|
#17426 |
Finnish Air, Air Asia och Sri Lankan Airways 17 år, 10 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Tja!
Är det någon som rest med dessa flygbolag?
hur var det att ta med brädan med dom? höga avgifter?
|
|
|
|
|
#17429 |
Svar: Finnish Air, Air Asia och Sri Lankan Airways 17 år, 10 månader sen |
|
Flög med Finnair från bangkok till stockholm förra våren (hade varit i indo) och hade inga problem att ta med brädan, kostade mig inget extra. Så länge man håller sig inom bestämda vikt/längd begränsningar på bagaget så tror jag inte det ska vara några problem, jag hade iaf inte det. Alltid bra att tala om i förväg att man ska ha med sig en bräda så att det finns med i bokningen. Vet dock inget om övriga bolag.
Piiiis
|
|
|
|
|
#17434 |
Svar: Finnish Air, Air Asia och Sri Lankan Ai 17 år, 10 månader sen |
Stoke: 25 |
lars
|
FinnAir Singapore-Göteborg förra året, inga problem trots övervikt.
AirAsia har 15kg max som incheckat bagage så du får packa lätt. Har flygit massa ggr gratis både KL-Bali och inrikes indonesien gratis. Har du övervikt och tur så släpper dom igenom även det men annars kan du få pröjsa lite, Kg priset är typ 30kr/kg så det är ingen fara.
SriLankanAir flög KL-Colombo, gratis trots övervikt. SriLankanAir brukar vara sponsor till en surftävling i Arugam Bay i Sri Lanka samt sköta transporter när england kör nån tävling där så dom körde gratis surfbädor då och gör det nog fortfarande.
Skulle även vilja påstå att det spelar inte så stor roll vilket flygbolag det är utan mer var du checkar in nånstans. Vet inte dessa bolagens policy så jag har väl haft lite flyt som fick med allt varje gång utan problem, hade jag checkat in i Sverige eller Europa så hade det inte gått lika lätt. I Asien så har dom fortfarande lite vett och ser lite genom fingrarna när det behövs till skillnad från i väst där vi måste följa instruktioner och regler till punkt och pricka även om vi vet en bättre lösning.
Har du tänkt köra en Indo / Sri Lanka resa eller hur ser resan ut?
|
|
|
|
|
#17446 |
Svar: Finnish Air, Air Asia och Sri Lankan Airways 17 år, 10 månader sen |
|
Instämmer med förgående....Flög Bali-KL med Air Asia i april. De gick bara på vikten. Övervikt var billigt och prutbart...
|
|
|
|
|