Facebook data

1
Lee
#1677 Lee 18 år, 7 månader sen  

Robert

I don´t know Lee. But I´m reckon as he grew up in a country where surfing is just something they do, because they have waves, is enough to give him credit for having good ideas and visions to lead a surf club that doesn´t really have a clue. He has been a grommet, he has been crowned the best unofficial and official surf in this country. Maybe I´m totally wrong, but I think he was probably heading in the right direction.

Logga in för att svara
#1679 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen  

mike

Actually , Lee would have been the best for heading the SSA in the right direction because of the fact that he has grown up with Surfing. Jesper is a - Grovt påhopp! Läs reglerna Mike. Red anm. - Right now it seems there are a bunch of scared little boys running around trying to play tuff.
this problem is now over 2 years old and its time to stop.
Lets go back to 2004 toro sm where I recall Lee and another Australian Chris actually hung out in the Nord tent hoping to try and bring everyone together so there was no "them" and "us". Lets recall how Jesper thought it was a setup that both of them made it to the final. Jesper seems to have a n inferior complex that unfortunately will not do any good for Swedish Surfing in the long run.

Logga in för att svara
#1680 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen  

Robert

My thoughts exactly

Logga in för att svara
#1683 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

Man borde vara tvungen att vara en registrerad användare för att posta på forumet. Det här med gäster hit gäster dit är jävligt flummigt.

Logga in för att svara
#1689 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Håller med f.g talare, dumpa ut åtminstone IP-adressen, så blir det lite svårare att "hålla med sig själv" omgående åtminstone.

Logga in för att svara
#1690 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

mike skrev:
Actually , Lee would have been the best for heading the SSA in the right direction because of the fact that he has grown up with Surfing. Jesper is a - Grovt påhopp! Läs reglerna Mike. Red anm. - Right now it seems there are a bunch of scared little boys running around trying to play tuff.
this problem is now over 2 years old and its time to stop.
Lets go back to 2004 toro sm where I recall Lee and another Australian Chris actually hung out in the Nord tent hoping to try and bring everyone together so there was no "them" and "us". Lets recall how Jesper thought it was a setup that both of them made it to the final. Jesper seems to have a n inferior complex that unfortunately will not do any good for Swedish Surfing in the long run.

Om jag går tillbaka i SSA's historia ser jag samma sak hända varje gång. Den person som orkar ta sig an ordförandeposten får ta emot högar med skit från ett gäng missnöjda medlemmar. Det var lika dant när Klangen satt som ordförande och det var samma sak för Limpan och det skulle säkert bli samma sak för Lee. Jag förstår att Lee avgått, men jag är som sagt inte säker på att han skulle göra ett bättre jobb än någon annan, eller åtmonstonde skulle hans jobb inte ses som bra av medlemmarna.

Det jag vill säga är att det inte är något lätt jobb att leda SSA och jag vill, i stället för att kritisera ett redan skadat SSA, ge dem en dunk i ryggen och önska dem lycka till. Jag vill också uppmärksamma viljan av varje styrelse SSA har haft att göra väl, även den nuvarande. I grund och botten vill de faktikst göra rätt!

Logga in för att svara
#1691 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Klangen satt i 14 ar(!) i rad som ordforande innan Limpan tog over. Normal praxis hos en fungerande idrottsforening?!

Nej - sager ner med tjafset, lat oss borja salja bingolottor istallet, Jesper o klangen kan tvinga sina kids o partners att salja utanfor Konsum i Solna! Om vi kranger bullar o vax samtidigt far vi nog in mer cash..

Fast da blir det val tjafs med den lokal innebandy klubben...

Nar kommer SSA's flodsurfing masterskap?

Logga in för att svara
#1703 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

Staffan
graphgraph

Angående hur länge Klang har varit med i styrelsen: Jag var med på årsmötet när han först blev ordförande och då åtog han sig den posten efter att ingen annan ville. Samma sak senaste årsmötet när det krävdes övertalning för att han skulle anta sin nominering till styrelsepost. Jag håller för övrigt med Nirre att alla inblandade vill SSAs bästa.

Logga in för att svara
#1704 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Andiss skrev:
Klangen satt i 14 ar(!) i rad som ordforande innan Limpan tog over. Normal praxis hos en fungerande idrottsforening?!

Nej - sager ner med tjafset, lat oss borja salja bingolottor istallet, Jesper o klangen kan tvinga sina kids o partners att salja utanfor Konsum i Solna! Om vi kranger bullar o vax samtidigt far vi nog in mer cash..

Fast da blir det val tjafs med den lokal innebandy klubben...

Nar kommer SSA's flodsurfing masterskap?

Det var inte 14 år och det är som Staffan säger, ingen annan var under merparten av de åren Klangen var ordförande intresserad av posten. Han förtjänar all respekt för att han gjorde jobbet ingen annan vill ta på sig.

Logga in för att svara
#1707 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

fan det var lange iallfall. om ingen annan ville ta over sa sager det val bara att den svenska surfscenen suger.

Ingen ar sugen pa Bingolottor?

Det ar ju latt for DIG petter att sitta i OZ som nagon viktigpetter!

Logga in för att svara
#1708 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Meh, du ra! Du är inte heller så bra din dumma... dumma!

Logga in för att svara
#1709 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Get a life retro king.. "Yah my new retro 70's fish is so sweet i can trim it so nice"

Logga in för att svara
#1710 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Nej du är ju nedrig din ölgubbe!

Logga in för att svara
#1736 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Så mycket skit som man fick ta när man satt i styrelsen kommer man nog inte ens att skita ut under en livstid! MEN, jag (eller styrelsen) fick inte så mycket skit av medlemmarna, utan mestadels av Klangen som motarbetade oss dom första 3-4 månaderna då vi inte fick någon hjälp överhuvudtaget av honom. Han vägrade t ex att ge oss lösenordet till SSA-sidan så vi kunde inte uppdatera den, han vägrade lämna över SM-materialet som västar, flaggor etc, han baktalade mig och styrelsen för bland annat Roger/Quicksilver i vår jakt på sponsordealar. Allt för att vi inte skulle göra det "bättre" än hann gjort tidigare år. m.m m.m m.m,
Sen hade vu ju Jesper som var på oss som en hök hela tiden och tyckte vi var katastrofala....
Sen gjorde vi i styrelsen det största misstaget med att verkligen försöka sammarbeta med NORD (läs Jesper). Jag trodde verkligen på att ge dom en chans och visa att alla andra haft fel o att Jesper är en bra prick...men resten kan ni ju räkna ut.

SSA är ett jävligt bra instrument för de svenska surfare som vill tävla, MEN det behövs breddas mer o nås ut till heeeeeela landet ,nybörjare ska känna sig välkomna, ALLA ska känna sig delaktiga, men det finns det varken resurser eller tid till när man jobbar ideeelt.

Nåväl, jag önskar både den sittande o den nya styrelsen lycka till,

Själv kommer vi ta Lapplandsmästerskapet i Lofoten till oanade höjder;)
Och hetsa mer norrlänningar att komma upp så kan vi köra teambattles;)

peace ut o salut!

Logga in för att svara
#1741 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

petre
graphgraph

Hey.. när hade du tänkt att köra LM ? låter kul.

Logga in för att svara
#1765 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen  

adisgladis

Förra styrelsen som jag, limpan, lee och ingrid var med i var bara bra på att skicka ut medlemskort. Dock var vi visst rätt poppis?????? Årets styrelse har fått till en jäkla massa bra grejer samt fixat bra med klirr i kassan - men är typ hatade??????? Hänger allt på medlemskorten - hehe????????

Det verkar finnas en möjlighet att fixa en surfförsäkring via SSA i framtiden genom ISA. Typ en som som skidförbundet/dreams har för sina medlemmar - det vore verkligen nått för SSA-medlemmar som inte vill tävla. Tror även på mer ungdomsverksamhet, camps m.m. Vikitgast är att bli fullgoda medlemmar i ISA för att kunna nå fullgod status. Detta kräver fler medlemmar. Vilket såklart blir svårt utan alla bra add-ons - lite moment 22 alltså!

Apropå överlämnandet av SSA-inventarier så verkar historien ha upprepat sig i år igen - lite småkul iofs!

Logga in för att svara
#1767 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Bra Limpan! Räknar med att samarbeta med dig på ett eller annat sätt, Vi hörs mer om det snart och senare!

Logga in för att svara
#1770 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Adisgladis,
det var väl inte så sakligt det där inlägget förutom att det verkar finnas bra med klirr i kassan?Att det fungerade bättre administrativt förra året har väl ingen missat annars var det väl likvärdigt med lite umgänge och några tävlingar?Du arrade väl SM (eller hur?) om jag minns rätt.Klart det inte hänger på medlemskortet men det är ju nästan enda beviset på tillhörighet och jag har ,åtminstone förut,känt mig
nöjd att ha det i fickan.

Logga in för att svara
#1777 Svar: Lee 18 år, 7 månader sen Stoke: 1

Gustaf
graphgraph

Har också klurat på vad som varit skillnad i år från förra året och på något sätt känns det som om du (adisgladis) har mer info än oss medlemmar eftersom du talar dig dig så varm om den nya styrelsen. Vet du mer än oss andra? (som inte vet något annat än att det varit mkt tjafs på forumen) Ett Sm är arrangerat och några filmkvällar precis som tidigare år (inkl åren då klangen fixade allt själv). QS var väll sponsor även förra året om jag inte minns fel om dealen är mkt bättre i år har jag ingen aning om? vet du eller någon annan?

Hur som helst så är det nog inte många som har lust att ta över efter sittande styrelse (läs två pers) så för min del kan styrelsen fortsätta sitt jobb. 100 kr är ungefär vad en bio kostar och den här såpan är bättre underhållning än de flesta filmer (dock börjar den bli lite tjatig nu)

Så kom igen, nuvarande styrelse! kör på! fixa ett bra slut på filmen!

Logga in för att svara
#1853 Svar: Lee 18 år, 6 månader sen  

Larsa

Är AdisGladis springpojke åt klang och jesper nuförtiden?
Han är en större propagerare för dom två gubbarna än dom själva, hahahahhaa!!

Logga in för att svara
#1876 Svar: Lee 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Larsa skrev:
Är AdisGladis springpojke åt klang och jesper nuförtiden?
Han är en större propagerare för dom två gubbarna än dom själva, hahahahhaa!!

Nu vill jag inte ge mig in i den här striden men eftersom jag försöker kurera min förkylning o begynnande örvärk med rhum och raskt börjat sörpla den fjärde dosen så...
Adis e bra, driftig, engagerad och tillräckligt självständig! Kan kanske vara svårt att tro(?) om man inte träffat honom irl men så tycker då jag, och han har mitt fulla stöd i allt han gör i SSAs namn!
Alltså, en som enhandsjonglerar med youghurt mitt i natten i vinterNorge i endast långkallingar e nån man kan lita på. hehe

Logga in för att svara
#1886 TINE MEJERI 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

Vikings Surf Ass.
graphgraph
Donerat Guld

ja bare måå ha den!

Logga in för att svara
#1906 Svar: Lee 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

HAHAHAHA!!! Tiiiiiiiiiiiiiiiiinemelk!!! JA bare mååååååååå ha den!!!!
det var ett tag sedan;)

Logga in för att svara
#1920 Svar: Lee 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Tack Esta! Du verkar vara en av de få personer som faktiskt förstår att jag, Adam och Camilo faktiskt bara försöker hjälpa till, oavsätt vilka som sitter i SSA's styrelse.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!