Facebook data

1
Plugga utomlands+surf?
#14388 Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Camilla
graphgraph

Har planer på att plugga utomlands och tänkte kolla om det är någon som sitter inne med lite bra tips på ställen där man kan plugga OCH har nära till surfing??
Har bland annat funderat på england, new zeeland...
Varje tips är kanoners,
//Camilla

Logga in för att svara
#14389 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Nick
graphgraph

det finns någon skola utanför sidney som inriktar sig på hotel and management eller vad fan det heter, väldigt nära till surfingen iaf, min bror pluggade där:)

Logga in för att svara
#14390 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Jag pluggade i Australien i 2.5 år, bodde bla i Byron Bay och pluggade i Lismore. Southern Cross University heter skolan. Hit skulle jag absolut åka.

Bodde också 1 år i Surfers P, fast du måste nästan ha bil där. Annat alternativ är att plugga på UCSB och bo i Isla Vista i Santa Barbara (USA). Tar ca 5 min att gå ner till The Sand el Campus Point. Grymt bra där med. Jag tog 3 kvällskurser i veckan. Surf och skate hela dagarna.

Logga in för att svara
#14391 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Logga in för att svara
#14392 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

San Diego, USA. Många skolor att välja bland, och det är hyfsat lätt (åtminstone för ett par år sedan när jag var där) att bosätta sig nära surfen.

Logga in för att svara
#14393 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Hej Camilla!

Jag bor i Dunedin pa Nya Zeelands sydo sedan nastan 2 ar tillbaka. Jag gor min phd har och jag bara alskar Dunedin. Vi har jag vet inte hur manga surfspots inom 30 minuters bilfard, det ar inte manga dagar utan surf. Och sa har vi st Clair och st Kilda som ligger "i stan" . Jag bor pa st Clair, vilket jag tycker ar det absolut basta stallet att bo pa, och jag har ungefar 2 minuters gangvag ner till brytet, dessutom kan jag se det fran mitt sovrums fonster sa jag behover inte ens ga ner och kolla....

Det som ar bra med Dunedin (och hela nya Zeeland forresten) ar att det ar sa nara till allt. Jag har som sagt 2 minuters gangvag till hemmabrytet och 25 minuters cykelvag till universitetet. 20 minuters cykel in till centrum.

Jag vet inte vilka kurser de har vid Otago universitet, men jag tror att universitetet har ett bra rykte.

Forresten, det som manga finner en nackdel med Nya Zeeland, och framfor allt Dunedin, ar att det ar lite kyligt har nere. Men kommer man fran Sverige sa lider man inte mycket av det, och dessutom haller det den varsta crowden borta under storsta delen av aret.

Hor av dig om du vill veta mer! Jag svarar garna

/Helena

Logga in för att svara
#14397 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 2

Charlie
graphgraph

Hej,

San Sebastian och Bilbao är annars sköna städer med fina vågor, dessutom närmare.

// Calle

Logga in för att svara
#14401 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

Skidåkarn
graphgraph

Hejsan!

Trevligt med en tråd som behandlar detta ämne. Själv kommer jag tillbringa hösten -07 på Universidad de Deusto i San Sebastian. Är det någon fler som har vägarna förbi där så får ni gärna höra av er!

Vänliga hälsningar
Skidåkarn

Logga in för att svara
#14417 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Hannah
graphgraph

San Sebastian är bra fint

Logga in för att svara
#14445 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Nick skrev:
det finns någon skola utanför sidney som inriktar sig på hotel and management eller vad fan det heter, väldigt nära till surfingen iaf, min bror pluggade där:)

Det är "Hogwarts". Ligger i Manly och är ett gammalt kloster. Otrolig mäktig byggnad och sjukt fin utsikt över högerpointen Fairy Bower och Sydney's Northern Beaches.

Logga in för att svara
#14459 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Jag pluggar pa Southern Cross Uni i Lismore Australien just nu. Bor i Byron sa jag har ju en bit (45 km) till skolan, men har o andra sidan gang avstand till 4 bra bryt. Jag har ju bil och här finns det tokigt mycket uncrowded bra bryt innom en halvtimmes bilfärd.

Vill du ha mer info sa maila mig via min profil.

Piz, Kapten.

Logga in för att svara
#14486 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

kapten skrev:
Jag pluggar pa Southern Cross Uni i Lismore Australien just nu. Bor i Byron sa jag har ju en bit (45 km) till skolan, men har o andra sidan gang avstand till 4 bra bryt. Jag har ju bil och här finns det tokigt mycket uncrowded bra bryt innom en halvtimmes bilfärd.

Vill du ha mer info sa maila mig via min profil.

Piz, Kapten.

Tyckte väl jag kännde igen The wreck.. vart bor du? Jag bodde uppe vid vattentornet med Tallow som utsikt! Saknar det som fan..

Logga in för att svara
#14493 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Oahu är ju inte helt fel heller om du frågar mig! Kom hit 98 och är fortfarande här Börjar bli tufft å lämna ön. Får se om det går överhuvudtaget!

Men nu är kaffet avslutat å det är gubbe å glassy....å 26 grader i vattnet!!! Dags att dra

Logga in för att svara
#14516 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Sick Oldschool, jag har varit där och jag förstår att du har svårt att dra...

Logga in för att svara
#14518 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Vilka bryt är det ni surfade på Oahu?

Logga in för att svara
#14522 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 2

jojo
graphgraph

Bodde där i ett par år och gick på HPU. Skolan är sådär men surfet är grymt. För nybörjare är det syd sidan som gäller typ Waikiki, Kaisers och Diamond Head. På North Shore är det nog bäst att börja vid Chuns reef, Marijuanas och Left overs.

Logga in för att svara
#14528 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Det var några klassiska bryt du nämde där jojo! Har ju hunnit med å testa en del under årens lopp men favoriten på sydsidan är nog Cromwell's, 4's å bamoras..på norra så är ju leftovers en klockren klassiker, annars så blir det en del gaschambers å rockypoint.

Angående skolan (HPU) så tycker jag nog min MBA var betydligt bättre än min bachelor...men om man åker hit så beror det ju knappast ¨på kvaliten på skolan....

Nu återstår ju bara att se hur man trivs med att jobba här...om man nu hittar något

Logga in för att svara
#14572 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 2

jojo
graphgraph

Mina rekommendationer gällde främst nybörjare. Om man kan hantera snabba vågor och mycket folk finns det hur mycket bra som helst. Log cabins, pupukea och rocky point är oerhört bra men mycket folk och det är bäst att man vet vad man håller på med. Många av mina kompisar har tagit sina masters utbildningar där och varit nöjda. När jag läste där var man alltid bäst i klassen och det var inte för att man var skitbegåvad utan för att det var mycket asiater som inte kunde språket. Men det är ju inte därför man är där eller hur?!!!!

Logga in för att svara
#14623 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

Skidåkarn
graphgraph

Snabb fråga. Hur finansierar man sina studier på HPU som fattig norrlänning? ?

Logga in för att svara
#14624 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Tala för dig själv jojo.....jag är enormt begåvad!!! Don't burst my bubble!!!!!
Kan väl inte påstå att amerikanarna brukar vara några snillen heller direkt i klasserna.......... men det är väl inte däför de är här heller

Logga in för att svara
#14629 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 2

jojo
graphgraph

CSN. Nu tror jag att man måste betala första året själv eller något liknande. Nya systemet är visst så. Räkna inte med att fixa jobb under skoltiden, ganska svårt.

Logga in för att svara
#14790 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

PANDA
graphgraph

Redax skrev:
Nick skrev:

Det är "Hogwarts". Ligger i Manly och är ett gammalt kloster. Otrolig mäktig byggnad och sjukt fin utsikt över högerpointen Fairy Bower och Sydney's Northern Beaches.

lyssna inte pa redax.... manly e inget att ha

Logga in för att svara
#14823 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Pluggade 2,5 år på Griffith Uni sent nittital, innan universitet blev main campus och utbyggt till tusen. Bodde i Surfers och surfade ofta nere i Greenmount innan skolan. Hur bra som helst. Kan hända att det blivit lite mer skandinaviskt där nere nu och inte lika kul, men studielånen på +300 tkr var det lätt värt!

Logga in för att svara
#15112 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Camilla
graphgraph

Tack för alla svar, jättekul med så många!
Nu vet jag vad jag ska göra så fort tentaperioden är slut....
//Camilla

Logga in för att svara
#15116 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

jaha, vadå?

Logga in för att svara
#15190 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Helt rätt sverre!!

Logga in för att svara
#15263 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Camilla
graphgraph

sverre skrev:
jaha, vadå?

Kolla upp tipsen såklart!

Logga in för att svara
#15278 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jaha, tipsen ja.

Logga in för att svara
#15279 Svar: Plugga utomlands+surf? 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Vet du vad jag trodde att du skulle göra?
Jag trodde att du skulle åka iväg bara till nått ställe på måfå, Ha ha ha ha ha! Sjukt va!!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!