Facebook data

1
bottenkontur och fenor
#16724 bottenkontur och fenor 17 år, 10 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Tänkte ta och shapa mig en bräda, blir en fish 6'4'', 22'', 2,5'' med tre fenor. Först en fråga om fenor, jag vill ha två lite större fenor på sidorna, typ fcs standardfenor, och en mindre fena i mitten bak. Är detta något kit man kan få tag på eller får man köpa ett standardkit och sedan hitta minifenan någon annanstans?

Vilken bottenkontur ska jag satsa på, vill ha bra grepp och fortfarande ha en lättsvängd bräda. Har en nord fish i dagslägen och den är konvex i nosen, detta går sedan över till en konkav som fortsätter hela vägen bak, sista 10 centimetrarna är plana. kan detta vara något att ta efter?

Brädan jag har som mall heter lil' rascal och finns på den här sidan under boards och sedan retro:
www.proctorsurf.com/2002/IndexFlashCenter.html

Jag har bara förstorat upp den.

Logga in för att svara
#16734 Svar: bottenkontur och fenor 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

kan tyvärr inte mkt om sånt, är bara nybörjare men snygg va den i alla fall
hightech sida va de också, haha..
lycka till med den:)

Logga in för att svara
#16735 Svar: bottenkontur och fenor 17 år, 10 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Hittade det här under desing på proctors hemsa och det verkar ju vara precis vad jag är ute efter men jag fattar inte vad som menas med concave vee, trodde vee var motsats till concave, någon som är förmögen att utveckla detta?

Fish: Also commonly used for small wave boards. Flat bottom to concave vee has excellent trimming speed, is very predictable and carries well over flat spots on waves lacking power.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!