Facebook data

1
Nias
#15647 Nias 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Eskil
graphgraph

Nån som varit på Nias efter tsunamin? Det går massa rykten om att vissa break är borta medan nya tillkommit. Hur är det med Lagundripointen? Och hur är läget i övrigt på ön? Tänkte dra mig ditåt mot slutet på juli, nån mer som ska dit?

Logga in för att svara
#15649 Svar: Nias 17 år, 10 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Jag har bade last och hort att Lagundri ska ha blivit battre, revet har hojts en aning och vagen blivit annu mer hollow ... vad det galler ovriga bryt sa har jag ingen aning men det ar vall vart att aka dit bara for den perfekta hogern allt annat som finns ar bara bonus..
Ha de fint som fan.. giddiup

Logga in för att svara
#15671 Svar: Nias 17 år, 10 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Lagundri Bay högern ska vara grym nu, bättre än innan. Finns en artikel i Surfers Path om Nias och vad som hänt där.

Har för mig att det stod att revet höjts hela 2m?!

Logga in för att svara
#15675 Svar: Nias 17 år, 10 månader sen Stoke: -44

Luke Egen
graphgraph

I Quiksilvers Young Guns II säger ju Kelly att området runt Nias är precis lika bra om inte bättre. Vissa vågor har försvunnit men ännu fler har poppat upp (om det nu är möjligt). Du kommer nog få vågor ska du se! Lycka till.....och vi vill ha ett reportage!

Logga in för att svara
#15676 Svar: Nias 17 år, 10 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

gå in på användaren "dana" maila å å fråga han. han har bra koll. han har varit där massa å ska dit snart igen

Logga in för att svara
#15680 Svar: Nias 17 år, 10 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Hej.
Min 'house mate' Dean var där i feb 06. Han säger att det var tokigt bra. Precis lika clant och tubande som han trodde och hade hoppats pa. Under 4ft (8ft face) var det roligt, lätt och bra för reo's och cut backs, över 4ft börjar det bli tungt och rejält tubande. Han hade nagra rejala 'wipe outs' och 'hold downs' vid 6ft.

Nu efter land höjningen säger att revet luktade fan hela tiden när han var där. Det är inte som pa de flesta ställena i Indo där det finns en lagun med strand, utan revet börjar direkt fran 'land'. Boende är billigt och allt boende är av 'billig sort', och inge vidare kvalite för att vara i Indo. Maten var dock dyr, och han sa man 'inte fick' ga och äta nagon annanstans men da blir dom sura som fan. Han säger ocksa att om det blir en 'flat spell' sa skulle man bli galen. Inte alls som att vara pa Lombok eller Lakey's pa Sumbawa där det finns annat att göra. Hamnen, Sibolga är full av snubbar som försöker lura dig. Att du ska köpa allt möjligt för att det inte finns pa Nias, men i stort sett allt finns att köpa pa Nias. Men det finns inga ATM's pa Nias, 200 000 Rph per dag sa är du säker. Du maste ocksa betala en 'surf bräde' muta pa baten.

Kapten

Logga in för att svara
#15686 Svar: Nias 17 år, 10 månader sen Stoke: 2

jojo
graphgraph

Nias är grymt. Jag har inte varit där sedan tsunamin men det skall fortfarande vara bra. det tidigare inlägget om 200 000 rps, låter absurt mycket. När jag var där bodde jag OK för 5 000 per natt. Vi åt hos familjen och det var billigt. Det som är lite dyrare är ölen. Du kan lugnt halvera kostnaden. Localsen kan vara lite jobbiga men så länge man blir lite polare med dem, dricker öl och spelar biljard med dem är det helt ok. När jag var där var vi ca 15 surfare under en månad på Nias, alltså inga problem att få vågor. När det är litet är det kul men mycket småkillar ute (och en kille som är helt grym som surfar även om han har polio i båda benen) och när det är stort är det helt grymt. Jag rekommenderar att du tar med dig en lite större bräda för de stora dagarna (förhoppningsvis kommer du behöva den). Det kommer en del surf charter båtar och ankrar men de har ofta respekt för de som bor på ön. Man kan lätt ta en båt till Asu och Bawa men kolla vädret först! Dessa break har visst försämrats sedan jordbävningen. Det absolut viktigaste att veta är att inte ta båten från Sumatra. Alla som var där och hade tagit båten blev antingen robbade eller misshandlade både på båten och i Sibolga. Flyg med Merpati. Det är det bästa bolaget och brädan kostar inget extra. På dit vägen flög vi med ett annat bolag och jag fick köpa ett extra säte för brädan. Man kan ringa och boka från Sverige om man vill. Räkna inte med en sista minutenbiljett för då blir du fast i Medan vilket är en riktig skitstad. Ett tips till, Om du är några dagar på Sumatra, åk till Bukit Lawang och kolla in orangutangerna, grymt!

Logga in för att svara
#15705 Svar: Nias 17 år, 10 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Sant, om du kan flyga sa gör det. Baten ska tydligen var ett helvete. Merparti började dock ta betalt för brädor i sep -06. Det kostar 8500 Rph per kg som du har i bordbagen, men du far ta med 20 kg gratis sa lange det inte är i boardbag. Sa om du flyger med dom sa stoppa allt utom surfbrädor i annan väska än i boardbagen sa kommer du undan lite billigare.

Kapten

Logga in för att svara
#15708 Svar: Nias 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Eskil
graphgraph

Gracias grabbar!
Försöker nog styra upp ett flyg. Om nu bara Allah står mig bi så ordnar sig nog resten. [img]

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!