Det snurras en jävla massa nu för tiden. Kolla bara på wake, snowboard, skidor, kite, skate. Det snurras så in i helvete. Det snurras upp, det snurras ned. Det snurras framåt,bakåt. Det snurras i cirklar och hit och dit samt ytterligare runt en liten bit.
Det snurras rakt, böjt, inverterat, ett varv, två varv, tre, fyra. Det snurras först på ett sätt o sen snurras det på ett lite annat sätt i samma hopp. Typ med en hand på brädans kant sen utan hand på brädans kant.
Det är jävligt inne och har varit jävligt inne att snurra som fan en längre tid nu.
Surfingen börjar drabbas av dessa snurr o hopp för att snurra. För fan! Skona mig från skatesurf stilen. Långa hårda snabba carves ska det vara!
Jag kan inte annat än hålla med ibland när jag kollar på extreme sports channel och dom visar surf då är det ett jävla snurrande hit och dit fan surfa hela jävla vågen och skär den sök tub men hålla på sådär nej nej. Tacka vet jag longboard då är det inge tjaffs.
Du ska nog se att det börjar snurras ordentligt på longboard snart också. Man bygger en konvex botten i mitten av brädan så att ändarna liksom ligger i luften. Sen är det bara att börja snurra som fan i vågen.
Breakdance har ju dessutom genomgått en renässans igen och där snurras det ju som fan också. Det snurras faktiskt så in i helvete mycket där. Jag skulle nog vilja säga att det snurras mer där än i alla övriga sporter tillsammans! Det nurras på händer, fötter, knän o på huvudet och fort som fan också!
Man kan ju undra hur långt snurrandet inom sporter går tillbaka i tiden för jämnför man med andra grenar så är ju snurret inom surfingen ganska ungt och kommer nog såldes att utvecklas mer och mer. Vi har med andra ord inte sett mycket än och man får ta gör givet att det, om ett par år, kommer det snurras och snurras så utav bara helvete på vattnet.
Jag la mig igår efetr att ha druckit en aning, det började snurra som fan när jag blundade. Då tänkte jag på att jag gjorde massa 360 och att det var i EM och att alla applåderade och att jag kom hem till Sverige som en vinnare. I sportnytt sa jag på frågan hur det kändes: .............. Jag kommer fan inte ihåg just nu men det var nägot jävliht bra1 Kag kan återkomma om det senare när jasg kommer på det igen!
Det kallas utvekling.
Explosiviteten inom surfing stannar inte bara under läppen occystyle utan den fortsätter ovanför läppen.
Surfrullarna sklijer sig en del från tidigare år, inte lika cleant längre. Inte ofta man ser en surfare som gör mer än 3 svängar på en våg.
Bra eller dåligt... Smaksak.
sverre skrev: Jag la mig igår efetr att ha druckit en aning, det började snurra som fan när jag blundade. Då tänkte jag på att jag gjorde massa 360 och att det var i EM och att alla applåderade och att jag kom hem till Sverige som en vinnare. I sportnytt sa jag på frågan hur det kändes: .............. Jag kommer fan inte ihåg just nu men det var nägot jävliht bra1 Kag kan återkomma om det senare när jasg kommer på det igen!
Nu har jag kommit på det! Jag svarade att: "det känns som att jag befinner mig i det femte elementet"