Facebook data

1
Hoddevik
#15813 Hoddevik 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

snowdriver
graphgraph

Åker till Stryn om några veckor och funderar då på att packa ned surfbrädan och åka förbi Hoddevik. Hur vågsäkert är det där och hur kallt är det i vattnet? Nån som har koll?

Logga in för att svara
#15816 Svar: Hoddevik 17 år, 11 månader sen Stoke: -6

dalmasen
graphgraph

Tyvärr så brukar det inte vara allt för vågsäkert på sommaren i Hoddevik. Men med lite tur så kan du pricka in ett swell, annars finns det en bra sida som visar när de smäller.

magicseaweed.com/Hoddevik-Surf-Report/552/

Logga in för att svara
#15817 Svar: Hoddevik 17 år, 11 månader sen Stoke: -6

dalmasen
graphgraph

Sen är de väl runt en 12 grader kanske så en 6 4 våtdräkt är väl att föredra men de går lätt med tunnare också. Finns att hyra där om man inte har. Annars är Hoddevik ett grymt ställe om de är swell, men kan vara värt att åka runt berget till Ervika vilket brukar funka även fast de är lite mindre. Är där man kommer spendera sommaren om de blir nå swell.

sorry för dubbelposten

Logga in för att svara
#15828 Svar: Hoddevik 17 år, 11 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Beror väl alldeles på vilken storlek man förväntar sig...

De närmaste 6 dagarna bjuder på 1,2-2 meter swell enligt vad jag kan se och det är nog ganska perfekt storlek för Hoddevik. Sist jag var där var det prognos på 15 fot swell och då höll det inte uppe något vidare.

Biarritz bjuder på betydligt mindre vågor just nu, men å andra sidan är det 25-30 grader varmt i luften och vissa kör med bara board shorts redan...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#15834 Svar: Hoddevik 17 år, 11 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Hittills har de varit en helt otrolig sommar i stryn, inte en dag utan klarblå himmel sen backen öppnade. Än ligger snön tjock å parken är nyöppnad. Stad är lugnet själv å helt otroligt för själen, men som sagt kolla prognosen så du vet. Tar ca 2 timmar med bil från stryn. Några kompisar var ute i torsdags och de var grymmt varmt i luften vilket gjorde att man klarade sej med tunn våtdräkt. Senast jag ver där (slutet juli 06) så svettades jag i min 5,4,3. Men jag tror de finns uppgift om vattentemp på www.stadsurfing.com/ .

Klart du ska ta med brädan. Hoppas du får en grym resa.

vi kanske ses!

/Qanik

Logga in för att svara
#15858 Svar: Hoddevik 17 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

dalmasen skrev:
Sen är de väl runt en 12 grader kanske så en 6 4 våtdräkt är väl att föredra men de går lätt med tunnare också. Finns att hyra där om man inte har. Annars är Hoddevik ett grymt ställe om de är swell, men kan vara värt att åka runt berget till Ervika vilket brukar funka även fast de är lite mindre. Är där man kommer spendera sommaren om de blir nå swell.

sorry för dubbelposten

Ervika har mer kräm och oftare större, speciellt på Nordligt. Stänger lite väl mycket, det gör iofs hoddevika också

Logga in för att svara
#15876 Svar: Hoddevik 17 år, 11 månader sen Stoke: 0

snowdriver
graphgraph

Tack för all info! Surfbrädan åker med...lockar nog mer än snöbrädan i slask tror jag

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!