Facebook data

1
HJÄLP, please !
#16874 HJÄLP, please ! 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Tinan
graphgraph

Jag har ingen som helst aning om vad för sorts bräda som skulle va bra för mig.
Ja är nybörjare, har alltså INTE SURFAT FÖRUT och väger 56 å är 160 lång.

ja är ute efter en utmaning, en ny sport, och att kunna surfa har jag drömt om för länge..

Så vilken sorts bräda borde jag sattsa på?

Logga in för att svara
#16878 Svar: HJÄLP, please ! 17 år, 10 månader sen Stoke: 2

graphgraph

börja med en kurs vet jag så kan du ju pröva vad för sorts bräda som känns bra

Logga in för att svara
#16886 Svar: HJÄLP, please ! 17 år, 10 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

satsa på en riktigt liten bräda, typ 6,0 18 2

eller en kajak

Logga in för att svara
#16913 Svar: HJÄLP, please ! 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

tjaa,
jag är också nybörjare, lärde mig dock i portugal.. jag är bara någon centimeter längre och väger något kilo mer än dig så de e rätt lika. i portugal hade jag en 7'2 men den va jättebred och stabil så jag köpte en 7'2 (funboard) nu när jag kom hem som är mycket smalare och inte direkt en nybörjarbräda, (som dom brädorna som fanns på surfcampet jag va på) så den passar perfekt, lite mer utmaning men ändå inte
för svårt!
tänkte först köpa en mindre men många sa att det var svårare att surfa i sverige med små brädor (när man inte är så duktig:P)
men du, testa först innan du drar och köper en bräda, så de inte är waste.. lycka till!!

Logga in för att svara
#16927 Svar: HJÄLP, please ! 17 år, 10 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Kul att du äntligen tar tag i drömmarna!!
Satsa på nåt större, över 7 fot till att börja med. Men låna gärna i början eller ta lektioner/surfcamp mm. Tar tid om du skall lära dig helt på egen hand. Satsa på en resa till vågsäker ställe och hyr första veckan. då kan du prova olika modeller och få bra med tips också.

Lycka till!

Logga in för att svara
#16941 Svar: HJÄLP, please ! 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

maaad
graphgraph

Tja!
Jag lärde mig surfa nu i våras i Australien. Jag började med att ta en lektion då vi surfade på typ9' softboards. sedan hyrde jag först några olika modeller för att testa mig fram. Slutligen köpte jag en Minimall på 6'10 som passar mig perfekt. Den är inte för bred och väger rätt lite så de blev lätt att släpa runt den oxå.
Själv tycker jag du ska börja med lite större bräda för att få in taktiken lite men köp sedan någon som är runt 7'.. Dels blir det lättade när du ska dyka genom vågorna och dels så får du lite utmaning men inte för mycket. Om du köper en för svår bräda kommer det bara bli tråkigt eftersom du antagligen inte kommer kunna bemästra den, medan m du köper en för stor/lätt kommer du inte kunna utvecklas så mycket innan du måste byta bräda igen..
Så ja, ta någon lektion, hyr brädor och testa runt innan du bestämmer dig!

Lycka Till!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!