Efter några månader här på "forumet" så kan jag inte låta bli att notera att det känns j..ligt bajsnödigt här inne ibland.
Väldigt många har åsikter om hur folk som INTE surfar går klädda i "surfkläder", att H&M har hakat på "surftrenden", att det är fler o fler börjar surfa, löjliga tv-serier på tv, vilka som ska sitta med i SSAs styrelse o jada, jada, bla, bla... Som om det inte vore nog så plitas det ned väldigt mycket dude, stay tuned, stoked etc... som plockat ur en fånig surfrulle/serie som ni bara några minuter tidigare har ondgjort er över...
Jag skäms lite för att jag är svensk när jag läser vissas inlägg här på forumet. För det som det kraxas o bjäbbas om här inne, allt som oftast, har ingenting med surfing o göra enligt min mening.
Man skulle ju kunna tycka att istället för att irritera mig på den här stämningen så skulle det ju vara enkelt att vips, simsalabim, avsluta mitt medlemskap, men det vill jag inte... för det verkar ju finnas en hel del hyvens folk här inne, som aldrig öppnar sin stora trut o bajsar ur sig massa klegg, utan precis som jag bara är intresserad av surfing...
Första gången jag provade på surfing var 1998 i Anglet... Där fanns det en stum snubbe i kanske 40-årsåldern som var grym på att surfa. Han stod ofta på stranden o tittade när vi hade "lektioner" o en dag efter lektionen kom han fram till mig o tecknade med handen mot hjärtat o sen pekade han på mig o till sist pekade han mot havet. Jag förstod inte riktigt vad han menade så då skrev han i sitt block som han alltid hade med sig... "you've got the ocean in your heart"...
DET är surfing för mig...
Det jag vill ha sagt med det här något pretentiösa inlägget är att ni som tjafsar om allt från himmel till jord här inne kan omöjligtvis känna det jag känner när jag surfar.
|