu. Eller kanske det inte ar en sa bra ide att lara sig om hur de beter sig..

Logga in för att svara
#14670 Svar: Stora fiskar 17 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Hea skrev:
Byt ut fåret mot en sprattlande o gormande jänkare fr Uppland (men låt det inte finnas fler än en!) så förstår du hur vi gör för att odjuret i våra vatten ska vara nöjd. Och jag kör mer än gärna båten.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!