Facebook data

1
Eurosurf Fest torsdag 31/5
#15052 Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Eurosurf Fest torsdag 31/5

SSA med hjälp av De Pontes arrangerar EM-fest i Stockholm. Kom och fira med de av deltagarna i årets landslag som ännu inte hunnit ge sig av till Biarritz. Under kvällen kommer det visas sköna surfrullar från Quiksilver, Roxy "Shimmer", Santa Cruz "Fridays child", Que! Life Style Movie "FoQUE! iu!" och smakprov från nya Nord Surffilmen. Det kommer under kvällen lottas ut priser från Quiksilver, Santa Cruz och De Pontes Surf Shop. I baren gäller rabatterade priser för SSA och anslutna föreningsmedlemmar. Medlemskap kan lösas på plats. Alla välkomna!

Plats: WC bar & Diner, Skånegatan 51, Sthlm (mittemot De Pontes).
Datum: Torsdag 31 maj.
Tid: Börjar kl 20.00 till 01.00, åldersgräns 18 år.
För info se även De Pontes websida www.depontes.se

Välkomna!

/www,surfforbundet.se

Logga in för att svara
#15062 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Förra året var jag medlem i SSA men eftersom jag inte fick varken rabatterad bärs eller något kul event på västkusten så sket jag i det i år.

Logga in för att svara
#15065 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Förstår det.. Därför tar vi hjälp av surfbutiken De Pontes som sköter arrangemanget för SSA i Sthlm denna gång. Samma sak skulle vi kunna göra på andra håll i landet. Det är alltså inte meningen att SSA ska ödsla sin energi på det som lokala butiker, föreningar eller andra entusiaster kan göra lokalt över hela Sverige.

Finns det någon på västkusten eller annat håll som vill starta en förening (minst 5 personer) eller ta initiativ till fest eller annat event så kontakta mig? SSA kan hjälpa till med både kunnande, stöd och även lite pengar när det kommer till arrangemang av Swedish Surf Tour. Pengarna kommer från sponsorer som sagt sig vara intresserade av detta. Arrangör kan alltså vara en entusiast, förening, butik, distributör, media mm.

Kontakta mig så berättar jag mer!
073 545 91 00

www.surfforbundet.se

Logga in för att svara
#15068 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Jag ska dricka öl!!!!

Logga in för att svara
#15069 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Ants skrev:
Förstår det.. Därför tar vi hjälp av surfbutiken De Pontes som sköter arrangemanget för SSA i Sthlm denna gång. Samma sak skulle vi kunna göra på andra håll i landet. Det är alltså inte meningen att SSA ska ödsla sin energi på det som lokala butiker, föreningar eller andra entusiaster kan göra lokalt över hela Sverige.

Finns det någon på västkusten eller annat håll som vill starta en förening (minst 5 personer) eller ta initiativ till fest eller annat event så kontakta mig? SSA kan hjälpa till med både kunnande, stöd och även lite pengar när det kommer till arrangemang av Swedish Surf Tour. Pengarna kommer från sponsorer som sagt sig vara intresserade av detta. Arrangör kan alltså vara en entusiast, förening, butik, distributör, media mm.

Kontakta mig så berättar jag mer!
073 545 91 00

www.surfforbundet.se

Låter sjukt bra! Det är precis såhär som ett surfkollektiv byggs upp. SSA stöder de som vill hitta på grejer. SSA ska inte behöva dra igång alla evenemang och skit själva, de ska syssla med att få in sponsorer och ut tävlare till EM, VM, SM, NM, MM.

Logga in för att svara
#15071 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Kan inte komma på festen Men dricker några Jäger här istället o önskar er en FET fest!!!!
By the way Limpan, jag jobbar på Tattooz nu förtiden!! hehe.... Du vet ju hur det é....
Ta det lungt med flickorna!!!!! Och flickor ta det lungt med alla surfkillar.....!!

Logga in för att svara
#15073 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Tillkommer även filmmaterial från Blind Moose Production "Flavors" som också kommer ha premiär inom kort i Sverige

www.blindmoose.net

Logga in för att svara
#15075 SSA förfest! 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

SSA bjuder på förfest på De Pontes mellan klockan 18.00 och 20.00 och bjuder på dryck till medlemmar och nya medlemmar. Medlemskap i SSA eller SSS kan då tecknas i butiken. Välkomna!

www.surfforbundet.se
www.subsurfers.se

www.depontes.se

Logga in för att svara
#15076 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Jag kommer att dricka jättemycket öl och berätta om alla secrets som existerar, samt hålla föredrag om localism!

Logga in för att svara
#15077 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Limpan Lappland skrev:
Jag kommer att dricka jättemycket öl och berätta om alla secrets som existerar, samt hålla föredrag om localism!

Jag med och så kommer jag utveckla min teori om att ni som inte gillar crowd är förlorare

Logga in för att svara
#15079 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Kristhian
graphgraph

Lycka till in Frankrike!! Didine, Mia, and Loco Swingkid...

Kristhian

Logga in för att svara
#15080 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Ants skrev:
Limpan Lappland skrev:

Jag med och så kommer jag utveckla min teori om att ni som inte gillar crowd är förlorare

Two very good arguments for not comming to the fest or joining SSA ...

//Surgammelgubbe:whistle:

Logga in för att svara
#15081 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Låter grymt med fest! Men jag tror tyvärr inte att det blir någon förtitt på NORD-filmen. Det är i alla fall inget vi har planerat. Vi har inte riktigt haft tid att börja klippa ihop nått. Men lite feta bilder kan vi kanske styra upp.

Vi bidrar också gjärna med lite NORDkläder till prisbordet om SSA vill!

Vi ses i baren!

Logga in för att svara
#15083 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

nirre skrev:
Låter grymt med fest! Men jag tror tyvärr inte att det blir någon förtitt på NORD-filmen. Det är i alla fall inget vi har planerat. Vi har inte riktigt haft tid att börja klippa ihop nått. Men lite feta bilder kan vi kanske styra upp.

Vi bidrar också gjärna med lite NORDkläder till prisbordet om SSA vill!

Vi ses i baren!

Ringer dig!

Logga in för att svara
#15085 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Gazzer skrev:
Ants skrev:
Limpan Lappland skrev:

Two very good arguments for not comming to the fest or joining SSA ...

//Surgammelgubbe:whistle:

Tack, du är alltid lika positiv och glad över andras projekt som vanligt hör jag? Varför inte dyka upp? Skulle vara kul att få ett ansikte på alla dina sura inlägg genom åren..

Logga in för att svara
#15087 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Aa nu e jag me. Vi SKA kirra ihop en liten förtitt. Den blir i form av ett litet bildspel istället för film bara. Det var jag som snurrade till det, inte SSA.

Eftersom Quikisiver är sponsor väntar vi med NORDkläder till nästa event.

Coolers

Logga in för att svara
#15089 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

nirre skrev:
Aa nu e jag me. Vi SKA kirra ihop en liten förtitt. Den blir i form av ett litet bildspel istället för film bara. Det var jag som snurrade till det, inte SSA.

Eftersom Quikisiver är sponsor väntar vi med NORDkläder till nästa event.

Coolers

Kul och tack

Logga in för att svara
#15090 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det hade varit roligt med lite party.
Tyvärr krockar festen med en liten tillställning jag tänkte ha i Frillesås. Ett par locals och jag ska grilla lite o spela krocket, men hur som helst min fråga är:

Går det att koppla upp nån slags interaktiv anordning mellan festen o husvagnen tro. Så man liksom kan va med ändå?

Logga in för att svara
#15106 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

stockholmsfest!

Logga in för att svara
#15107 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

freddan skrev:
stockholmsfest!Så fan heller att det e jag sk ju dit!!!

Logga in för att svara
#15123 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Behöver jag skriva att jag kommer? Oj så full jag ska bli. Inga atomic grabs denna gång dock... Lovar

Logga in för att svara
#15148 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

Jakob skrev:
freddan skrev:
stockholmsfest!Så fan heller att det e jag sk ju dit!!!

varför inte lägga den på en helg då typ en lördag?
eftersom folk jobbar/studerar (nu har dock högskolorna slutat?)
fast som vanligt ere en veckodag dvs stockholmsfest

Logga in för att svara
#15152 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Tack, du är alltid lika positiv och glad över andras projekt som vanligt hör jag? Varför inte dyka upp? Skulle vara kul att få ett ansikte på alla dina sura inlägg genom åren..

I don't need surfing to hoist my ego like you do Ants. I don't promte surfing to promote myself like you do Ants. I started surfing because I loved the feel of warm sand between my toes, the merging of sky and the sea, the waves that came to me in that magic meeting I was able to participate in. I played hookey from school a LOT and surfed alone or with just one or two buddies on many occasions and loved it. Crowds are also known as a "zoo" so go "ape shit" with it if you like want to. I'll avaoid crows if I can and keep spot locations among friends. I don't need to piss on anything to make a statement and if only three people show up at a break I 'm happy with that and don't consider myself a loser. I think you should be more careful about using SSA to voice your childish provocations - not that it provocs me but if I was on the board I wouldn't appreciate you calling other surfers losers in ANY context.

Logga in för att svara
#15153 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

Gazzer skrev:

I don't need surfing to hoist my ego like you do Ants. I don't promte surfing to promote myself like you do Ants. I started surfing because I loved the feel of warm sand between my toes, the merging of sky and the sea, the waves that came to me in that magic meeting I was able to participate in. I played hookey from school a LOT and surfed alone or with just one or two buddies on many occasions and loved it. Crowds are also known as a "zoo" so go "ape shit" with it if you like want to. I'll avaoid crows if I can and keep spot locations among friends. I don't need to piss on anything to make a statement and if only three people show up at a break I 'm happy with that and don't consider myself a loser. I think you should be more careful about using SSA to voice your childish provocations - not that it provocs me but if I was on the board I wouldn't appreciate you calling other surfers losers in ANY context.

eftersom jag inte visste vad hookey var för något påfund tog jag reda på ett par klassiska referenser till ordet inom litteraturen

Whenever I got uncommon tired I played hookey, and the hiding I got next day done me good and cheered me up.

Adventures of Huckleberry Finn by Twain, Mark

"You've played hookey the whole day," added the Shaggy Man, reproachfully.

The Emerald City of Oz by Baum, L. Frank

An' once, on a Thursday, we dug a lot of clams together, an' played hookey Friday to peddle them.

The Valley of the Moon by London, Jack

Logga in för att svara
#15154 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Gazzer skrev:

Tack så very much Gazzer! That says more about you thän about mig. Visste inte you knöw söu much aböut mig, we som inte äns been meeting.. I'll never be carefull about anything, just so you knöuw! You are a loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser

Muhaha ha ha ha haaaa

Logga in för att svara
#15156 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

catfight is on!

MOHAHAHAHAHA MOHAHAHAHAHA MO MO MOMOHAHAHAHAHA

me:

Logga in för att svara
#15158 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Jag ska fortfarande dricka öl, och eftersom både jag(Lappland) och Jakob(Skåne) ska dit så kan det inte bli en Sthlmsfest, även om det är på en torsdag;)
Någon som vet om Henio ska spela live med ukken?

Logga in för att svara
#15160 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Fick reda på festen när jag var uppe i helgen...tyvärr fanns det varken prisvärda möjligheter att komma upp eller bo från en torsdag till fredag på så kort varsel så jag får läsa allt skvaller efteråt. Känner jag denna sajten rätt så kommer det bli detaljerat och inkludera både ris och ros av varierande standard.

Varför ordnar vi förresten inte en Malmöfest samtidigt?!

Nån som e på?

Logga in för att svara
#15162 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag bjuder till poolparty utanför husvagnen!

Logga in för att svara
#15167 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Se nyhet om festen även på
www.transition.se
www.subsurfers.se
www.tacky.se

Logga in för att svara
#15168 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Lee
graphgraph

Limpan Lappland skrev:
Jag ska fortfarande dricka öl, och eftersom både jag(Lappland) och Jakob(Skåne) ska dit så kan det inte bli en Sthlmsfest, även om det är på en torsdag;)
Någon som vet om Henio ska spela live med ukken?

Henio will be playing a select from this album:

Logga in för att svara
#15171 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

sverre skrev:
Jag bjuder till poolparty utanför husvagnen!

Jag kommer! Kan vi få subventionerad bärs från SSA kanske?

Logga in för att svara
#15172 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Vi "får" inte Yann Vi TAR! MUHAHAHA!!!!

Logga in för att svara
#15173 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Annika här kommer en party höjare till festen i Malmö:

Logga in för att svara
#15247 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 3

LisaB
graphgraph

Ha en skojjig kvæll allihoppa!
En annan måste jobba...
Ses i Frankrike!

Logga in för att svara
#15256 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Blir inget för mig.... prioriterar surf för fest tyvärr..... för bli en annan gång..

Logga in för att svara
#15259 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Jakob skrev:
Blir inget för mig.... prioriterar surf för fest tyvärr..... för bli en annan gång..

Var i Sthlm hittar du surf idag?

Secret spot på Veddö

Logga in för att svara
#15307 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Hur var det? Vill höra allt svaller från fecken här!

Logga in för att svara
#15317 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: -4

JonasS
graphgraph

Tyresö Soulsurfer vann en väska.
Dessutom hade han page.
En bra page.
Adam gav bort en vinnande lott.
Binge höll tal.
Ants letade medlemmar till SSS.
Freddie körde engelsk dialekt utan att impa på skånskan i baren.
Binge höll tal.
Alex el Gordo låg lågt.
Janne mös.
Milo och Umur är bröder, och August Moberg är deras (än så länge) okända lillebror.
Binge höll tal.
Nirren drog sig tillbaka tidigt.
Cagge viskade om utvidgad allmänning på Torö.
Binge höll tal.
Jesper höll tal.
Flavours såg jävligt lovande ut.
Bilderna från Nords resa i Indo gjorde ingen besviken.
Latte rabblade kroggamla personnummer om vakten skulle tvivla på hans ålder.
Umur gick vilse på toaletten.
På riktigt.
Myggan tog täten och drog en trupp vidare till ett, två, tre ställen i Stockholmsnatten.
John Malmqvist verkar vara på väg hem.
Jag är bakis.

Logga in för att svara
#15321 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Med page menar du barret eller:P eller att jag är sveriges mest mest otränade surfare
jävlar va goda drinkar dom hade Jordgubbs caprinahna eller öppelgroggen. Någon som provade på Söders special den med massa sprit och lite läsk för att toppa upp med som ingredienser.

Stay Fresh

Logga in för att svara
#15329 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Jag får backa upp jakob, vi var och surfade norröver, och jag tror det är den enda accepterade ursäkten, och den enda anledningen jag skulle skippa en fest;)
Kul att alla verkade ha kul, precis så ska det vara!!
Salut!

Logga in för att svara
#15357 Svar: Eurosurf Fest torsdag 31/5 17 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Trevlig tillställning. Speciellt som ändå inte hade tid att surfa dagen efter. Mer sån!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!