Facebook data

1
Någon i södra sverige?
#17160 Någon i södra sverige? 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Tinan
graphgraph

Heey, nu har jag tänkt över de här, ja VILL / MÅSTE / SKA lära mig surfa, och det är snart. Och då undrar jag :

Finns det nån nere i sverige nånstans som skulle vilja lära mig att surfa?

Nån som bor nånstans där det går att surfa ofta och hyffsat bra.
HÖR AV ER !!! ja skulle dö för att få komma till nån som ville lära mig det dom kan

Logga in för att svara
#17201 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 10 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Du har möjlighet att både i Varberg och Båstad lära dig surfa för 400kr/hr, tror jag det var, kolla in Surfers Paradise hemsida. Annars finns det ett gäng kurser utomlands med svensk anknytning, Surfakademin, La Point etc.

Det har sagts förut, bästa sättet att komma ingång, är att ta en vecka utomlands och gå en kurs där, sen om du blir biten, så är det bara att fortsätta på egen hand, och då kommer nog "hjälpen" naturligt om du hookar upp med lite surfare där du bor.

Lycka till!

Logga in för att svara
#17202 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 10 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Ähh, 400kr för 4hrs var det nog.

Logga in för att svara
#18634 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 9 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Tjena.
Jag håller med Daniel.
Lärde mig surfa genom Surfers Paradise i Varberg. Passa på nu under den tidiga hösten, om vindförhållandena är dom rätta så kommer det gå sketbra. Tony är en duktig surfare och instruktör med många vågor i ryggen.

Lycka till!!
Fredde

Logga in för att svara
#18636 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 9 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Det är Camp i Löderup nu i veckan/helgen. Där Erbjuds det kurser från och med Tors av Surfakademin.
Du är säkert välkommen.

Logga in för att svara
#18649 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

markus
graphgraph

kom till karlskrona, ta med dig en våg eller två, så skall jag hjälpa dig..

Logga in för att svara
#18654 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jo visst, men vi skulle ju behöva lära känna varandra lite först liksom. Ta med ett tält o kom o campa lite utanför husvagnen ett tag.

Logga in för att svara
#18656 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 9 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Aloha!

Surfakademin har lektioner i Sverige när det är vågor, bara att anmäla sitt intresse.

9-12 augusti kommer vi vara med på Cederholms Surfcamp, ser ut som det blir lite ostvind under veckan och vi får hoppas det blir lite småvågor.

Under sensommaren/hösten har vi 4-dagars resor till Norge (30 aug-2sep och 27-30 sep) och en resa till Danmark 15-16 sep.

Maj-sep har vi surfcamp i Biarritz och dec-feb har vi ett camp i Santa Teresa i Costa Rica.

Kom precis hem från Stadlandet, hade en vecka med grymma vågor. ska lägga upp lite bilder snart...

Ha det gott
//Göran
---------------------------------------
www.surfakademin.se
www.backdoor.se

Logga in för att svara
#18659 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Backdoor_Goran skrev:
[quote]Aloha!

dec-feb har vi ett camp i Santa Teresa i Costa Rica.

//Göran
/quote]

Bra att veta! Så kan man aldrig nånsin åka dit igen...!

Finns fan inget värre än blandningen av svenska mode surfare och uppstudsade svennar som tror dem är grymma. Mycket snack på svenne surfare, aloha hit och aloha dit...

Logga in för att svara
#18922 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

"Finns fan inget värre än blandningen av svenska mode surfare och uppstudsade svennar som tror dem är grymma. Mycket snack på svenne surfare, aloha hit och aloha dit...[/quote]

WORD!!!

Logga in för att svara
#18940 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

jonis
graphgraph

det är ju knappast något problem med svenskar i santa teresa. det är ju israelerna som är jobbiga. att några svenskar har surfcamp där är ju som en piss i havet...

Logga in för att svara
#18974 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 8 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Sant, men när de blir lika mycket svenskar som israeler då?

Logga in för att svara
#18975 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

"Finns fan inget värre än blandningen av svenska mode surfare och uppstudsade svennar som tror dem är grymma. Mycket snack på svenne surfare, aloha hit och aloha dit..."

Den som snackar en massa på land men inte kan prestera i vågorna blir lätt 'avslöjad'.
Jag vill inte utge mig för att vara Costaexpert efter endast 3 v där, men jag tyckte inte det var nämnvärda problem med crowd då (mars i Mal Paìs) bara man håller sig en bit ifrån surfskolorna. Träffade ngr Svennar på land och det var inga fel på dom heller. Allt blir vad man gör det till...

Logga in för att svara
#18976 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det finns väl för fxn miljärders med surfställen att åka till förutom just Costa rica om man nu inte skulle gilla just denna plats....jävla fårskocksmentalitet...

Logga in för att svara
#18990 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 8 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Sverre och Toski: Vilken kategori tillhör ni?
Världselit? Svensk modesurfare? Nä nu vet jag, uppstudsiga svennar som tror ni är grymma passar nog bäst in på er;)

Logga in för att svara
#19000 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ErikG skrev:
Det finns väl för fxn miljärders med surfställen att åka till förutom just Costa rica om man nu inte skulle gilla just denna plats....jävla fårskocksmentalitet...

DU DÅ ditt pastoriserade fårhuvud, DU LÅG förmodligen o plaskade i vitvattnet eller i ett skummande badkar med en badanka som pep när du tryckte på den, när jag surfade Mal Pais för 10 år sen. Det var ett paradis, inte heller en svenne så långt ögat nådde, inte heller några israeler.

Det finns redan miljarder ställen, ja, med utbyggda surfskolor! Jag var i MalPais före allt tog fart på riktigt. Ska det va så jävla svårt för dig att fatta den känslan så kan jag inte hjälpa dig. Sen kan jag inte göra nått åt utvecklingen, och visst fan är det bra gjort av BackdoorGöran o de andra att göra verklighet av det andra bara funderar över, det respekterar jag. Men för den skull måste jag inte gilla det, och jag känner ett begär att få uttrycka vad jag känner för det.

Logga in för att svara
#19009 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

sverre skrev:
ErikG skrev:

DU DÅ ditt pastoriserade fårhuvud, DU LÅG förmodligen o plaskade i vitvattnet eller i ett skummande badkar med en badanka som pep när du tryckte på den, när jag surfade Mal Pais för 10 år sen. Det var ett paradis, inte heller en svenne så långt ögat nådde, inte heller några israeler.

Det finns redan miljarder ställen, ja, med utbyggda surfskolor! Jag var i MalPais före allt tog fart på riktigt. Ska det va så jävla svårt för dig att fatta den känslan så kan jag inte hjälpa dig. Sen kan jag inte göra nått åt utvecklingen, och visst fan är det bra gjort av BackdoorGöran o de andra att göra verklighet av det andra bara funderar över, det respekterar jag. Men för den skull måste jag inte gilla det, och jag känner ett begär att få uttrycka vad jag känner för det.

Haha gammal och bitter eller...? Ta med granatkastare på nästa surfresa till C.R kanske du får stranden för dig själv.

Logga in för att svara
#19015 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

AroundTheWorld
graphgraph

Men va fan hände här då?!?
Ta era diskussioner någon annanstans, en tjej frågar om folk och ställen i södra Skåne och ni börjar kasta skit på varandra!!!!! Respekt!!

Jag bor i södra Skåne, vet ett antal spots och lite folk, flyttar upp till Gbg snart, men kan ge dig lite tips, var bor du?
Blir nog lite vind innan jag sticker, ska jag inte till ett för stenigt ställe så kanske du kan hänka på!

/Alex

Logga in för att svara
#19017 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Hehe 'AroundTheWorld', det kan bli så här ibland i en tråd: lite gnabb o käbbel. Har man hängt med ett tag på diverse surfforums, så e man van att det kan balla ur. Å andra sidan tycker jag personligen att det ger lite nerv o spänning. Kanske typiskt grabbigt att 'ge varandra på käften' innan man får respekt för varandra?
Nåväl, inget svar till TS men men...

Logga in för att svara
#19103 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Exakt va! Du ska inte komma här o domdera o diktera villkoren Alex, bestämma vad som ska sägas va? Jag tyckte dessutom att det var en onödig svordom du la in...

Logga in för att svara
#19140 Svar: Någon i södra sverige? 17 år, 8 månader sen Stoke: 0

AroundTheWorld
graphgraph

Haha, boys will always be boys..!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!