Facebook data

12
Surfsagan
#1494 Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Kom häromdagen på en gammal tråd från Kallsupen som jag har för mig Ants initierade. Nu ska vi alla tillsammans skapa en vacker, fin, rolig surfsaga. Jag börjar!

Den andra dagen med svensk surf. Våtdräkten är kall, blöt och klibbig. För att slippa tänka på hur ont den kalla våtdräkten gör på min känsliga varma hud flyger tankarna alltid iväg till en dag då jag...

Logga in för att svara
#1496 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

hällde varma petflaskans innehåll i nacken precis innan jag kastade min nerför stranden på väg ut till vågorna. Kanske var jag alldeles för ivrig för jag hade glömt..

Logga in för att svara
#1517 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Hampus.E
graphgraph

min bräda !! snabbt som attan skuttar jag tillbaka till bilen men då inser jag att...

Logga in för att svara
#1518 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

jag hade glömt att jag skulle sitta barnvakt åt Latte o Freddie. Fort som fan hoppade jag in i bilen och

Logga in för att svara
#1519 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

danjael
graphgraph

...i min hast att komma därifrån kollade jag inte tillräckligt noga bakåt...Efter ett par dunsar och sedan ett knak tittar jag ut..där ligger två helt oförstörda bic'ar och glänser men jag har en bil med bruten drivaxel...

Logga in för att svara
#1521 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

men eftersom jag är Amerikan ringer jag min advokat för att stämma ägarna av brädorna men han

Logga in för att svara
#1522 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen  

snakie

..är upptagen på bic´s pennfabrik och jag blir vidarekopplad till..

Logga in för att svara
#1523 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

en tjej på växeln som visar sig tänder på mina inviter att träffas på Biarritz - jag tar sistaminuten flyget till Frankrike och jag väntar på angivit café vid stranden. Det blåser en varm men mjukt ostsilg (ofshore) bris och vågorna axelhöjd. Efters 10 minuters betänketid ska jag just ger mig av till breaket när

Logga in för att svara
#1524 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

The_Glider
graphgraph

Jag märker att jag har tappat ena armen.... faan!!! nu måste jag till konsum och köpa....

Logga in för att svara
#1525 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

nej det var ett dröm - jag vaknar på hotellet i Biarittz och rusar ut genom foyéen . På gatan hittar jag en övergiven cykel och trappar frenetiskt till caféet. Men klockan är

Logga in för att svara
#1528 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

...AAAARRGGHHH!!! ARMEN ÄR BORTA!! Klockan är ju borta för armen är borta. Jag sticker till Konsum och köper billig jävla afterhave för att...

Logga in för att svara
#1529 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

stänka i ansiktet. Har getskägget kvar och det bara blir ett konstigt känsla på ansiktet - var är bruden nu då när jag luktar (för engångs skull) gott? Nej, nu plockar jag brädan från storage room på hotellet och ger mig av till surfet. När jag äntligen hittar beachen så står två hacshrökande poliser och kollar på

Logga in för att svara
#1535 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

The_Glider
graphgraph

min tappade arm!!! Fan jag rökte ju en böna när jag tappade armen och skiten sitter ju fortfarande fast mellan fingrarna. Polisen är fortfarande upptagen av armen så jag drar fram min...

Logga in för att svara
#1537 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Home Security polislegatimation och skriker jag är Fette Staffan and you guys are under arrest. Vilket ger mig tid att

Logga in för att svara
#1569 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

... leta fram lite liquisole och limma fast armen. Det blir ju lite stelare än med wetsuitcement men håller bättre än vanligt kontaktlim.

Logga in för att svara
#1571 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

jag hade en tub kontaktlim med mig utifall att, så jag trycker in en sträng i båda näsborrarna och beger mig till mina drömmars surfland, där..

Logga in för att svara
#1595 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

ice
graphgraph

vågorna är underbara och likaså kvinnorna...

Logga in för att svara
#1611 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen  

pelle

eftersom dom hade fyra bröst. två på magen och två på ryggen.
Den ena kvinnan som jag bodde med samlade på trämåsar, dom hängde överallt i lägenheten.
En av dom hette kalle, han hade också 4bröst, fast alla fyra på ryggen upp mot taket.
Kvinnan masserade mig med kalle hela natten lång.
Han han hade verkligan asschyssta bröst som fick mig att.......

Logga in för att svara
#1613 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen  

"georgeio"

tänka på då arbetslösheten trängde på runt husknuten.
" Den dagen kom när allt brann.
Det gick inte att besikta bilen längre och A-kassa var vek. Jag flåde och åt upp ett kattunge.
Det var då kapplasse minnen var allt jag hade kvar - de fyllde en annars grym och meningslöst tillvaro"

Logga in för att svara
#1626 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

märkligt at det jag skrev på ett bra tag sedan på ett annat forum dyker upp här .....

Logga in för att svara
#1643 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

...Tänkte jag precis som jag återigen vaknade upp ur drömmarnas rike. Jävla narkolepsi. Jaja, då var det iallafall dags att besegra de franska småtuberna. När jag kom ner till stranden...

Logga in för att svara
#1681 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

så var dimman tät

Logga in för att svara
#1684 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

ice
graphgraph

Man såg fan ingenting...

Logga in för att svara
#1696 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

The_Glider
graphgraph

det va som en vägg av grått skägg framför mig och precis när jag stoppar tårna i vattnet kommer en muterad sköldpadda upp och...

Logga in för att svara
#1697 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

den såg för jävlig ut. Så jag drog upp mitt avsågade hagelgevär o blastade livet ur sköldpaddstackarn. Tog min nya Al Merric och paddlade ut. När..

Logga in för att svara
#1712 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

... glassbilens tutmelodi genljöd i duggregnet. Och vips så låg jag o flöt på Themsen. Hur hade jag hamnat här?! Hade det med glassbilen o vädret att göra? Tänk om det hade varit solsken i stället! Skulle jag hamnat på Hawaii?
Tutmelodin igen... Men vad nu?! Nu förflyttades jag till...

Logga in för att svara
#1713 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Bömen, tidigt 1600-tal. Jag befann mig tydligen i ett hus. Jag gick uppför trappor, tog till vänster, tog till höger, tog till vänster, slog till reträtt i en korridor och gömde mig på befallning i en fönsternisch. Mycket riktigt...

Logga in för att svara
#1714 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

... satt den lilla gurun i huset mittemot omgärdad av kråkfjädrar, örnklor, fladdermustungor, ormsvansar och crashade surffenor runt omkring sig. Dammet yrde i korsdraget o gurun ritade färglada pilar åt alla håll medan han skrattade fram: (översatt) haha, nu ska jag spå en dunderprognos så dom där...

Logga in för att svara
#1716 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen  

bobo

..det kom en jättestor grävskopa upp ur vattnet, jag blev ju naturligtvis väldigt förvirrad och visste inte vad jag skulle göra. Så jag tog fram min...

Logga in för att svara
#1717 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen  

beatris

min almanacka och insåg att jag har ju inte alls tid med detta, jag ska ju till...

Logga in för att svara
#1719 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

jobbet precis som vanligt. Doh! Bäst att sätta fart till...

Logga in för att svara
#1728 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

ice
graphgraph

till de där jävla skit jobbet och missa grävskopesurf igen. Tanken slog mig då att nån dag måste man ringa och säga att man mår piss...

Logga in för att svara
#1732 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

så jag ringde och skulle precis säga att jag mår bra istället... när en kille vid namn Jesper svarade.. Va fan tänkte jag blir man aldrig a

Logga in för att svara
#1763 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

..av med den här ångesten? jag drog hem till lägenheten och surade och räknade ner minuterna samtidigt som jag låg o slö-zappade mellan utbildningradion och helgmålsringningen på svt. döm om min förvåning när plötsligt cenny, min tibetanska spaniel, dök upp, svängde runt 180 grader och grannt visade mig sin lilla stjärt!

och jesus sade..

Logga in för att svara
#1769 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

..vad fan har det här med surf att göra och slutade därför att betala sin TV-licens. Samtidigt så..

Logga in för att svara
#1780 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen  

bengan

hörde jag på radio att "samtliga organisationer, förbund och personer som försöker promota surfscenen i Sverige" kommer inte längre att ha tillträde till Sveriges stränder. "surfsverige" visade sig vara ett undantag då upphovsmakaren till denna hemsida enligt utsago "är än rätt skön lirare som gillar soulsurf och sprider love och understanding". Skönt tänkte jag, det här betyder att man kommer att kunna surfa i lugn och ro, och i sammas ekund sa SMHI på radion...

Logga in för att svara
#1783 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

"Varning Varning Surfsverige, ni har blivit förda bakom ljuset. Även upphovsmannen är en parasit som försöker livnära sig på andras olycka. Vik hädan innan stormen kommer! Fly landet innan...

Logga in för att svara
#1856 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

...Carola ger ut en ny singel och att de galna tomtarna som ofta äter surfare till middag kommer tillbaka för att.........

Logga in för att svara
#1874 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

... ta sig en titt på hunden Cennys gudomliga bakdel. Galna tomtar e inget jämfört med den som svävar där!
Vips drog jag till sjömanskyrkan, knäböjde o erkände (nästan) alla mina synder o lovade mig själv att aldrig skaffa hund. Dock...

Logga in för att svara
#1879 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

ice
graphgraph

3 dagdar senare stod jag där med ett läderkoppel i högerhanden och...

Logga in för att svara
#1881 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen  

anonym så klart

...rastade hunden Henia med det softa fästinghalsbandet. I vänsterhanden pyrde en megajoppe (Redax: schhhhhhhhh!
Henia sniffade och sniffade och drog mig slutligen till Santosha där högrar och vänstrar avlöste varann i en kaleodoskopisk solnedgång. Hur skulle detta nu sluta??
Plötsligt dyker Limpans gestalt upp ur havet, som vanligt leendes och...

Logga in för att svara
#1883 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Mr Spinelli himself gör enré med pompa unt ståt. Därefter...

Logga in för att svara
#1884 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

....Chavez med långa pseudopolitiska monologer om världens...

Logga in för att svara
#1885 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen  

anonym så klart

.. chillout-lära. Ratta in "The Egg - Venice Beach" och all världens surfpolitiska osämja kommer lägga sig lik kommunismen efter murens fall. SSA återuppstår ur...

Logga in för att svara
#1887 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen  

cederholm

...askan ur elden och till min stora förvåning...vem är det som är ordförande om inte självaste....

Logga in för att svara
#1892 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

... om inte självaste Jefferson Airplane's ööö oiooooom inte självaste...

Logga in för att svara
#1893 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Zatan!!! Nu har utomjordlingarna tagit över min dator.
Rädda mig den som kan...

Logga in för att svara
#1904 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

innan E.T. står där med fingret och viftar, senast råkade hans hala glödande finger glida in i helt fel...

Logga in för att svara
#1911 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

hål, varpå det svider till ordentligt och jag slår E.T på käften och skriker:

Logga in för att svara
#1929 Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Cactus
graphgraph

E.T mördar sedan mej med sin hemmagjorda telefon. Sedan äter han upp mej och åker tillbaka till rymden.

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!