Facebook data

1
surfboard/ var???
#17304 surfboard/ var??? 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

redneck
graphgraph

Howdy! Har Aldrig vågsurfat, men tänkte börja, är skateboard åkare sen 25år. ligger väl nära tillhands... Hur som, Vilken bräda (surfboard) är lämplig, inget stort/långt åbäke bara, köper man var? Bor i södra skåne , utanför hbg. var beger jag mig??? Vore tacksam för svar...

Logga in för att svara
#17306 Svar: surfboard/ var??? 17 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Surfing o skate e likt på många sätt men i slutändan så e det 2 helt skilda saker.
Surfing är mkt svårt att lära sig om man har fel bräda.
Du skulle behöva en longboard eller mini malibu från 7'2 o uppåt ( dom e stora, JA. men du får ut så mkt mer av surfingen ).
Många köper shortboards o börjar med det, men det slutar ofta med att dom lägger ner surfingen för att dom aldrig lär sig surfa.
Surfing handlar om att ha kul o surfa, inte hur brädan ser ut...... Longboard e coolt

Brädor kan man bl.a köpa på Surfersparadise i Varberg som just nu har ett stort gäng brädor inne för nybörjare. Om du måste ha en shortboard så försök få tag på en stepdeck isåfall eller en fet 6'4 fish.

Lycka till

Logga in för att svara
#17316 Svar: surfboard/ var??? 17 år, 10 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

redneck skrev:
Howdy! Har Aldrig vågsurfat, men tänkte börja, är skateboard åkare sen 25år. ligger väl nära tillhands... Hur som, Vilken bräda (surfboard) är lämplig, inget stort/långt åbäke bara, köper man var? Bor i södra skåne , utanför hbg. var beger jag mig??? Vore tacksam för svar...

Hur har du kommit på idén att börja surfa då om man får fråga av ren nyfikenhet?
hbg? Hamburg eller?

Logga in för att svara
#17352 Svar: surfboard/ var??? 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

redneck
graphgraph

howdy, tack för svar. Hamburg ! Sen man började skejta har surfingen legat där, drömt om vågorna på Hawai! & nä... longboards är inte coolt. Att de e' 2 sklida i slut ändan , visst... absolut men besläktade!!! Många pro skejtare i US e' surfare. vad menas med "Fish"? splittad bak kant.? bra för vad?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!