|
#15429 |
mycket tuber här! 17 år, 11 månader sen |
Stoke: -234 |
|
När man surfar runt i gallerierna så visar det sig att det tubas väldigt mycket! Saken är bara den att det är bildtexterna som förmedlar att det tubas. På bilden ser man däremot en surfare i tubposition när vågen ser lite hollow ut, möjligen kan det ibland också skymtas en liten övervältring av vågkammen, denna är dock 3 meter bakom surfarens position i bästa fall eller så är hela vågen en closeout.
Det hade varit kul att få se åtminstone en bild på en surfare i en tub här på ljugarbänken (inget fel i det) surfsverige, nångång i framtiden!
Så mycket som det tubas och så mycket som det fotas borde det ju vara möjligt tycker man!
tuba på! tub on!
Birgitta Dahl rules!

|
|
|
|
|
#15432 |
Svar: mycket tuber här! 17 år, 11 månader sen |
|
Jag glömde kommentera de bästa tub bilderna. Det är dem med huvudet instucket i skummet och röven utåt!

|
|
|
|
|
#15433 |
Stoke: 1 |
Johan
|
|
|
|
|
#15446 |
Stoke: 68 |
|
ser mest ut som du fick en tub rätt upp i röven!! hahaha..puppet.. 
|
|
|
|
|
#15448 |
Stoke: 4 |
Nick
|
det ligger fan något i det,. jag har också noterat att det alltid står att folk kör tub i bildtexten å på bilden så kör dom framför en vit våg,, lite trendigt:blink:
|
|
|
|
|
#15449 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
|
|
|
|
#15450 |
Redax
Chefredaktör
|
Värt att notera är att det finns "taktuber" och "riktiga" tuber när man är helt innesluten av vågen. Två varianter av samma fenomen bara. I brist på andra ord så kan man ju kalla båda tuba.
|
|
|
|
|
#15452 |
Stoke: 8 |
Craig
|
|
|
|
|
#15453 |
Craig
|
Or should I say sheep dip
|
|
|
|
|
#15454 |
Redax
Chefredaktör
|
Head dip?

|
|
|
|
|
#15460 |
Stoke: 4 |
|
En gång såg jag en tub...
|
|
|
|
|
#15461 |
Stoke: 0 |
Yann
|
Head dip? Bör väl tillägas att jag inte kom ur den...

|
|
|
|
|
#15462 |
Yann
|
Denna då? Är det en tub enligt definitionen eller ska man omgiven vattnet gå hela vägen ner mot ytan?

Vad är definitionen på en "cover up"? Vad är det för skillnad på det och en tub?
|
|
|
|
|
#15465 |
|
he he he!
Pandas "head in tube ass in air" är ändå en ganska stilren sådan, eller så var det en bra fotograf...
Kojak har kommit på ett nytt trick vilket han ska ha en eloge för, dessutom satte han det i så små vågor! Cant wait to see that trick in very big waves!
Yann leder tubligan so far, det är faktiskt en cover up eller tub tycker jag man kan säga, fotona skiljer sig från många andra pga att han faktiskt är covered, ingen bildtext behövs för att säga typ "in to the tube"
|
|
|
|
|
#15473 |
Yann
|
Skulle man kunna säga att en cover upp är när man får skugga från solen om den står i zenit och att en tub är när man är helt omgiven av vatten 360 grader på någon del av kroppen, typ bakfoten? Eller måste hela kroppen vara helt omsluten? Kanske t.o.m. hela brädan?
"Tubkänslan" infinner sig ju så fort man har horisontelt vatten över huvudet, iaf när man kör frontside eftersom man ändå inte har ögon i nacken och det då känns som att man är omgiven av vatten. 
|
|
|
|
|
#15474 |
|
Yann skrev:
Skulle en tub är när man är helt omgiven av vatten 360 grader på någon del av kroppen, typ bakfoten? Eller måste hela kroppen vara helt omsluten? Kanske t.o.m. hela brädan?
Samma typ av problem infinner sig ibland för oskulder som frågar sig om de har gjort det eller inte...
I juridiken är definitionen av ett samlag att könsdelarna ska va i beröring, ( man kan fråga sig om justitieråden brukar få till det ofta?)
Med samma logik borde då för en tub räcka att en del av brädan eller kroppen är inte ens omsluten utan bara precis på gränsen...
Jag tycker dock att "tub bilder" som visar en surfare en bra bit ifrån en tub är som porrbilder där så att säga det är riggat och inte blir nån omslutning.
Man får då istället läsa den uppdiktade texten...

|
|
|
|
|
#15490 |
Seth
|
|
|
|
|
#15509 |
Stoke: 68 |
|
|
|
|
|
#15517 |
Stoke: 2 |
|
Fullkomligt älskar riktigt hollow, stängande sektioner där man inte ser annat än en oändlig tub utan slut framför sig - är jag en jävel på att åka tub då?
|
|
|
|
|
#15519 |
Craig
|
|
|
|
|
#15520 |
Stoke: 2 |
dana
|
bazza, tubad, head dip, cover up. orka bry sig?
om man blir tubad så vet man om det. är inte svårare än så egentligen... mer stoke åt folket
viktigast i min mening är att alltid pulla in, dvs inte fega ur utan försöka klämma sig under läppen.
peace dana
|
|
|
|
|
#15521 |
nirre
|
Håller rmed Dana, blir man tubad vet man om det...

|
|
|
|
|
#15522 |
Johan
|
vilken smoooooooooooth bild!
|
|
|
|
|
#15524 |
Yann
|
nirre skrev:
Håller rmed Dana, blir man tubad vet man om det...
Visst vet man det, men det är inte det det handlar om nu utan bilder på tuber. En bild kan ju vara tagen en halvsekund för tidigt eller försent.
Är det du på bilden Nirre? Klockren! Hade den varit tagen framifrån är det tveksamt om det ens hade synts något av brädan. Pluspoäng för backside! Klarade du den?Jag får återkomma den 26 juli med nya bilder...
Nu vill jag se lite stand up tubes!

|
|
|
|
|
#15527 |
nirre
|
Tja Yann! Bilden är en av många från ett semi secret spot Mentawais. Om jag klarade tuben? Kanske  Det jag kan säga var att det var en tubfest som alla medverkande kommer minnas resten av livet...
|
|
|
|
|
#15528 |
nirre
|
Var e dina bilder från Yann? Jag skulle i alla fall kalla de tubbilder!
|
|
|
|
|
#15536 |
Yann
|
Din brorsas favvobrejk, Balangan  På low tide kunde Åsa stå på revet och fota.
|
|
|
|
|
#15537 |
|
Måste bara bidra med en bild från i söndags. Vad kallar ni den här tubstilen då, med röven stadigt planterad OVANPÅ läppen:

|
|
|
|
|
#15538 |
|
Och en halv sekund senare är det en variant av ass-in-tube eller?

|
|
|
|
|
#15539 |
|
Nu tycker jag den har diskusionen börjar spåra ut. Skulle det här vara roligt? Alla vet väl att det allra svåraste tubtricket är det med röven ovanpå!
|
|
|
|
|
#15541 |
|
Precis. Bara att hitta en våg i precis rätt storlek kräver en massa skills.
|
|
|
|
|
#15542 |
|
|
|
|
|
#15544 |
|
Jag är killen med röven UNDER lippen. Kolla efter mig nästa gång du är ute och slaskar runt röret i Manly.
|
|
|
|
|
#15546 |
Redax
Chefredaktör
|
jörgen skrev:
Måste bara bidra med en bild från i söndags. Vad kallar ni den här tubstilen då, med röven stadigt planterad OVANPÅ läppen:
HAHAHAHAHAHA! 
|
|
|
|
|
#15570 |
Stoke: 33 |
|
shit... det ar ju grymt svart trick. Tank o gora samma trick pa annat bryt, text pipe eller liknande....
|
|
|
|
|
#15577 |
|
jörgen skrev:
Kärt barn har många namn, iallafall två. : ass-floater, ass the lip,
ass-floater är när du glider med röven över vågkammen för en stund. Ass the lip är när du sätter ner röven mot vågkammen och låter den pusha ner dig för vågen igen.

|
|
|
|
|
#15594 |
Stoke: 12 |
Per
|
|
|