Hittade den här bra guiden:
magicseaweed.com/surftalk/viewtopic.php?t=8726&start=90&sid=22001608a8e6e22d341506c949c72ed8
Remo: Plasttagarna på pluggarna är ju bara 2mm så visst får du i fenan men inte i botten av pluggen eftersom dgarna hamnar under fenan. Dvs fenan kommer inte sitta längs med glaset/botten om du sätter på en ny plug med taggar och sätter i den i den gamla hela pluggen i brädan. Har du en fcs template så ser du att de är mellanrum vid fentaggarna. Eller taggarna är 2cm höga. Men de funkar även att fixa det med fenan. Kolla änken så ser du vad jag snackar om..
Pikles: Jag har spräckt sjukt många skruvhål eller att gängorna försvinner på min tuflite bräda oxå det man kan göra är att fylla hållet med epoxyresin och sedan borra nytt hål i samma storlek, sedan försöka skruva in skruven igen och få nya gänger. Det går oxå att borra från andra sidan om skruvhålet är helt knäckt.
Jag ska dra bort min trasiga plug ikväll faksitk för att j
mföra den med vanliga pluggar. När jag kollar på det nu så ser det faktiskt ut som att pluggarna i tuflitebrädan har mindre avstånd från fenhållet än en vanlig plugg. Men de kan ju vara en synfälla.
Shades: Jag tror Future fins eller glass-ons är det bästa för alla sorters brädor. En stor och stabil plugg istället för två små dåliga pluggar som hela tiden går sönder. Men det är inte optimalt att byta till Future pluggar på en bräda som redan har fcs installerat även om de går.
Lars