|
#16896 |
privat surf trip och du får inte komma.. 17 år, 10 månader sen |
Stoke: 0 |
|
vet inte om nyheten har nått sverige. surfline köpte strand i mexico under 6 dagar dygnet runt för 20 000 dollar under namnet att det var välgörenhet.. jag och 2 tjejkompisar var där..men fick stenar stora som tennisbollar kastade på oss.. läs mer www.bummedsurfergirls.blogspot.com/
|
|
|
|
|
#16897 |
Svar: privat surf trip och du får inte komma.. 17 år, 10 månader sen |
Stoke: 30 |
|
|
|
|
|
#16903 |
Svar: privat surf trip och du får inte komma. 17 år, 10 månader sen |
Stoke: 25 |
lars
|
Oavsett hur mkt som är sanning och inte så är de fan fel att hyra ett bryt.
Francisca: På kortet med alla er och snubben, heter tjejen till höger Monica?
|
|
|
|
|
#16944 |
|
ja det är monica ayala, en av mexikos bästa kvinnliga surfare just nu, det är även hon som surfar på videon på vår blog.
vi har ingen anldening att ljuga, det enda vi vill är surfa och att alla stränder är öppna för alla. tror du de skulle gå med på att hyra huntington beach för 20 000 dollar?? eller pipeline? så varför utnyttja en liten by i mexico. förhoppningsvis kommer pengarna nu gå till det som det borde, men som sagt vi pratade med byborna och inte ens de litade på sin "borgmästare" utan menade att han kommer ta större delen av pengarna till sin egen ficka. hade surfline velat göra välgörenhet på riktigt hade de gett medicin, sjukhus material, böcker, bollar, leksaker etc etc och så hade de bjudit till fest och öppnat stranden för alla. tänk på de som under månader sparat pengar och längtat efter att surfa detta bryt, åkt halva jorden runt och sen kommer fram och de har stängt stranden? eller tänk om en av stenarna hade träffat nån i huvet?
Varför tror folk att bara för de har pengar att de kan göra vad som helst ?
|
|
|
|
|
#16945 |
Stoke: 25 |
lars
|
Jag menade inte att ni talade osanning på något sätt. Håller med om att det som hänt är skit. Frågan är dock om inte allting började med att WCT Rip Curl tävlingen gick där för ett år sedan. Innan var det ju faktiskt lite av ett secret och även om det var den sjukaste tävlingen (?) på hela säsongen så gav det nog stället för mkt publicitet på för kort tid. Vad jag hört så är det vanligt att surfcamps som Wavehunters mm kommer varje dag med 10-15pers i minibus? Det sker tyvärr på många ställen i centralamerika och på de värsta ställen försöker dom göra bryten privata..Nu ramlade jag nog in på fel ämne..
Hur som helst, är det Monica med en grön folkabuss och hund som heter Caribe?
Hälsa isåfall.
|
|
|
|
|
#16953 |
Stoke: 11 |
Miche
|
Francisca skrev:
ja det är monica ayala, en av mexikos bästa kvinnliga surfare just nu, det är även hon som surfar på videon på vår blog.
vi har ingen anldening att ljuga, det enda vi vill är surfa och att alla stränder är öppna för alla. tror du de skulle gå med på att hyra huntington beach för 20 000 dollar?? eller pipeline? så varför utnyttja en liten by i mexico. förhoppningsvis kommer pengarna nu gå till det som det borde, men som sagt vi pratade med byborna och inte ens de litade på sin "borgmästare" utan menade att han kommer ta större delen av pengarna till sin egen ficka. hade surfline velat göra välgörenhet på riktigt hade de gett medicin, sjukhus material, böcker, bollar, leksaker etc etc och så hade de bjudit till fest och öppnat stranden för alla. tänk på de som under månader sparat pengar och längtat efter att surfa detta bryt, åkt halva jorden runt och sen kommer fram och de har stängt stranden? eller tänk om en av stenarna hade träffat nån i huvet?
Varför tror folk att bara för de har pengar att de kan göra vad som helst ?
Håller med dej, jävla as med pengar bara... det går bra så länge det inte är någons hemmabryt
|
|
|
|
|
#16956 |
Stoke: 2 |
|
Träffade en tjej i Sta Teresa som varit just vi det brytet i en månad. Hon sa oxå att det blivit super exploaterat efter Ripcurls Pro search. Byn började haka på med mer ställen att bo på men det var nästan så att de blev överkörda av all publicitet. Ge det ett år till så är det Surfers P. av det oxå.
Lars, hur tror du det går med Sta Teresa? Tänker nog dra dit om 1,5 år igen, kommer det vara helt överexploaterat då? Du som vart där innan kanske kan jämföra nu med innan.
ps hakar du på då? paradise on earth! ds
|
|
|
|
|
#16958 |
Stoke: 30 |
|
from what i hear it's already like that, can' t believe the difference now from ten years ago
|
|
|
|
|
#16996 |
Svar: privat surf trip och du får inte komma.. 17 år, 9 månader sen |
Stoke: -234 |
|
The humans are so FUCKING FUCKING UNBEFUCKINGLIEVIBLE FUCKED UP THEIR FUCKHEADS!!!!!
When there is a paradise beeing found, there is allways these fucking dickheads that thinks its not all good as it is. These fucking dickheads have to bulid a fucking bank, hotelcoplex and god knows what the fuck they have to build more to ruin the place!!!
Then more people is coming and the dickheads think they did right, there is more peolple coming, the thing is its not the same people coming anymore, but dickheads as well!
I dont belive in the majority of mankind. STUPIDITY!!!!!!!!! FUCKING DICKS!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
#17005 |
|
jag har surfat brytet både innan och efter ripcurl, så stor skillnad är det inte. De har byggt lite fler ställen att bo på men inget vidare lyx utan enkla hyddor uppe i byn. Men visst mer åker dit och surfar men man kan surfa helt okej ändå, det är oftast stark current så man måste hela tiden paddla och alla är inte i position hela tiden. wavehunter har resor under hela den södra kusten men jag har aldrig varit på samma bryt samtidigt som de. värre är det med en båt som åker till alla spotsen, de har varit mycket tjaffs med den, tydligen får dom inte surfa barra längre. det är jämt tjaffs och bråk tycker jag, för en halvtimme sen blev rob machado utkickad från pointbreaket i puerto escondido av en av de lokala killarna bara för att han inte gett honom ett par shorts sist han var här..
|
|
|
|
|
#17036 |
Stoke: 2 |
|
som sagt, har inte varit där själv, men jag skulle gärna vilja dra dit. hon sa det där med strömmen oxå vill jag minnas.
shit, mr chill utkickad, locals kan vara väldigt sandlåda ibland.
|
|
|
|
|
#17044 |
Svar: privat surf trip och du får inte komma. 17 år, 9 månader sen |
Stoke: 4 |
Ants
|
Härligt, låt pengar, makt och crowd styra!!! Om du inte diggar läget, gör något åt saken istället för att gnälla på ett internetforum. Dra ihop ett gäng, skapa tex en förening, fixa sponsorer och skapa ett öppet event och skapa er egna makt och kör bort den andra makten
Typiskt loosers klaga på allt 
|
|
|
|
|
#17046 |
Stoke: 33 |
|
Jag ska bara tjan lite mer pengar sen tankte jag kopa ngra bryt. T.ex nagra oar i FIJI, man vill ju inte ha vilkte patrask som helst o surfa. Lite kontroll maste det vara.
Markpriser ar hyfsat billiga i island runt vissa bryt...
|
|
|
|
|