Facebook data

1
Mälarsurf igår???
#15872 Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

Undertecknad bevittnade under gårdagskvällen ett par hängivna paddlare vid Lindholmen nära vinterviken i Storstan. De tappra satte sig efter en stunds ansträngning vid något lämpligt spot och väntade på lämpligt båtsvall. Fick ni något ungdomar?

Logga in för att svara
#15882 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

funkat båtsvall?
fan det eju wakeboard tävling på gång hos mej o de båtarna drar upp ena j*vla våger

Logga in för att svara
#15883 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Ha ha ha! Det var jag och en polare. Inga undomar precis Vi försöker få igång paddelarmarna tills resan till nordspanien om två veckor.
Vi såg en stor jäkla pråm komma farande och tänkte att det kanske blir som the Cortes Banks... fast inte ens ankorna kunde ta det pyttesvall som uppstod. Men en timmes paddling fick vi, känns i armarna... och dräkten luktar urin. Vad häller de ut i Vinterviken egentligen?

Logga in för att svara
#15888 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Kommer ihåg att boken var bättre än filmen. När han ligisten snodde en kajak och paddlade över till andra sidan och mitt gamla homebreak Solvik. Eller simmade han?

Logga in för att svara
#15921 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

Jahaja. Vi kunde ju kört förbi nära o kanske gett er nån våg på något av grunden där men vår estniska träeka från 30-talet drar inte upp så mycke svall direkt... Vattnet var prima tyckte jag. Om dräkten luktar urin kanske det beror på att ni inte var ungdomar riktigt. Inkontinens drabbar många på äldre dar har jag hört...

Logga in för att svara
#15929 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

alex el gordo skrev:
Ha ha ha! Det var jag och en polare. Inga undomar precis Vi försöker få igång paddelarmarna tills resan till nordspanien om två veckor.
Vi såg en stor jäkla pråm komma farande och tänkte att det kanske blir som the Cortes Banks... fast inte ens ankorna kunde ta det pyttesvall som uppstod. Men en timmes paddling fick vi, känns i armarna... och dräkten luktar urin. Vad häller de ut i Vinterviken egentligen?

Jag paddlar också då & då för att få igång/hålla igång paddelmusklerna. Ojojoj vad mycket gliringar man får...men det är det värt för sen får man mer surf än sina kompisar/reskamrater =)

Värsta vattnet jag paddlat i var Karlbergskanalen - trodde våtdräkten skulle lösas upp...

Logga in för att svara
#15931 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Klarabergskanalen?! Ha ha ha! Du kunde väl lika gärna paddlat i en avlopstunnel

Igår paddlade vi ute runt Saltis istället. Klart bättre och en uns sälta i vattnet som fick en gammal väskustare som en annan att känna sig riktigt "go".

Logga in för att svara
#15936 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

det ÄR en avloppstunnel

hoppas det blir grymt i Baskien/Asturien/Galicien!

Logga in för att svara
#15940 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Tydligen var kanalen en riktig dyngpöl när farsan var parvel i krokarna på 40-talet. Mycket värre än nu! En lervälling där bajset trängdes med döda fiskar, annat skräp och ett och annat lik av någon gammal sjöbuse som druttat i på fyllan eller dragit kniven mot fel gubbe. På något sätt låter det väldigt romantiskt ändå. Man kunde bygga en flotte och dra ut på sommaräventyr... hmm... kanske får anledning att återkomma till detta vid senare tillfälle.

Logga in för att svara
#15945 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Vill man veta precis hur ofräscht det är kan man hitta det på sidorna 58-59 i www.miljobarometern.stockholm.se/content/pdf/vp/vattenprogram_del2.pdf

Kanske ska förklara att det var väldigt nära, bara några meter hemifrån, det var därför jag paddlade där. Men så snart jag kom i vattnet så höll jag huvudet väldigt högt...tränade inte direkt på duck dives...satan va äckligt det var...

Logga in för att svara
#16017 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Är det karlbergskanalen eller klarabergskanalen ni snackar om?

Logga in för att svara
#16024 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Jag pratar om Karlbergskanalen - mellan Klara sjö & Huvudstasjön.

Klarabergskanalen är det stumpen mellan Klara sjö & Riddarfjärden?

Logga in för att svara
#16026 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

suezkanalen och panamakanalen då?

Kan det va värt att dra dit o paddla, eller är det för smutsigt vatten?

Logga in för att svara
#16087 Svar: Mälarsurf igår??? 17 år, 11 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

nic skrev:
Jag pratar om Karlbergskanalen - mellan Klara sjö & Huvudstasjön.

Misstänkte det- el Gordo gjorde mig förvirrad

Klarabergskanalen är det stumpen mellan Klara sjö & Riddarfjärden?

Hmm, ingen aning. Om den finns så kan det nog vara det...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!