|
#16418 |
Bajsnödigt... 17 år, 11 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Efter några månader här på "forumet" så kan jag inte låta bli att notera att det känns j..ligt bajsnödigt här inne ibland.
Väldigt många har åsikter om hur folk som INTE surfar går klädda i "surfkläder", att H&M har hakat på "surftrenden", att det är fler o fler börjar surfa, löjliga tv-serier på tv, vilka som ska sitta med i SSAs styrelse o jada, jada, bla, bla... Som om det inte vore nog så plitas det ned väldigt mycket dude, stay tuned, stoked etc... som plockat ur en fånig surfrulle/serie som ni bara några minuter tidigare har ondgjort er över...
Jag skäms lite för att jag är svensk när jag läser vissas inlägg här på forumet. För det som det kraxas o bjäbbas om här inne, allt som oftast, har ingenting med surfing o göra enligt min mening.
Man skulle ju kunna tycka att istället för att irritera mig på den här stämningen så skulle det ju vara enkelt att vips, simsalabim, avsluta mitt medlemskap, men det vill jag inte... för det verkar ju finnas en hel del hyvens folk här inne, som aldrig öppnar sin stora trut o bajsar ur sig massa klegg, utan precis som jag bara är intresserad av surfing...
Första gången jag provade på surfing var 1998 i Anglet... Där fanns det en stum snubbe i kanske 40-årsåldern som var grym på att surfa. Han stod ofta på stranden o tittade när vi hade "lektioner" o en dag efter lektionen kom han fram till mig o tecknade med handen mot hjärtat o sen pekade han på mig o till sist pekade han mot havet. Jag förstod inte riktigt vad han menade så då skrev han i sitt block som han alltid hade med sig... "you've got the ocean in your heart"...
DET är surfing för mig...
Det jag vill ha sagt med det här något pretentiösa inlägget är att ni som tjafsar om allt från himmel till jord här inne kan omöjligtvis känna det jag känner när jag surfar.
|
|
|
|
|
#16424 |
Svar: Bajsnödigt... 17 år, 11 månader sen |
Stoke: -234 |
|
Nä det är nog riktigt Lusse!
Du är minsann en riktig soulsurfer. Att vara surfare innebär tydligen enligt dig att man aldrig kan prata om nått annat än enbart surfing på ett surfforum. Ungefär som att snickare på sina raster bara pratar om paneler, spik och när fan den där jävla målarn kommer.
Eller när man är på surfresa med polare så kan man inte prata om nått annat än surfing.
Du har tydligen blivit invigd av en som du tror någon slags surfguru. Troligtvis var han en fransk pårökt bög som försökte stöta på dig utan att du fattade det! Sen att han var stum o använde teckenspråk och skrev ner det i ett block har du tydligen kopplat till nån slags jävla mäktig grej.
Skulle du ha havet i dig alltså och känna nått speciellt som bara du känner när du surfar och inte vi som även gillar att snacka när vi inte surfar?
"Det är surfing för mig" Nej det är nån jävla känsla av att du var utvald av bögen bland de andra nybörjarna i skolan. Det handlar om egots känsla av utvaldhet. Så långt ifrån surfing man kan komma!
Du tror du är surfare men du är en LOOSER! LOOSER! LOOSER! MU HAHAHA MUHAHAHA!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
#16428 |
Stoke: 33 |
|
En gang fick jag stryk av localsen i Uluwatu - det var grymt maktigt.
Annars tror jag tumregel ar..
Pa jobb - snacka surf.. (yeah i surfed yesterday - epic man)
Vid Surf - snacka jobb.. (man i hate my job)
|
|
|
|
|
#16432 |
|
HAHAHAHAHA...
Oj förlåt att jag klev på en öm tå eller ska jag kanske säga huvud. Nu blir jag nästan lite besviken på dig Sverre... trodde nog inte du kunde bli uppretad. Dessutom är jag förvånad över att du tog åt dig. Trodde nog att du var ganska soft, men nu har du ju precis bevisat att du är precis lika skitnödig som vissa andra här.
Är du bara svagbegåvad eller var jag väldigt otydlig i mitt inlägg... Tycker att man får prata om vad som helst här inne, men det jag ville säga är att jag tycker det är FÅÅÅÅÅNIGT att alla verkar känna sig hotade av att det är fler som provar på o surfa, att det säljs "surfkläder" i VANLIGA butiker o att folk faktiskt KAN ha ett par surfshorts trots att dom inte surfar. Vissa surfare här inne är inte bättre än alla kladdiga brats som springer runt på stureplan...
Dessutom kan jag upplysa dig om att bögar väldigt sällan försöker stöta på tjejer... Bögar brukar man kalla män som gillar män o jag är ingen man.
Jag är fullt medveten om att det var pretentiöst att skriva den om den där MÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄKTIGA händelsen. Men du ska veta att den nästan var som om jag blev förtrollad, i ett rosa skimmer av köttfärs o sen... sen blev allt svart.
Och ja, jag tror att jag är en SOULSURFER av kaliber...
Gå o torka bort det där kladdiga i baken nu. Se så... skynda innan det torkar.
|
|
|
|
|
#16433 |
Stoke: 4 |
Ants
|
ORKA BRY SIG NÄR DET ÄR SURF SÄGER JAG BARA!
|
|
|
|
|
#16434 |
|
Tydligen iom att du orkar svara...
|
|
|
|
|
#16436 |
dom sitter när dom kissar 17 år, 11 månader sen |
Stoke: 6 |
Kman
|
förstår vad du menar lusse men inte mycket att irritera sig över eller?
det e jävligt lätt att va hård anonymt över nätet men det e ju garanterat svårare att vara hård LIVE. it-ligism är ett utbrett faktum i dagens samhälle och har man inget mellan benen så måste man väl blåsa upp sig på nätet för att visa att man inte är könlös. det är inte konstigt att det skriver in tjejer och vill ha ett eget forum och vill slippa lyssna på testosteronfyllda eunucker som vill bevisa att dom e THE SHIT.
faktum är att en kille med quiksilver tröja kan vara lika mycket "surfare" som en kille i the hui. faktum är att en punkare inte behöver ha tuppkam och en skinnpaj som e nedklottrad med tippex för att visa att han är punk. faktum är att killen du mötte på stranden inte behöver vara mer surfare än sverre bara för att han var lite skönt "soulig". fan om några it-surfare sitter och claimar vågor och kunskap på nätet så låt det va. dom "hårdaste" av dom "hårda" stockholmarna har inte visat sin käft på Torö när det har blåst dom senaste månaderna (åren) . vi var ute i riktigt små vågor förra veckan med minst en 15 andra och det var stoke all around och det är där vågorna surfas, inte härinne.
|
|
|
|
|
#16437 |
|
Näe, det har du ju så rätt i K-man... bra rutet...
|
|
|
|
|
#16438 |
Svar: dom sitter när dom kissar 17 år, 11 månader sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Kman skrev:
vi var ute i riktigt små vågor förra veckan med minst en 15 andra och det var stoke all around och det är där vågorna surfas, inte härinne.
Vad snackar du for dynga Kman? Det ar visst har inne vagorna surfas! iiiiiiiiiiiiiiihhhhhhh!!!!!
|
|
|
|
|
#16439 |
|
Lusse skrev:
HAHAHAHAHA...
Oj förlåt att jag klev på en öm tå eller ska jag kanske säga huvud. Nu blir jag nästan lite besviken på dig Sverre... trodde nog inte du kunde bli uppretad. Dessutom är jag förvånad över att du tog åt dig. Trodde nog att du var ganska soft, men nu har du ju precis bevisat att du är precis lika skitnödig som vissa andra här.
Är du bara svagbegåvad eller var jag väldigt otydlig i mitt inlägg... Tycker att man får prata om vad som helst här inne, men det jag ville säga är att jag tycker det är FÅÅÅÅÅNIGT att alla verkar känna sig hotade av att det är fler som provar på o surfa, att det säljs "surfkläder" i VANLIGA butiker o att folk faktiskt KAN ha ett par surfshorts trots att dom inte surfar. Vissa surfare här inne är inte bättre än alla kladdiga brats som springer runt på stureplan...
Dessutom kan jag upplysa dig om att bögar väldigt sällan försöker stöta på tjejer... Bögar brukar man kalla män som gillar män o jag är ingen man.
Jag är fullt medveten om att det var pretentiöst att skriva den om den där MÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄKTIGA händelsen. Men du ska veta att den nästan var som om jag blev förtrollad, i ett rosa skimmer av köttfärs o sen... sen blev allt svart.
Det är lugnt, du har vare sig trampat på mina tår eller mitt huvud.
Men du har bitit dig själv i svansen. Du inser väl att du har precis lika mycket attityd själv som övriga här inne. Du gör anspråk på att du har den rätta surfattityden genom att du inte har nån attityd eller snackar trams. Du förstår väl att det är lika mycket attityd det! Om du inte inser det så måste jag som Gudfader upplysa dig om det. Det är ju att leva i en stor villfarelse annars om dig själv menar jag...
Ditt ego fick alltså en kick av utvaldheten du upplevde, du tror kanske fortsatt att du är den riktiga surfaren utan attityd, bara äkta.
Men du klarade inte av den äktheten utan var tvungen att delge alla andra den! Och i det ögonblicket föll också illusionen om äktheten. Jag försöker delge dig en insikt här, som du kanske inte tagit till dig ännu. Vissa surfare angriper icke surfare och surfmodet för att de tror att de själva är "högre" DU angriper dessa surfare för att du tror att du är "högre" Förstår du? Du är alltså ett större ass än de du angriper är! MUHAHAHA MU HA HA HA !!!!!!
Gudfadern är hård men rättvis!
|
|
|
|
|
#16440 |
|
Kman skrev:
faktum är att en punkare inte behöver ha tuppkam och en skinnpaj som e nedklottrad med tippex för att visa att han är punk. .
ok?
hur ska han visa att han är punk då? 
|
|
|
|
|
#16441 |
|
Mmm, det har du ju verkligen rätt i Gudfadern... Tackar ödmjukast för den insiktsfulla analysen...
Tyvärr har du ju lite rätt i att det hade varit flottare av mig att inte kommentera all smörja här inne... och att jag dessutom nästan blev lite... mja, nästan blev lite förmäten är ju bara för MYCKET alltså... MEN ack så härligt det var!
Att du dessutom fick eld i baken o började veva igång som en annan hjulångare roar mig mycket.
Om jag minns rätt dock så har jag nog inte ansett mig vara förmer än andra här inne utan bara sagt vad jag tycker. Det ÄR bajsnödigt här ibland!!!
Men om ni vill hålla på o jiddra så varsågod... Tycker bara att det är löjligt att göra stor affär av att man surfar... men det är väl svensk frustration när den är som bäst som yttrar sig i dom här finniga, tonårsinläggen kan man hoppas.
Gäsp...
|
|
|
|
|
#16444 |
Kman
|
sverre skrev:
Kman skrev:
faktum är att en punkare inte behöver ha tuppkam och en skinnpaj som e nedklottrad med tippex för att visa att han är punk. .
ok?
hur ska han visa att han är punk då?
varför ska man visa att man e punk istället för att bara vara punk?
|
|
|
|
|
#16445 |
Kman
|
Redax skrev:
Kman skrev:
vi var ute i riktigt små vågor förra veckan med minst en 15 andra och det var stoke all around och det är där vågorna surfas, inte härinne.
Vad snackar du for dynga Kman? Det ar visst har inne vagorna surfas! iiiiiiiiiiiiiiihhhhhhh!!!!!
dax för ett redaktionsmöte tror jag visst hehehehe
|
|
|
|
|
#16447 |
Stoke: 1 |
Johan
|
Lusse skrev:
Efter några månader här på "forumet" så kan jag inte låta bli att notera att det känns j..ligt bajsnödigt här inne ibland.
Väldigt många har åsikter om hur folk som INTE surfar går klädda i "surfkläder", att H&M har hakat på "surftrenden", att det är fler o fler börjar surfa, löjliga tv-serier på tv, vilka som ska sitta med i SSAs styrelse o jada, jada, bla, bla... Som om det inte vore nog så plitas det ned väldigt mycket dude, stay tuned, stoked etc... som plockat ur en fånig surfrulle/serie som ni bara några minuter tidigare har ondgjort er över...
Jag skäms lite för att jag är svensk när jag läser vissas inlägg här på forumet. För det som det kraxas o bjäbbas om här inne, allt som oftast, har ingenting med surfing o göra enligt min mening.
Man skulle ju kunna tycka att istället för att irritera mig på den här stämningen så skulle det ju vara enkelt att vips, simsalabim, avsluta mitt medlemskap, men det vill jag inte... för det verkar ju finnas en hel del hyvens folk här inne, som aldrig öppnar sin stora trut o bajsar ur sig massa klegg, utan precis som jag bara är intresserad av surfing...
Första gången jag provade på surfing var 1998 i Anglet... Där fanns det en stum snubbe i kanske 40-årsåldern som var grym på att surfa. Han stod ofta på stranden o tittade när vi hade "lektioner" o en dag efter lektionen kom han fram till mig o tecknade med handen mot hjärtat o sen pekade han på mig o till sist pekade han mot havet. Jag förstod inte riktigt vad han menade så då skrev han i sitt block som han alltid hade med sig... "you've got the ocean in your heart"...
Det jag vill ha sagt med det här något pretentiösa inlägget är att ni som tjafsar om allt från himmel till jord här inne kan omöjligtvis känna det jag känner när jag surfar.
Hahahaha, den stumme snubben VAR verkligen pårökt hela den sommaren och andra somrar. Men han var inte fyrtio (har svårt att tänka mig att det fanns SÅ jäkla många grymma stumma surfare) utan snarare 32... Men smooth var han. Hängde mycket med honom hos Mathieu o Sophie.
Alltså hade både Lusse och Gudfadern rätt. Självklart hade Gudfadern lite mer rätt, men ändå...

|
|
|
|
|
#16448 |
Peter
|
Lusse skrev:
Lusse, det är kul att läsa om din genuina och reservationslösa entusiasm för surfsverige - men finns det verkligen inget du stör dig på här? Några fenomen, medlemmar eller inlägg som du inte tycker hör hemma på ett forum om surfing?
|
|
|
|
|
#16450 |
Stoke: -1 |
ådén
|
hehehe inte for att va taskig eller nagot men det ser ut som du, likt mej hamnade i en dalig sits pa av personliga asikter! hade gott // anders
|
|
|
|
|
#16451 |
|
Lusse skrev:
det har du ju verkligen rätt i Gudfadern... Tackar ödmjukast för den insiktsfulla analysen...
.
Inga problem, nöjet var helt på min sida. 
|
|
|
|
|
#16497 |
Kat
|
Lusse skrev:
You go Lusse 
|
|
|
|
|
#16616 |
|
Ådén... jag anser mig inte ha hamnat i någon "dålig sits" här inne, men skulle det vara så så är det helt ok, för tänka sig... jag har ett liv utanför "surfsverige". Jag har bara sagt vad jag tycker o till skillnad från vissa andra (inga namn nämnda...) försöker jag inte slicka "tuff surfgrabbröv". Ha det gott själv!
|
|
|
|
|
#16680 |
Svar: Bajsnödigt... 17 år, 10 månader sen |
Kat
|
Lusse skrev:
HAHAHAHAHA...
ett poäng till dig  fan så förvånad jag hade blivit om en bög kom och stötte på mig 
|
|
|
|
|
#16681 |
Svar: Bajsnödigt... 17 år, 10 månader sen |
Kat
|
Lusse skrev:
Mmm, det har du ju verkligen rätt i Gudfadern... Tackar ödmjukast för den insiktsfulla analysen...
Tyvärr har du ju lite rätt i att det hade varit flottare av mig att inte kommentera all smörja här inne... och att jag dessutom nästan blev lite... mja, nästan blev lite förmäten är ju bara för MYCKET alltså... MEN ack så härligt det var!
Att du dessutom fick eld i baken o började veva igång som en annan hjulångare roar mig mycket.
Om jag minns rätt dock så har jag nog inte ansett mig vara förmer än andra här inne utan bara sagt vad jag tycker. Det ÄR bajsnödigt här ibland!!!
Men om ni vill hålla på o jiddra så varsågod... Tycker bara att det är löjligt att göra stor affär av att man surfar... men det är väl svensk frustration när den är som bäst som yttrar sig i dom här finniga, tonårsinläggen kan man hoppas.
Gäsp...
har inte du varit finnig och tonåring?! 
|
|
|
|
|