|
#1494 |
Surfsagan 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 11 |
Willy
|
Kom häromdagen på en gammal tråd från Kallsupen som jag har för mig Ants initierade. Nu ska vi alla tillsammans skapa en vacker, fin, rolig surfsaga. Jag börjar!
Den andra dagen med svensk surf. Våtdräkten är kall, blöt och klibbig. För att slippa tänka på hur ont den kalla våtdräkten gör på min känsliga varma hud flyger tankarna alltid iväg till en dag då jag...
|
|
|
|
|
#1496 |
Svar: Surfsagan 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 4 |
Ants
|
hällde varma petflaskans innehåll i nacken precis innan jag kastade min nerför stranden på väg ut till vågorna. Kanske var jag alldeles för ivrig för jag hade glömt..
|
|
|
|
|
#1517 |
Stoke: 0 |
|
min bräda !! snabbt som attan skuttar jag tillbaka till bilen men då inser jag att...
|
|
|
|
|
#1518 |
Stoke: 24 |
|
jag hade glömt att jag skulle sitta barnvakt åt Latte o Freddie. Fort som fan hoppade jag in i bilen och
|
|
|
|
|
#1519 |
|
...i min hast att komma därifrån kollade jag inte tillräckligt noga bakåt...Efter ett par dunsar och sedan ett knak tittar jag ut..där ligger två helt oförstörda bic'ar och glänser men jag har en bil med bruten drivaxel...
|
|
|
|
|
#1521 |
Stoke: 28 |
|
men eftersom jag är Amerikan ringer jag min advokat för att stämma ägarna av brädorna men han
|
|
|
|
|
#1522 |
|
snakie
|
..är upptagen på bic´s pennfabrik och jag blir vidarekopplad till..
|
|
|
|
|
#1523 |
|
en tjej på växeln som visar sig tänder på mina inviter att träffas på Biarritz - jag tar sistaminuten flyget till Frankrike och jag väntar på angivit café vid stranden. Det blåser en varm men mjukt ostsilg (ofshore) bris och vågorna axelhöjd. Efters 10 minuters betänketid ska jag just ger mig av till breaket när
|
|
|
|
|
#1524 |
Stoke: 1 |
|
Jag märker att jag har tappat ena armen.... faan!!! nu måste jag till konsum och köpa....
|
|
|
|
|
#1525 |
|
nej det var ett dröm - jag vaknar på hotellet i Biarittz och rusar ut genom foyéen . På gatan hittar jag en övergiven cykel och trappar frenetiskt till caféet. Men klockan är
|
|
|
|
|
#1528 |
Willy
|
...AAAARRGGHHH!!! ARMEN ÄR BORTA!! Klockan är ju borta för armen är borta. Jag sticker till Konsum och köper billig jävla afterhave för att...
|
|
|
|
|
#1529 |
|
stänka i ansiktet. Har getskägget kvar och det bara blir ett konstigt känsla på ansiktet - var är bruden nu då när jag luktar (för engångs skull) gott? Nej, nu plockar jag brädan från storage room på hotellet och ger mig av till surfet. När jag äntligen hittar beachen så står två hacshrökande poliser och kollar på
|
|
|
|
|
#1535 |
|
min tappade arm!!! Fan jag rökte ju en böna när jag tappade armen och skiten sitter ju fortfarande fast mellan fingrarna. Polisen är fortfarande upptagen av armen så jag drar fram min...
|
|
|
|
|
#1537 |
|
Home Security polislegatimation och skriker jag är Fette Staffan and you guys are under arrest. Vilket ger mig tid att
|
|
|
|
|
#1569 |
Stoke: 5 |
hman
|
... leta fram lite liquisole och limma fast armen. Det blir ju lite stelare än med wetsuitcement men håller bättre än vanligt kontaktlim.
|
|
|
|
|
#1571 |
Ants
|
jag hade en tub kontaktlim med mig utifall att, så jag trycker in en sträng i båda näsborrarna och beger mig till mina drömmars surfland, där..
|
|
|
|
|
#1595 |
ice
|
vågorna är underbara och likaså kvinnorna...
|
|
|
|
|
#1611 |
|
pelle
|
eftersom dom hade fyra bröst. två på magen och två på ryggen.
Den ena kvinnan som jag bodde med samlade på trämåsar, dom hängde överallt i lägenheten.
En av dom hette kalle, han hade också 4bröst, fast alla fyra på ryggen upp mot taket.
Kvinnan masserade mig med kalle hela natten lång.
Han han hade verkligan asschyssta bröst som fick mig att.......
|
|
|
|
|
#1613 |
|
"georgeio"
|
tänka på då arbetslösheten trängde på runt husknuten.
" Den dagen kom när allt brann.
Det gick inte att besikta bilen längre och A-kassa var vek. Jag flåde och åt upp ett kattunge.
Det var då kapplasse minnen var allt jag hade kvar - de fyllde en annars grym och meningslöst tillvaro"
|
|
|
|
|
#1626 |
|
märkligt at det jag skrev på ett bra tag sedan på ett annat forum dyker upp här .....
|
|
|
|
|
#1643 |
Stoke: 13 |
Kribz
|
...Tänkte jag precis som jag återigen vaknade upp ur drömmarnas rike. Jävla narkolepsi. Jaja, då var det iallafall dags att besegra de franska småtuberna. När jag kom ner till stranden...
|
|
|
|
|
#1681 |
Ants
|
|
|
|
|
#1684 |
ice
|
|
|
|
|
#1696 |
|
det va som en vägg av grått skägg framför mig och precis när jag stoppar tårna i vattnet kommer en muterad sköldpadda upp och...
|
|
|
|
|
#1697 |
Stoke: 33 |
|
den såg för jävlig ut. Så jag drog upp mitt avsågade hagelgevär o blastade livet ur sköldpaddstackarn. Tog min nya Al Merric och paddlade ut. När..
|
|
|
|
|
#1712 |
Stoke: 29 |
Esta
|
... glassbilens tutmelodi genljöd i duggregnet. Och vips så låg jag o flöt på Themsen. Hur hade jag hamnat här?! Hade det med glassbilen o vädret att göra? Tänk om det hade varit solsken i stället! Skulle jag hamnat på Hawaii?
Tutmelodin igen... Men vad nu?! Nu förflyttades jag till...
|
|
|
|
|
#1713 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Bömen, tidigt 1600-tal. Jag befann mig tydligen i ett hus. Jag gick uppför trappor, tog till vänster, tog till höger, tog till vänster, slog till reträtt i en korridor och gömde mig på befallning i en fönsternisch. Mycket riktigt...
|
|
|
|
|
#1714 |
Esta
|
... satt den lilla gurun i huset mittemot omgärdad av kråkfjädrar, örnklor, fladdermustungor, ormsvansar och crashade surffenor runt omkring sig. Dammet yrde i korsdraget o gurun ritade färglada pilar åt alla håll medan han skrattade fram: (översatt) haha, nu ska jag spå en dunderprognos så dom där...
|
|
|
|
|
#1716 |
|
bobo
|
..det kom en jättestor grävskopa upp ur vattnet, jag blev ju naturligtvis väldigt förvirrad och visste inte vad jag skulle göra. Så jag tog fram min...
|
|
|
|
|
#1717 |
|
beatris
|
min almanacka och insåg att jag har ju inte alls tid med detta, jag ska ju till...
|
|
|
|
|
#1719 |
Stoke: 10 |
Whale
|
jobbet precis som vanligt. Doh! Bäst att sätta fart till...
|
|
|
|
|
#1728 |
ice
|
till de där jävla skit jobbet och missa grävskopesurf igen. Tanken slog mig då att nån dag måste man ringa och säga att man mår piss...
|
|
|
|
|
#1732 |
Ants
|
så jag ringde och skulle precis säga att jag mår bra istället... när en kille vid namn Jesper svarade.. Va fan tänkte jag blir man aldrig a
|
|
|
|
|
#1763 |
|
..av med den här ångesten? jag drog hem till lägenheten och surade och räknade ner minuterna samtidigt som jag låg o slö-zappade mellan utbildningradion och helgmålsringningen på svt. döm om min förvåning när plötsligt cenny, min tibetanska spaniel, dök upp, svängde runt 180 grader och grannt visade mig sin lilla stjärt!
och jesus sade..
|
|
|
|
|
#1769 |
Ants
|
..vad fan har det här med surf att göra och slutade därför att betala sin TV-licens. Samtidigt så..
|
|
|
|
|
#1780 |
|
bengan
|
hörde jag på radio att "samtliga organisationer, förbund och personer som försöker promota surfscenen i Sverige" kommer inte längre att ha tillträde till Sveriges stränder. "surfsverige" visade sig vara ett undantag då upphovsmakaren till denna hemsida enligt utsago "är än rätt skön lirare som gillar soulsurf och sprider love och understanding". Skönt tänkte jag, det här betyder att man kommer att kunna surfa i lugn och ro, och i sammas ekund sa SMHI på radion...
|
|
|
|
|
#1783 |
Redax
Chefredaktör
|
"Varning Varning Surfsverige, ni har blivit förda bakom ljuset. Även upphovsmannen är en parasit som försöker livnära sig på andras olycka. Vik hädan innan stormen kommer! Fly landet innan...
|
|
|
|
|
#1856 |
Stoke: 14 |
|
...Carola ger ut en ny singel och att de galna tomtarna som ofta äter surfare till middag kommer tillbaka för att.........
|
|
|
|
|
#1874 |
Esta
|
... ta sig en titt på hunden Cennys gudomliga bakdel. Galna tomtar e inget jämfört med den som svävar där!
Vips drog jag till sjömanskyrkan, knäböjde o erkände (nästan) alla mina synder o lovade mig själv att aldrig skaffa hund. Dock... 
|
|
|
|
|
#1879 |
ice
|
3 dagdar senare stod jag där med ett läderkoppel i högerhanden och...
|
|
|
|
|
#1881 |
|
anonym så klart
|
...rastade hunden Henia med det softa fästinghalsbandet. I vänsterhanden pyrde en megajoppe (Redax: schhhhhhhhh! 
Henia sniffade och sniffade och drog mig slutligen till Santosha där högrar och vänstrar avlöste varann i en kaleodoskopisk solnedgång. Hur skulle detta nu sluta??
Plötsligt dyker Limpans gestalt upp ur havet, som vanligt leendes och...
|
|
|
|
|
#1883 |
Redax
Chefredaktör
|
Mr Spinelli himself gör enré med pompa unt ståt. Därefter...
|
|
|
|
|
#1884 |
Willy
|
....Chavez med långa pseudopolitiska monologer om världens...
|
|
|
|
|
#1885 |
|
anonym så klart
|
.. chillout-lära. Ratta in "The Egg - Venice Beach" och all världens surfpolitiska osämja kommer lägga sig lik kommunismen efter murens fall. SSA återuppstår ur...
|
|
|
|
|
#1887 |
|
cederholm
|
...askan ur elden och till min stora förvåning...vem är det som är ordförande om inte självaste....
|
|
|
|
|
#1892 |
Esta
|
... om inte självaste Jefferson Airplane's ööö oiooooom inte självaste...
|
|
|
|
|
#1893 |
Esta
|
Zatan!!! Nu har utomjordlingarna tagit över min dator.
Rädda mig den som kan...
|
|
|
|
|
#1904 |
toski
|
innan E.T. står där med fingret och viftar, senast råkade hans hala glödande finger glida in i helt fel...
|
|
|
|
|
#1911 |
|
hål, varpå det svider till ordentligt och jag slår E.T på käften och skriker:
|
|
|
|
|
#1929 |
|
E.T mördar sedan mej med sin hemmagjorda telefon. Sedan äter han upp mej och åker tillbaka till rymden.
|
|
|
|
|