SSA med hjälp av De Pontes arrangerar EM-fest i Stockholm. Kom och fira med de av deltagarna i årets landslag som ännu inte hunnit ge sig av till Biarritz. Under kvällen kommer det visas sköna surfrullar från Quiksilver, Roxy "Shimmer", Santa Cruz "Fridays child", Que! Life Style Movie "FoQUE! iu!" och smakprov från nya Nord Surffilmen. Det kommer under kvällen lottas ut priser från Quiksilver, Santa Cruz och De Pontes Surf Shop. I baren gäller rabatterade priser för SSA och anslutna föreningsmedlemmar. Medlemskap kan lösas på plats. Alla välkomna!
Plats: WC bar & Diner, Skånegatan 51, Sthlm (mittemot De Pontes).
Datum: Torsdag 31 maj.
Tid: Börjar kl 20.00 till 01.00, åldersgräns 18 år.
För info se även De Pontes websida www.depontes.se
Förstår det.. Därför tar vi hjälp av surfbutiken De Pontes som sköter arrangemanget för SSA i Sthlm denna gång. Samma sak skulle vi kunna göra på andra håll i landet. Det är alltså inte meningen att SSA ska ödsla sin energi på det som lokala butiker, föreningar eller andra entusiaster kan göra lokalt över hela Sverige.
Finns det någon på västkusten eller annat håll som vill starta en förening (minst 5 personer) eller ta initiativ till fest eller annat event så kontakta mig? SSA kan hjälpa till med både kunnande, stöd och även lite pengar när det kommer till arrangemang av Swedish Surf Tour. Pengarna kommer från sponsorer som sagt sig vara intresserade av detta. Arrangör kan alltså vara en entusiast, förening, butik, distributör, media mm.
Ants skrev: Förstår det.. Därför tar vi hjälp av surfbutiken De Pontes som sköter arrangemanget för SSA i Sthlm denna gång. Samma sak skulle vi kunna göra på andra håll i landet. Det är alltså inte meningen att SSA ska ödsla sin energi på det som lokala butiker, föreningar eller andra entusiaster kan göra lokalt över hela Sverige.
Finns det någon på västkusten eller annat håll som vill starta en förening (minst 5 personer) eller ta initiativ till fest eller annat event så kontakta mig? SSA kan hjälpa till med både kunnande, stöd och även lite pengar när det kommer till arrangemang av Swedish Surf Tour. Pengarna kommer från sponsorer som sagt sig vara intresserade av detta. Arrangör kan alltså vara en entusiast, förening, butik, distributör, media mm.
Låter sjukt bra! Det är precis såhär som ett surfkollektiv byggs upp. SSA stöder de som vill hitta på grejer. SSA ska inte behöva dra igång alla evenemang och skit själva, de ska syssla med att få in sponsorer och ut tävlare till EM, VM, SM, NM, MM.
Kan inte komma på festen Men dricker några Jäger här istället o önskar er en FET fest!!!!
By the way Limpan, jag jobbar på Tattooz nu förtiden!! hehe.... Du vet ju hur det é....
Ta det lungt med flickorna!!!!! Och flickor ta det lungt med alla surfkillar.....!!
SSA bjuder på förfest på De Pontes mellan klockan 18.00 och 20.00 och bjuder på dryck till medlemmar och nya medlemmar. Medlemskap i SSA eller SSS kan då tecknas i butiken. Välkomna!
Låter grymt med fest! Men jag tror tyvärr inte att det blir någon förtitt på NORD-filmen. Det är i alla fall inget vi har planerat. Vi har inte riktigt haft tid att börja klippa ihop nått. Men lite feta bilder kan vi kanske styra upp.
Vi bidrar också gjärna med lite NORDkläder till prisbordet om SSA vill!
nirre skrev: Låter grymt med fest! Men jag tror tyvärr inte att det blir någon förtitt på NORD-filmen. Det är i alla fall inget vi har planerat. Vi har inte riktigt haft tid att börja klippa ihop nått. Men lite feta bilder kan vi kanske styra upp.
Vi bidrar också gjärna med lite NORDkläder till prisbordet om SSA vill!
Gazzer skrev: Ants skrev: Limpan Lappland skrev: Jag kommer att dricka jättemycket öl och berätta om alla secrets som existerar, samt hålla föredrag om localism!
Jag med och så kommer jag utveckla min teori om att ni som inte gillar crowd är förlorare
Two very good arguments for not comming to the fest or joining SSA ...
//Surgammelgubbe:whistle:
Tack, du är alltid lika positiv och glad över andras projekt som vanligt hör jag? Varför inte dyka upp? Skulle vara kul att få ett ansikte på alla dina sura inlägg genom åren..
Aa nu e jag me. Vi SKA kirra ihop en liten förtitt. Den blir i form av ett litet bildspel istället för film bara. Det var jag som snurrade till det, inte SSA.
Eftersom Quikisiver är sponsor väntar vi med NORDkläder till nästa event.
nirre skrev: Aa nu e jag me. Vi SKA kirra ihop en liten förtitt. Den blir i form av ett litet bildspel istället för film bara. Det var jag som snurrade till det, inte SSA.
Eftersom Quikisiver är sponsor väntar vi med NORDkläder till nästa event.
Det hade varit roligt med lite party.
Tyvärr krockar festen med en liten tillställning jag tänkte ha i Frillesås. Ett par locals och jag ska grilla lite o spela krocket, men hur som helst min fråga är:
Går det att koppla upp nån slags interaktiv anordning mellan festen o husvagnen tro. Så man liksom kan va med ändå?
Jakob skrev: freddan skrev: stockholmsfest!Så fan heller att det e jag sk ju dit!!!
varför inte lägga den på en helg då typ en lördag?
eftersom folk jobbar/studerar (nu har dock högskolorna slutat?)
fast som vanligt ere en veckodag dvs stockholmsfest
Tack, du är alltid lika positiv och glad över andras projekt som vanligt hör jag? Varför inte dyka upp? Skulle vara kul att få ett ansikte på alla dina sura inlägg genom åren..
I don't need surfing to hoist my ego like you do Ants. I don't promte surfing to promote myself like you do Ants. I started surfing because I loved the feel of warm sand between my toes, the merging of sky and the sea, the waves that came to me in that magic meeting I was able to participate in. I played hookey from school a LOT and surfed alone or with just one or two buddies on many occasions and loved it. Crowds are also known as a "zoo" so go "ape shit" with it if you like want to. I'll avaoid crows if I can and keep spot locations among friends. I don't need to piss on anything to make a statement and if only three people show up at a break I 'm happy with that and don't consider myself a loser. I think you should be more careful about using SSA to voice your childish provocations - not that it provocs me but if I was on the board I wouldn't appreciate you calling other surfers losers in ANY context.
Gazzer skrev:
I don't need surfing to hoist my ego like you do Ants. I don't promte surfing to promote myself like you do Ants. I started surfing because I loved the feel of warm sand between my toes, the merging of sky and the sea, the waves that came to me in that magic meeting I was able to participate in. I played hookey from school a LOT and surfed alone or with just one or two buddies on many occasions and loved it. Crowds are also known as a "zoo" so go "ape shit" with it if you like want to. I'll avaoid crows if I can and keep spot locations among friends. I don't need to piss on anything to make a statement and if only three people show up at a break I 'm happy with that and don't consider myself a loser. I think you should be more careful about using SSA to voice your childish provocations - not that it provocs me but if I was on the board I wouldn't appreciate you calling other surfers losers in ANY context.
eftersom jag inte visste vad hookey var för något påfund tog jag reda på ett par klassiska referenser till ordet inom litteraturen
Whenever I got uncommon tired I played hookey, and the hiding I got next day done me good and cheered me up.
Adventures of Huckleberry Finn by Twain, Mark
"You've played hookey the whole day," added the Shaggy Man, reproachfully.
The Emerald City of Oz by Baum, L. Frank
An' once, on a Thursday, we dug a lot of clams together, an' played hookey Friday to peddle them.
Gazzer skrev: I don't need surfing to hoist my ego like you do Ants. I don't promte surfing to promote myself like you do Ants. I started surfing because I loved the feel of warm sand between my toes, the merging of sky and the sea, the waves that came to me in that magic meeting I was able to participate in. I played hookey from school a LOT and surfed alone or with just one or two buddies on many occasions and loved it. Crowds are also known as a "zoo" so go "ape shit" with it if you like want to. I'll avaoid crows if I can and keep spot locations among friends. I don't need to piss on anything to make a statement and if only three people show up at a break I 'm happy with that and don't consider myself a loser. I think you should be more careful about using SSA to voice your childish provocations - not that it provocs me but if I was on the board I wouldn't appreciate you calling other surfers losers in ANY context.
Tack så very much Gazzer! That says more about you thän about mig. Visste inte you knöw söu much aböut mig, we som inte äns been meeting.. I'll never be carefull about anything, just so you knöuw! You are a loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser
Jag ska fortfarande dricka öl, och eftersom både jag(Lappland) och Jakob(Skåne) ska dit så kan det inte bli en Sthlmsfest, även om det är på en torsdag;)
Någon som vet om Henio ska spela live med ukken?
Fick reda på festen när jag var uppe i helgen...tyvärr fanns det varken prisvärda möjligheter att komma upp eller bo från en torsdag till fredag på så kort varsel så jag får läsa allt skvaller efteråt. Känner jag denna sajten rätt så kommer det bli detaljerat och inkludera både ris och ros av varierande standard.
Varför ordnar vi förresten inte en Malmöfest samtidigt?!
Limpan Lappland skrev: Jag ska fortfarande dricka öl, och eftersom både jag(Lappland) och Jakob(Skåne) ska dit så kan det inte bli en Sthlmsfest, även om det är på en torsdag;)
Någon som vet om Henio ska spela live med ukken?
Tyresö Soulsurfer vann en väska.
Dessutom hade han page.
En bra page.
Adam gav bort en vinnande lott.
Binge höll tal.
Ants letade medlemmar till SSS.
Freddie körde engelsk dialekt utan att impa på skånskan i baren.
Binge höll tal.
Alex el Gordo låg lågt.
Janne mös.
Milo och Umur är bröder, och August Moberg är deras (än så länge) okända lillebror.
Binge höll tal.
Nirren drog sig tillbaka tidigt.
Cagge viskade om utvidgad allmänning på Torö.
Binge höll tal.
Jesper höll tal.
Flavours såg jävligt lovande ut.
Bilderna från Nords resa i Indo gjorde ingen besviken.
Latte rabblade kroggamla personnummer om vakten skulle tvivla på hans ålder.
Umur gick vilse på toaletten.
På riktigt.
Myggan tog täten och drog en trupp vidare till ett, två, tre ställen i Stockholmsnatten.
John Malmqvist verkar vara på väg hem.
Jag är bakis.
Med page menar du barret eller:P eller att jag är sveriges mest mest otränade surfare
jävlar va goda drinkar dom hade Jordgubbs caprinahna eller öppelgroggen. Någon som provade på Söders special den med massa sprit och lite läsk för att toppa upp med som ingredienser.
Jag får backa upp jakob, vi var och surfade norröver, och jag tror det är den enda accepterade ursäkten, och den enda anledningen jag skulle skippa en fest;)
Kul att alla verkade ha kul, precis så ska det vara!!
Salut!