Hej Camilla!
Jag bor i Dunedin pa Nya Zeelands sydo sedan nastan 2 ar tillbaka. Jag gor min phd har och jag bara alskar Dunedin. Vi har jag vet inte hur manga surfspots inom 30 minuters bilfard, det ar inte manga dagar utan surf. Och sa har vi st Clair och st Kilda som ligger "i stan" . Jag bor pa st Clair, vilket jag tycker ar det absolut basta stallet att bo pa, och jag har ungefar 2 minuters gangvag ner till brytet, dessutom kan jag se det fran mitt sovrums fonster sa jag behover inte ens ga ner och kolla....
Det som ar bra med Dunedin (och hela nya Zeeland forresten) ar att det ar sa nara till allt. Jag har som sagt 2 minuters gangvag till hemmabrytet och 25 minuters cykelvag till universitetet. 20 minuters cykel in till centrum.
Jag vet inte vilka kurser de har vid Otago universitet, men jag tror att universitetet har ett bra rykte.
Forresten, det som manga finner en nackdel med Nya Zeeland, och framfor allt Dunedin, ar att det ar lite kyligt har nere. Men kommer man fran Sverige sa lider man inte mycket av det, och dessutom haller det den varsta crowden borta under storsta delen av aret.
Hor av dig om du vill veta mer! Jag svarar garna
/Helena