Facebook data

1
akrobatikens intrång i surfingen
#16051 akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det snurras en jävla massa nu för tiden. Kolla bara på wake, snowboard, skidor, kite, skate. Det snurras så in i helvete. Det snurras upp, det snurras ned. Det snurras framåt,bakåt. Det snurras i cirklar och hit och dit samt ytterligare runt en liten bit.
Det snurras rakt, böjt, inverterat, ett varv, två varv, tre, fyra. Det snurras först på ett sätt o sen snurras det på ett lite annat sätt i samma hopp. Typ med en hand på brädans kant sen utan hand på brädans kant.

Det är jävligt inne och har varit jävligt inne att snurra som fan en längre tid nu.

Surfingen börjar drabbas av dessa snurr o hopp för att snurra. För fan! Skona mig från skatesurf stilen. Långa hårda snabba carves ska det vara!

Go OCCY !!! Get em all!

Logga in för att svara
#16053 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Jag kan inte annat än hålla med ibland när jag kollar på extreme sports channel och dom visar surf då är det ett jävla snurrande hit och dit fan surfa hela jävla vågen och skär den sök tub men hålla på sådär nej nej. Tacka vet jag longboard då är det inge tjaffs.

Stay Fresh

Logga in för att svara
#16054 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Du ska nog se att det börjar snurras ordentligt på longboard snart också. Man bygger en konvex botten i mitten av brädan så att ändarna liksom ligger i luften. Sen är det bara att börja snurra som fan i vågen.

Snabbast snurr vinner.

Logga in för att svara
#16055 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

Haha, ja det är bara att hålla med.

Logga in för att svara
#16056 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Breakdance har ju dessutom genomgått en renässans igen och där snurras det ju som fan också. Det snurras faktiskt så in i helvete mycket där. Jag skulle nog vilja säga att det snurras mer där än i alla övriga sporter tillsammans! Det nurras på händer, fötter, knän o på huvudet och fort som fan också!

Logga in för att svara
#16058 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

Inte för att jag e nån het snurrare i surfet men jag tycker att det e ascoolt när man ser nån sätta en 360.

Logga in för att svara
#16062 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Logga in för att svara
#16077 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

Man kan ju undra hur långt snurrandet inom sporter går tillbaka i tiden för jämnför man med andra grenar så är ju snurret inom surfingen ganska ungt och kommer nog såldes att utvecklas mer och mer. Vi har med andra ord inte sett mycket än och man får ta gör givet att det, om ett par år, kommer det snurras och snurras så utav bara helvete på vattnet.

Logga in för att svara
#16082 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ja, snurrandet är nog ungt för oss surfare. Tom akademiker håller på o snurra utav bara fan hela tiden:

Logga in för att svara
#16083 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Som om det inte vore nog med snurrande så måste vi dessutom lära djuren att snurra också. Nån jävla måtta får det vara tycker man...

Logga in för att svara
#16084 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Och på nån jävla undangömd äng långt in i helvete i värmlands urskogar försigår ta mig fan även där ett jävla snurrande!

Logga in för att svara
#16093 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Gjorde en 19080۫ pa kontors stolen sicket snurrande det blev.. Mar lite illa..

For er "IG i Matte" ungar darute sa ar det 53 varv

Logga in för att svara
#16204 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag la mig igår efetr att ha druckit en aning, det började snurra som fan när jag blundade. Då tänkte jag på att jag gjorde massa 360 och att det var i EM och att alla applåderade och att jag kom hem till Sverige som en vinnare. I sportnytt sa jag på frågan hur det kändes: .............. Jag kommer fan inte ihåg just nu men det var nägot jävliht bra1 Kag kan återkomma om det senare när jasg kommer på det igen!

Logga in för att svara
#16234 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: 0

montana
graphgraph

Blir snurrig av alla dina inlägg Sverre.
Är du avlönad av youtube eller?

Logga in för att svara
#16239 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Handlar nog om avundsjuka. svårt o lära sig snurra när man surfar så lite som det blir i svedala.... jag hade gärna snurrat lite:side:

Logga in för att svara
#16240 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 12 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Det kallas utvekling.
Explosiviteten inom surfing stannar inte bara under läppen occystyle utan den fortsätter ovanför läppen.
Surfrullarna sklijer sig en del från tidigare år, inte lika cleant längre. Inte ofta man ser en surfare som gör mer än 3 svängar på en våg.
Bra eller dåligt... Smaksak.

Logga in för att svara
#16369 Svar: akrobatikens intrång i surfingen 17 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

sverre skrev:
Jag la mig igår efetr att ha druckit en aning, det började snurra som fan när jag blundade. Då tänkte jag på att jag gjorde massa 360 och att det var i EM och att alla applåderade och att jag kom hem till Sverige som en vinnare. I sportnytt sa jag på frågan hur det kändes: .............. Jag kommer fan inte ihåg just nu men det var nägot jävliht bra1 Kag kan återkomma om det senare när jasg kommer på det igen!

Nu har jag kommit på det! Jag svarade att: "det känns som att jag befinner mig i det femte elementet"

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!