Facebook data

1
diverse brädor
#1730 diverse brädor 18 år, 7 månader sen  

freddan

har dingat min bräda i små bitar...dax för en ny, är sugen på en sån här eller liknande, något som går att få tag på i sverige? www.diversesurf.com.au/Magic.php

Logga in för att svara
#1738 Svar: diverse brädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Snacka med Yann, han har faktist precis en sådan...

Logga in för att svara
#1752 Svar: diverse brädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Tjena Freddan! Jo jag har en sån i storlek 6'0"x 20"x 2 1/2" och min flickvän en likadan fast i 6'2". Bor du i närheten av Gbg eller Varberg så får du gärna kika på dom och testa om det finns tillfälle. Jag är 183cm och 80kg. Grymt lättpaddlad bräda! Med den storleken jag har kan jag paddla ut vanliga shortboards med lätthet samtidigt som den inte känns för stor och klumpig!

Diverse shapas ju i Australien men har nyligen startat produktion i England också. Dock är det inte deras master shaper Dave Verral som gör jobbet där så jag kan inte uttala mig om hur resultatet blir eftersom alla mina Diverse är från Oz. Om du är sugen på att beställa en Diverse från England så kan jag hjälpa dig i sammarbete med Fahlén Surfcenter. I så fall blir du vår försökskanin. Om vi kan få fler beställningar så kan vi få ner priset på frakten. Ge mig din mailadress så kan jag maila lite mer info.

Ps. Diverse Stealth är också en grym bräda när det är lite vassare förhållanden här hemma i Sverige (sista bilden).

Mullet

Mullet

Stealth

Logga in för att svara
#1754 Svar: diverse brädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Redax, jag lovar och svär att jag inte postade detta två gånger. Något skumt med postningen där... Sorry, lite för stora bilder dock!

Logga in för att svara
#1776 lägg märke till feeeta padsen..... 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

Creatures of Leasure

Jag kan beställa alla olika tailpads från Creatures of Leasure för bra priser, leashar och fodral också men då kostar frakten en del...

Kör creatures precis som TB, fanning, reyes, rasta.......yew!!!

Logga in för att svara
#1778 Svar: diverse brädor 18 år, 7 månader sen  

freddan

tack för det. jag är ute efter något som är lättpaddlat och bra i lite sämre vågor. brädan som gick i graven var en fish jag köpte i costa rica för ett antal år sedan, den var 6.8 minns inte exakt måtten men ganska normal fishig...
jag är kort och tjock... 173cm och runt 85kg...
har mulleten dubbla fenor eller är det tre fenor?

Logga in för att svara
#1779 Svar: diverse brädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Om man beställer den från Oz så kan man få den med 4 fenor men jag vet inte om det går med de från England. Min har tre fenor.

Logga in för att svara
#1781 Svar: diverse brädor 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Fast du kanske menar om det är är en twin fin.. Nä det är det inte men jag kan rekommendera att köra den med FCS Mark Richards twin fenor och en liten GS därbak. Så har jag själv kört den mest.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!