|
#15769 |
Strålande tv! 17 år, 11 månader sen |
Stoke: 0 |
|
|
|
|
|
#15771 |
Svar: Strålande tv! 17 år, 11 månader sen |
|
: 
|
|
|
|
|
#15772 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Men du... den där kan ju bli något!
Är Dylan med kan det ju inte gå fel!
|
|
|
|
|
#15780 |
|
 dylan 
|
|
|
|
|
#15918 |
Peter
|
Finns att ladda ner nu.
Fortfarande förbryllad över första avsnittet. Sover på saken.
|
|
|
|
|
#15930 |
Stoke: 1 |
|
Verkar lite nördigt men surfing handlar ju mycket om nördar också så det går nog att svälja. Att David Milch som gjort världens bästa tv-serie Deadwood ligger bakom bådar gott.
|
|
|
|
|
#15934 |
Yann
|
Gött, behöver en ny serie nu när Heroes och Lost haft säsongsavslutning. Dessutom finns den i HDTV! 
|
|
|
|
|
#16531 |
Svar: Strålande tv! 17 år, 10 månader sen |
Stoke: 15 |
|
Hm, vet inte vad jag skall tycka, men oavsett om Rebecca De Mornay spelar farmor eller inte, hon är fortfarande läcker. Well, det kanske klarnar lite mer i avsnitt två, men välgjord surfing iaf. Ser med spänning fram emot säsongen.  Yann du sitter inte å klämmer på avsnitt tre möjligtvis?
|
|
|
|
|
#16532 |
|
|
|
|
|
#16534 |
|
okej, såg bara att HBO snackade om episode 3, då trodde jag den var släppt. Jag kör på HD-avsnitten istället, okej 4Gb är lite granna, men 1080i rocks! 
|
|
|
|
|
#16536 |
|
nr 3 släpps inatt går 9:00 PM i US and A ikväll
|
|
|
|
|
#16538 |
Stoke: 4 |
Ants
|
|
|
|
|
#16571 |
|
|
|
|
|
#16572 |
Yann
|
Daniel skrev:
Yann du sitter inte å klämmer på avsnitt tre möjligtvis?Nu gör jag det men det gör väl du med misstänker jag. Jag kör 720p, min TV pallar inte mer. Köpte den ett år för tidigt 
|
|
|
|
|
#16573 |
|
Jo eller jag antar att den är färdig nu, fan, trodde din Sony fixade 1080i eller var det Plasma du köpte? Nåväl, lite Twin Peaks över serien, precis som du sa Yann, men man blir ändå lite hooked...
|
|
|
|
|
#16636 |
Stoke: 2 |
|
Det är verkligen strålande tv, stort tack för tipset.
Har sett de tre första avsnitten och jag tycker att det är en riktigt bra blandning av lite skumt/mystiskt/sjukt, humor och hålla intresset uppe. Är ju som en blandning av twin peaks, pointbreak och the green mile.
Sammafattningsvis tycker jag att än så länge är det en sjukt skön serie, hoppas det håller i sig.
|
|
|
|
|
#16640 |
Yann
|
Daniel skrev:
Jo eller jag antar att den är färdig nu, fan, trodde din Sony fixade 1080i eller var det Plasma du köpte? Nåväl, lite Twin Peaks över serien, precis som du sa Yann, men man blir ändå lite hooked...
Nä, det är en LCD HDReady Sony Bravia och har alltså inte högre upplösning än 1366x768 så det är menlöst att tanka högre än 720p för man ser ingen skillnad ändå.
Fan va deppig jag blir när jag ser vad den kostar nu... 
|
|
|
|
|
#16642 |
|
okej nu blir det lite OT, samma upplösning på min LCD-TV men min Sharp klarar 1080i och det är STOR skillnad mellan 720P och 1080i, t ex att jämföra SVT-HD kanalen med VOOM eller Discovery-HD, så ser man stor skillnad, faktiskt. Så jag håller inte med dig om att man inte ser skillnad, men jag rent tekiskt, så skalar juh teven ner bilden, så jag kankse bara lurar mig själv.
Visst är serien bra, längtar till nästa måndag och avsnitt 4.
|
|
|
|
|
#16646 |
Yann
|
Nu blev det hightec-nördigt. Jaja, du kanske har rätt, har faktikt inte testat så mycket 1080i men ibland laggar ljudet och datorn fläktar så mycket så 720p duger fint. Och det blir ju bara 48px vinst i höjd. Tycker egentligen den största vinsten i upplevelse ligger i surroundljudet.
|
|
|
|
|
#16668 |
Ants
|
Ja fan vad nördiga vi är. Håller absolut med Yann om att suround-ljudet är viktigare för upplevelsen än bilden. Själv kör jag med gammal projektor med stor bild på hela jävla väggen trots att det är kornigt och saknar svart svärta, men ljudet gör skillnaden att jag väljer det så istället för att glo i en dator eller TV. Min bror har 50 eller kanske tom 52 tum superduper plasma, men jag blir inte kåtare för det.
Har nu laddat ner avsnitt 1-2-3, ska kolla 2:an o kanske 3:an ikväll. Skön underhållning att det är surf inblandat i handlingen hela tiden. Kan det bli bättre?
|
|
|
|
|
#16726 |
Stoke: 2 |
|
Jäklar vad det babblas teorier om vad serien egentligen handlar om på imdb:
www.imdb.com/title/tt0814164/#comment
Föredrar nog att bilda mig min egen uppfattning efterhand som den fortsätter.
|
|
|
|
|
#16762 |
Ants
|
Nu vill jag se fyran, hittar inte på piratebay ännu..
|
|
|
|
|
#16769 |
|
serien visas på HBO i USA på söndagkvällar, tror knappast att du ser något att tanka innan dess... 
|
|
|
|
|
#16914 |
Stoke: 14 |
|
Nr 4 ligger ute nu. har precis sett den...mmm
|
|
|
|
|
#16965 |
Stoke: 1 |
|
Gillar ni den här serien är det helt klart värt att kolla in Deadwood också. Samma skapare, samma grymma manus och näst intill samma skådisar. Inget surf, men en hel del pang-pang, horor och fyllon. Tyvärr lades serien av någon jävligt otydlig anledning ner efter tre säsonger så det är kul att John of Cincinatti dykt upp som något slags substitut.
Serien blir bara bättre och bättre tycker jag. Kanske kunde softa ner lite på svävandet o healingen men annars så.
|
|
|
|
|
#17035 |
Stoke: 11 |
Willy
|
Jag tänkte kapa denna tråd men kom ¨på att jag faktiskt håller mig bättre till ämnet än vad denna tråd hittills gjort. Herr Besserwisser anser att det ska stå "Strålande TV-program!" för att vara helt korrekt.
Hmmm... några av er verkar ha lite koll på platt TVn och jag är på jakt efer en strålande bra TV-apparat. Jag är på gång att köpa en ny fin 32 tums platt-tv. Är det nån som har lite tips. Helst skulle jag vilja ha en utan högtalare och med ingångar för att kunna koppla den till datorn, dvdn, steroen osv. Vilka ingångar är det då jag behöver? (Datorn har dubbla DVI).
|
|
|
|
|
#17040 |
Ants
|
Men håll dig till ämnet då
Tokladdar nu avsnitt 4 via 3G
|
|
|
|
|
#18002 |
|
Well, måste säga att episode 5 och 6 vart lite av en besvikelse, men postern för episode 7 bådar bättre, hoppas jag...

|
|
|
|
|
#18012 |
Ants
|
Ja, avsnitt 5 och 6 innehöll inget surf alls, dock lite skate knappt.. Handlingen kretsar dock kring surfscenen fortfarande. Inte så mycket svävande mer, har inte förstått den där "John - I have my eyes on you.." Håller tummarna för 7:an då!
|
|
|
|
|
#21202 |
Svar: Strålande tv! 17 år, 8 månader sen |
|
Tänkte det var säsongsuppehåll, vilket det var men så ställde HBO in serien dagen efter  ,surt:
"The pilot for the series was shown directly after the highly anticipated finale of The Sopranos, but it failed to sustain an audience. The Sopranos received an audience of 11.9 million people according to Nielsen Ratings, but John from Cincinnati held onto only 3.4 million viewers. Subsequent episodes initially lost viewers, but ratings began a slow increase, and by the final episode had reached over 3 million, more than some episodes of Deadwood.[3]
One day after the first-season finale aired, HBO officially canceled the show.[4] HBO has not announced plans for a DVD release of the show."
Källa: wikipedia.org
|
|
|
|
|
#21223 |
Ants
|
Vilket avsnitt finns ute nu på torrents? Jag har hunnit med att ladda ner avsnitt 1-10, finns det mer?
|
|
|
|
|
#21232 |
|
|
|
|