Facebook data

1
Bali tips?
#1725 Bali tips? 18 år, 7 månader sen Stoke: 1

flip
graphgraph

Jahapp, 22 november landar man i bangkok.. Men tänkte dra mig ner till Bali dock, antar att jag inte behöver säga varför..

Undrar om det är någon som har några tips på vad man inte bör missa? Hittat något grymt boende, käkställe, breaks osv.. Kan tilläggas att jag inte är speciellt rutti vad gäller surfet ännu, så jag tänkte börja med beachbreaks.. Undrar vart jag kan hitta schyssta nybörjar spots, förutom Kuta? Verkar rätt crowded.. Men sen vet jag ju inte hur det ser ut i November heller, hur säsongerna ligger där..

Tacksam för alla små tips ni kan tänkas komma med!! =)

Förresten, har en BIC 7'3" och flyger med Thai, så det ska alltså vara gratis att ta med den.. Men det kanske går lika bra att köpa en där nere och sälja den igen? Kanske krångel att släpa den genom hela Thailand tänkte jag, men vem vet, kanske kunde finna några spots där också om jag ändå har brädan med mig..

Ciao och tack på förhand!

Logga in för att svara
#1726 Svar: Bali tips? 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

ice
graphgraph

Kolla Wannasurf.com
Där har du alla berömda spots och hur swellprognoserna ser ut för den tiden du är där.
Du kan även kolla surfinfo pm Thailand.

Logga in för att svara
#1745 Svar: Bali tips? 18 år, 7 månader sen Stoke: 3

Niklas
graphgraph
Donerat Brons

flyg ner till indo fr thailand om du ska ta m bräda. skulle jag gjort ialla fall.

o sist jag åkte m thai så var man tvungen att pröjsa för bräda, 1000 ca har jag för mig.
men det gällde bara om Thai tanten på incheckningen upptäckte den.

kolla in hemsidan, det var drygett år sen jag flög m dom till bali . nä 2 minst. lol.

o kuta är väl bra om man vill åt snälla bryt. annars dra till lombok o surfa deras sydkust.
mindre folk ko snälla vågor
god tur

Logga in för att svara
#1782 Svar: Bali tips? 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Logga in för att svara
#1814 Svar: Bali tips? 18 år, 7 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Finns sa mkt att valja pa dar nere man nar det kommer till surf sa ar det formodligen ost sidan av bali som kommer att funka med tanke pa nar du ska dit. Finns grymt manga bra break pa den sidan oxa, kanske inte lika val kanda men... Runt sanur finns massor av stallen, vill du ha lite snallare vagor sa kan du aka till Padang Galak, svartsand strand med beachie och ett litet rev, inte sa valkant, inte sa crowded. Annars finns alltid Serangan, sanur reef och ett av de battre bryten pa bali som varit med i varenda surf film producerad under de senaset aren, Keramas..
Ha de flott..

Logga in för att svara
#1833 Svar: Bali tips? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

steff
graphgraph

tja. mina tips om du inte e så rutti.

*först "kutabeach" på högvatten,söder om mcdonalds alltid mindre vågor, norrut större.
* sen "ku de ta" på lågvatten. rev fast snällt. 10min från kuta.
* "canggu" , de 2 södra peakarna(finns vell en 5 olika där) e mkt trevliga. ej lågvatten o vindkännsligt.
* "medewi" vägen dit e lång, vågen e lång. jag drar alltid dit i början för att få igång armarna. kanontrevligt!

ska själv ner i mitten på november, kanske ses. ha det

Logga in för att svara
#1834 Svar: Bali tips? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

steff
graphgraph

tja. mina tips om du inte e så rutti.

*först "kutabeach" på högvatten,söder om mcdonalds alltid mindre vågor, norrut större.
* sen "ku de ta" på lågvatten. rev fast snällt. 10min från kuta.
* "canggu" , de 2 södra peakarna(finns vell en 5 olika där) e mkt trevliga. ej lågvatten o vindkännsligt.
* "medewi" vägen dit e lång, vågen e lång. jag drar alltid dit i början för att få igång armarna. kanontrevligt!

ska själv ner i mitten på november, kanske ses. ha det

Logga in för att svara
#1837 Svar: Bali tips? 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

flip
graphgraph

Grymt, tack för alla tips =D

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!