Facebook data

1
SSA
#1423 SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Nu har Jesper kallat till stämma, så det här är inte lika aktuellt, men vid nästa val, så ser jag gärna följande i SSA styrelse:

* Bätte information till medlemmar
* En policy för hur landslaget tas ut, t ex EM och VM
* Fler i styrelsen, borde bestå av fem ordinarie och två suppleanter
* Geografraisk represantton, kommer mer om det nedan.
* Ett forum eller två, kanske här ellrer/och på Nordsurf för information

Min "drömstyrelse" har följande kandidater:

1st Norr om Stockholm: Esta, Limpan ev. Willy som wildcard, även om Uppsala är väl nära hufuvdstaden
2st Stockholm: Adam och Gustaf ev. Ants (även om jag inte håller med honom i detalj)
1st Göteborg: Göran (två företag och en kotte på väg, går det?), Sharkboy, wildcard Yann
1st Malmö: Stoney, vet ingen annan som är aktiv och kan både Skåne och Österlen
1st Gotland el. Österlen/Bleikinge: vem

Dessa fem backas av två suppleanter som tar del av protokoll etc. men som inte deltar aktivt i styrelsearbete.

Jag tycker även att deltagare i EM och VM skall stödjas av SSA och ev. sponsorer, samt anser jag att SM skall hållas i Sverige och på fler orter än Stockholm, även om det innebär ev. problem på västkusten. Sen om ev. kvalficeringar till EM/VM sker utomlands, har jag inga synpunkter på, men tycker inte SM skall hållas utomlands.

Mina två cent i den ev. debatten.

Logga in för att svara
#1436 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Bra kul att du kommer med bra förslag, mer sånt, jag håller med i stort sett allt det du skrev! Ser att den här konflikten kanske leder till något gott till slut, det "nya SSA" grymt!

Med risk att vara kontroversiell och göra mig ovän med "eliten" och därför förlora stöd för det jag skulle vilja genomföra så tycker jag att SSA i första hand inte ska satsa på landslagsuttagningar och skaffa sponsorer till resor och tävlingar. SSA bör satsa på scenen i Sverige, fler tävlingar, sponsorer för tävlingar, få företag att satsa på surfteam i Sverige, kommunicera med media, marknadsföra sig för att få fler medlemmar. Vi bör kunna få ihop 1000 medlemmar genom klubbar anslutna till SSA. SSA bör sluta agera som förening vartefter. Sedan när scenen och SSA fungerar som förbund, då bör det satsas mer på landslag igen. SSA måste hitta på saker som gör att det blir intressant att vara medlem för den vanliga surfaren. Tex försäkring, tex att SSA jobbar för miljön i Östersjön (samarbeta med sådan organisation), rabatter i surfbutiker, tee, stickers. Det finns säkert fler saker som vi kan komma på som gör att vi får fler medlemmar.

Logga in för att svara
#1437 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Ryde
graphgraph

Jag hoppas verkligen att det kan bli så som Ants beskriver det. Klubbar anslutna till förbundet. Tror att det skulle medföra en väl fungerande surftour och fler Gathering the tribes liknande tillställningar. Då kanske vi i Norrland som har ett överflöd av spots får möjligheten att dela med oss.

Logga in för att svara
#1440 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Daniel skrev:
Nu har Jesper kallat till stämma, så det här är inte lika aktuellt, men vid nästa val, så ser jag gärna följande i SSA styrelse:

Glömde säga att det du säger är ytterst aktuellt. Om medlemmarna önskar så kan vi genomdriva ett misstroendevotum mot den sittande styrelsen (eller del av styrelse), avsätta den och tillsätta en ny. Vi behöver 51% av medlemmarna för detta enligt stadgorna.

Logga in för att svara
#1504 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Låter fint det här...MEN, hur många existerande "klubbar" tror ni det finns i sverige?? 2-3 st är min gissning.
Det allt handlar om är att FÖRENA alla surfare i sverige, starta om hela skiten och få folk PEPPADE att vilja göra saker tillsammans. Utan misstro och motarbetning!

Alla peppade norrlänningar kan komma upp till Lofoten i feb, då ska vi ha 30årsskiva och surfsession über alles samt LAPPLANDSMÄSTERSKAPEN!!

salut

Logga in för att svara
#1505 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Och....GOOD WORK ANTS!!!
Ett vykort kommer på posten:)

Logga in för att svara
#1511 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Från: Ants Neo
Datum: söndag 22 okt 2006 15.11.10 GMT+02:00
Till: Jesper De Ruvo, Lee Burgess, Peter Klang, Krister Hedman, Johan Cargelius
Kopia: Erik Hultman <erikhultman@hotmail.com>, Johan Rosenius
Ämne: För dagordningen under extra årsmöte

Då suppleanterna har ej blivit inbjudna till styrelsemöten och deras rösträtt har ej respekterats, så önskar jag för dagordningen under extra årsmöte 7 december att följande punkt ska tillföras:

Ersättande av följande fyra styrelseposter då de uppfört sig regelvidrigt och ej följt stadgorna trots att det påtalats vid upprepande.
Ordförande
Vide ordförande
Sekreterare
Kassör

/Ants
- - -
Ants Neo
Tel 08 559 210 91
Fax 070 612 89 38
Mob 073 545 91 00

Logga in för att svara
#1514 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

ice
graphgraph

Hade tänkte skriva nått seriöst och ingående men nöjer mig med att sig...
Bra med nya ideér, bra att Ants vill göra nått mer än de som redan finns.
Dock tack till att de finns folk som vill anordna SM (fast än jag sket i tävlingen).

Logga in för att svara
#1568 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Jesper, Eat your own shit!

Från: Jesper de Ruvo
Datum: söndag 22 okt 2006 22.23.54 GMT+02:00
Till: Ants Neo, Lee Burgess, Peter Klang, Krister Hedman, Johan Cargelius
Kopia: Erik Hultman, Johan Cargelius, Janne Ekstedt, Anders Ingelsten, Bengt Inge Eliasson
Ämne: SV: För dagordningen under extra årsmöte

Ants

Du har på ett mycket respektlöst sätt skadat SSA och den sittande styrelsen.
Du har ett stort problem som innebär att du söker konflikt och att du
försöker göra business på allt och alla.

- du föreslog att du skulle sälja ssa medlemskap för 50 spänn och sedan
sälja vidare för 100

- Du har försökt komma över ssa medlemarnas mobilnummer

- Du skickade medvetet ut ett felaktigt sms till medlemmarna inför SM, du
skickade tom ett sms till mig som verifierade att du retats.

Ett enda inlägg till som skadar SSA på nordsurf eller surfsverige så kommer
du att uteslutas ur SSA.

Jag menar allvar

Mvh
jesper

Logga in för att svara
#1572 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

"Jag hoppas att nordsurf.com kommer värna om det fria ordet och låta folk säga vad de vill."

hahahahahahahahahahaha

Logga in för att svara
#1574 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

vad var det för felaktigt i sms.et ?

Logga in för att svara
#1575 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Finn fem fel (men ett i alla fall?) Vinnaren får en tee av mig!

SMS skickad till medlemmarna (fr 2005 års lista) + 2000 andra:
Svenska mästerskapen i vågsurfing lördag 6/10 på Torö stenstrand (Nynäs). Anmälan kl 08, första start kl 09. Info 0703768696 /www.swedishsurfing.se

Logga in för att svara
#1576 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Fel URL!

Logga in för att svara
#1577 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

oj oj, då var det två fel, det finns ett till, vad?

Yann har vunnit en tee av mig!

Logga in för att svara
#1581 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

rik
graphgraph

"- du föreslog att du skulle sälja ssa medlemskap för 50 spänn och sedan sälja vidare för 100"

Jag tycker det låter som en utmärkt idé om jag förstått det hela rätt.

100 spänn medlemskap i sin lokala klubb, 50 går till klubben för att utveckla den, 50 till SSA för att utveckla SSA. För detta får man tävlingslicens genom SSA samtidigt som man stöder valfri klubb.

Är det inte exakt så här det fungerar inte andra sporter t.ex. Slalom och Snowboard?

Logga in för att svara
#1583 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Tja rik!

Precis så har jag lagt fram det. Skillnaden är att många andra förbund erbjuder tex försäkring och föreningens medlemsavgift per medlem till förbundet endast är från ett par kronor till 30 kr.. Jag har föreslagit från SSS (Sthlm Sub Surfers) håll (där jag är sekreterare) att vi har undvarat 50 kr per medlem till SSA. Samtidigt så ifrågasatte jag vad SSS får för dessa 50 kr i så fall. Man får varken försäkring eller något annat.. Men men som sagt 50 kr är endast ett fröslag från min sida till SSA.

Logga in för att svara
#1585 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Daniel, tack för din omnämning. Gav en rejäl egoboost!
Dock är jag inte så säker på att jag är en sk föreningsmänniska. Finns betydligt driftigare o duktigare dudes out there. Och tjafs blir det för det mesta i föreningar när folks egon svärmar över.
Jag föredrar jag att lugnt sitta på mitt bryt och lukta på havsskummet...

Men jag e säker på att det kommer hända bra saker med SSA när dom sunda o osjälviska viljorna får träda fram - ingen nämnd, ingen glömd...

Logga in för att svara
#1592 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

cobben
graphgraph

Frankie skrev:
vad var det för felaktigt i sms.et ?

nu gissar jag, men jag tror felet var detta:

"vid frågor, ring 070X XXX XXX", vilket går till Klang
Var inte så populärt.

Logga in för att svara
#1596 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Tja Cobben! Nej tyvärr så var det inte ett fel, det var medvetet retsamt av mig. Nej det finns ett annat fel i medelandet. Rätt svar kommer imorgon om ni inte listat ut det.

Logga in för att svara
#1598 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

Nynäs
graphgraph

vet ej vad det yann nämde va antagligen det här .... men www.swedishsurfing.se kommer man ingen stans på..

Logga in för att svara
#1599 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Ja det är var fel av mig skrivet, ska ju vara .com givetvis. Den som hittar ett annat fel, vinner en tee

Logga in för att svara
#1601 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen  

Willy på jobbet

Ants skrev:
Finn fem fel (men ett i alla fall?) Vinnaren får en tee av mig!

SMS skickad till medlemmarna (fr 2005 års lista) + 2000 andra:
Svenska mästerskapen i vågsurfing lördag 6/10 på Torö stenstrand (Nynäs). Anmälan kl 08, första start kl 09. Info 0703768696 /www.swedishsurfing.se

Det är ingen info om att man måste vara medlem för att tävla och att det inte går att bli medlem på plats... Men det är ju knappast ett fel utan snarare en informationslucka

Logga in för att svara
#1602 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Wee Wee! Det var ett bra namn för SSAs websida "Informationsluckan"

Logga in för att svara
#1605 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen  

Willy på jobbet

Nä nu kom jag på det! Du informerade inte om att vinstbucklan var från 2004 (Corona Classic) och att det inte fanns något vegetariskt alternativ (...till inget).

Logga in för att svara
#1606 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Ha ha, nej, jag fick svälta jag. Försökte dra av det på medlemsavgiften för SSS anslutning till SSA, men Klang och Jesper surade. Nee, kan inte hålla mig, felet är att 6/10 är ej lördag (7/10), utan fredag.. Du får en tee för att du nästan kom på det.

Logga in för att svara
#1609 Svar: SSA 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

Får för mig att man inte kan uteslutas ur en förening om man säger sanningen på ett forum på internet eller??

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!