Facebook data

1
Surf Etikett!!!!
#17459 Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 18

erc
graphgraph

Detta kan tyckas var ett uttjatat ämne, men efter en surfsession i Kåsa i söndags så är det uppenbart att ämnet tåls att tas upp igen.

Surfade som sagt kåsa i söndags som bjöd på riktigt bra vågor. Surfade peaken på högra sidan av stranden. Sitter och väntar och finner mig plötsligt i perfekt position för den andra vågen i ett sett. Ingen sitter djupare, så jag vänder mig om och droppar in i vågen. Har åkt ca 10meter när jag ser en kille som fortfarande paddlar för vågen (jag gapar åt honom) killen droppar in ändå och det slutar med att vi nästan krockar.

Hade det varit en nybörjare som inte visste bättre så hade jag knappt blivit irriterad än mindre förbannad, men nu var det uppenbart att killen inte var någon rockie, och han började med en gång försöka skälla ut mig för att jag förstört hans åk. Vi gapade lite på varandra och paddlade ut igen.

Ute i lineuppen paddlar killen fram och undrade om jag är dum i huvudet som har mage att droppa in på honom. Han hade som argument att det var en högervåg, att jag hade suttit djupare än honom, sätt honom börja paddla och således droppat in på honom. Jag blev inte så konstigt asförbannad eftersom jag inte bara fått ett potentiellt bra åk förstört men puckot som droppat försökte också skälla ut mig för det.

Att nybörjare inte har stenkoll på etikett får man acceptera, och informera, men om man är en medelbra surfare så ska man fan veta vad som gäller!

Om du känner igen dig? du hade svart hår, excell dräkt och shortboard. så hoppas jag fan att du fattat!

Logga in för att svara
#17460 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 18

erc
graphgraph

Om någon behöver friska upp minnet så citerar jag Sharkboy.

SharkBoy skrev:
Feel free to translate Redax!

-Don't drop in, the surfer positioned deepest has the right of way.

-Don't snake, snaking is when you paddle deeper than someone who was deeper to start with just to get priority, he/she is going...leave them alone.

-Longboarders, just because you can catch a wave from further out does not give you right of way, it is still the surfer who is lined up deepest who has the right to it. Why? because you are using board volume and not skill to catch the waves in that scenario, you wouldn't want guys on jetski's towing in to ruin your session either would you?

-BUT! if someone has already been up and riding for a while, don't drop in behind him (that's again snaking)

-Do not lie or get in the way of the people surfing, if you are paddling out, avoid the track where people are riding. Don't race them for the shoulder to avoid a duckdive, you paddle to the soup and take it.

-Never let go of your board when paddling out!

-Don't paddle for a wave (pressa) if someone is paddling for it, leave them alone, you may force them to adjust their line on the wave and that ain't cool, especially at breaks with tight take-off zones.-

-You will lose priority for the wave IF!:
:you sit on top of everyone (deeper/further out) and then miss the first wave you paddle for. the other's might not have taken it because they didn't want to 'pressa' The next wave is no longer yours. In this wave starved country, we can't have people wasting more then one wave of a set.
: You will also lose priority if you sit on top of everyone and repeatedly fall! Had some guy doing this not too long ago at a recent pointbreak, He'd sit on everyone, paddle for the first wave and fall, and when you'd turn and go he'd be lying with his board spread out and in the way (waisting two waves of every set) and then go and paddle deeper than everyone all over again. Not cool!

-At point breaks it is considered rude to paddle over people for priority, if you got a good set from the deepest position, it is considered good manners to wait out a set (from a lesser prioritized position)before paddling deepest. Not everyone wants to sit deepest at points because sometimes the better take off zone is not always deepest. (Some waves hug a reef better when they wrap that's why)

Had to write this. Last few times I have been out, a good vibe among 20 people was ruined by 2 retards.
Thanks

ha det gött

Logga in för att svara
#17461 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Ja vad skall man säg.. Tror jag såg den där insidenten..
Surfet på Kåsa var super bra, Tror nästan aldrig jag sett det så stort eller surfat det när den haft sån kraft o då har jag surfat där sedan 94'.. ..
Problemet med den peaken är att man kan gå både vänster o höger.. Vänstern är tyngre och högern är längre. Men i och med att du stod upp o åkte så skall han ge fan i o paddla vidare!!!

Kåsa!!!

Logga in för att svara
#17476 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 18

erc
graphgraph

Kåsa visade helt klart sin bästa sida

Logga in för att svara
#17480 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det är precis sådan här konfliktlösning som BOS är så bra på! Jag och rådet dömer gärna i situationen. Tack för att du vände dig till oss.
Nu väntar vi bara tålmodigt på att få höra den andre surfarens version av händelsen...

Logga in för att svara
#17484 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Logga in för att svara
#17492 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

I seen what happened to Erik. Could have turned out like that video. But Erik handled it well.

Logga in för att svara
#17493 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

ERC..... The RAT..as a member of BOS ..AND the longest standing surfer of anyone else in Sweden...Has laid out his judgement on this issue..If you stand up Erc... and decide to go right..AND ride for 10m before the other guy stands up..IT'S YOUR WAVE...!!!! and no-one elses..!!!

The fact that the guy had the CHEEK to come and mouth you off causes me to become very 'North Narabeen'ish again......and want to bash his fucken mouth so far down his throat that he has to stick his toothbrush up his own arse to clean his teeth.....That sort of behaviour in the water is not acceptable..especially when he is unquestionably in the wrong....shit ....I would have loved to have been there!! I promise you that if I had seen him mouth you off he would NOT have been able to stay out in the water and catch any more waves..BAAAAD BEHAVIOUR...worth a bashing actually..THE RAT HAS JUDGED !!!

Inga hot tack! /Redax

Logga in för att svara
#17498 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Sverre lutar sig tillbaks en aning. Intar positionen som en vis indianhövding som begrundat situationen noga då han vet att hans ord väger tungt.

Först RESPECT till Ratman en man of honour som intar en orubblig position i BOS Boys innersta kärna. En familjemedlem av hög rang. Hans vrede har väckts och styrkan i "the Narra blod" pulserar fram som ett jordskalv över planeten surfsverige. Nu förstår kanske alla vilken styrka som finns i BOS.

Som Gudfader måste jag dock besinna mig och min familj. Det är viktigt i en dömande verksamhet att saken får sin fulla belysning. Gudfadern har läst inläggen i tråden med eftertänksamhet.

Först ska sägas att det är viktigt att den andra parten får komma till tals och ge sin syn på situationen. Ingen får dömas ohörd.
Sen måste situationen utredas, om båda är ense om vad som hänt kan enkelt reglerna avgöra vem som har rätt. Men hur har personerna UPPFATTAT situationen? Dvs personligt uppsåt?
Sen måste vittnena mer i detalj och sanningsenligt berätta om situationen.

Det som får mig att misstänka att allt inte är solklart här så som det kan verka när bara ena parten hörts är att båda verkar vara surfare som varit med ett tag. Eftersom den ohörda parten enligt Erc snackat nått om att det var en högervåg funderar jag på om det kan ha varit så att vågen var svårläst och att olika uppfattning rådde om hur den skulle bryta. Eftersom den ohörda parten var så förbannad så måste denne väl ha uppfattat det som att han hade rätt?
Gudfadern avkunnar därför inte dom i nuläget.

Gudfadern har talat.

Logga in för att svara
#17500 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: -7

Slappo
graphgraph

OK ! Tydligen så finns det personer som tycker om att gnälla som små kärringar. Att du sätter igång o skriva om något som detta bevisar att du är en riktig KOOK !!!!!! och bör hålla käften stängd.!!!!! Om jag inte mins det fel så låg du bakom mej OCH väntade vid vänster kanten och såg när jag började paddlade på vågen. Vågen var ganska svag och höll ingen fart på höger så jag låg o gled på den tills det gick att åka på den ett tag innan jag ställer mej up. Från ingenstans kör denna fettan in i mej o genast börjar gapa o skrika om att jag dropade in i honom.

Visst hade jag inte brytt mej och bett om ursäkt om det var mitt fel men det tyckte jag verkligen inte det. Men det roliga är att snubben lyckas kör in i mej på vågen och sen vänder han sig om och börjar gapa på mej!!! Hur fan lyckas man med det om han påstår att han såg mej i vågen och ropade på mej, vilket han inte gjorde.
Visst finns det en viss möjlighet att jag inte såg denna KOOK hoppa up på vågen vid sidan om mej i white washen eftersom han låg långt på vänster sida. Men att du är så jävla klantig o kör in i mej när du ser mej på vågen, kan du surfa i huvudtaget på en shortboard ???????eller

PS! vågen som KOOKEN gnäller om var knappt midje hög.

SKIT SAMMA OM SJÄLVA SITUATIONEN DÅ PÅ SÖNDAG. MEN ATT DU KOMMER IN HIT O LIPPAR SOM EN RIKTIG KÄRRING O FÖRSÖKER FÅ SYMPATI ÖVER EN SAK SOM ÄR SÅ ÖVERSPELAT BETYDER BARA EN SAK ATT DU ÄR EN STOR JÄVLA KOOOOOOOOK!!!!!!!!!!

O!!! NÄSTA GÅNG DU SITTER O SKRIKER JÄVLA PUCKO TILL MEJ SÅ KOMMER JAG ******** **** *** ******** ****** ****** ******* **** ****

Inga hot tack! /Redax

Logga in för att svara
#17501 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

I agree with you sverre..there may be another side to the situation..
My anger comes from the fact that even if erc went 'the wrong way' and caught a wave that maybe was 'better' as a left..the other guy had NO business whatsoever paddling for a wave that erc was ALREADY standing up and riding towards him on..he had no water right to paddle for it AND DROP IN AT ALL..cause that's exactly what he is doing by taking off on the wave after erc has already been surfing it..even if erc had gone what the other guy thought was the 'wrong way'...The other guy doesn't then have the right to paddle for..and then drop into the wave and try to surf left!!!!...It's the first and basic law of surfiing.....if they had both paddled and then taken off at the same time and surfed towards each other then it's a draw.....!!! but from what erc writes the guy takes off much later and then mouths off at erc!!!.....then he gets a pounding for being a fuckhead!!!...If he hadn't said anything or just laughed and commented that the left was better... it wouldn't be a pounding offence.but mouthing off when you are totally in the wrong can cause grievous bodily harm....such is also the law of the water...

Logga in för att svara
#17502 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

OK:::::nu har SLAPPO..skrivit hans sida som säger en helt annan bild på situationen..då lägger jag av och bär om ursäkt till slappo..men mina regler håller..jag vet inte nu vem hade rätt eller fel så ni två kan bråka ut det själva..may the best man win...MEN mina regler håller...Jag önskar att jag hade varit där för att se själv i denna situationen..lycka till grabbar

Logga in för att svara
#17503 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

HA ha. Heta känslor i omlopp. Såg incidenten men skulle ju inte beskriva händelsen på samma sätt som Erc. Förstår ifall båda tyckte de hade rätten på sin sida. Själv rekomenderar jag Erc att röka en stor pipa med oregano och tänka över vad ilska gör för gott i världen. Jesus sa att man skulle vända andra kinden till (men så var han nog hyfsat stukad 24/7 också) óch Budda, ja han var väl mest fet antar jag. Åt väl ostbågar dagarna i ända. Nå, hursom helst vill jag bara fullt instämma med Sverre om allt han hade att säga. Skönt att se Ratmans ilska florera fritt, like it a lot. Tyvärr var nog ilskan missriktad denna gång, but keep up the anger!

Logga in för att svara
#17504 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Min illska var inte fel inriktad adamski..mina regler håller ..spelar ingen roll vilket namn stå i historian..det kan säger ...erc och slappo.. eller ...slappo och erc...som jag sa förrut..om dem båda två paddlar samtidigt är det EVEN STEVENS..IT'S A DRAW..ingen vinner..kan oxå blir påverkad av hur länge en viss person har suttit och väntat sin tur..då har han rätt till vågen oxå ...även om någon annan har paddlat 'inside'..(dvs snejkat)..om en person har väntat längre en den annan och väntat sin tur då har han rätt och han kalla av den andra och tar vågen..(så långt att han inte tar ALLA vågor och inte delar med dem andra)

Logga in för att svara
#17505 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Ha, såg just Slappos inlägg. Bästa avslutet på en diskussion jag någonsin sett. Respect Slappo!

Logga in för att svara
#17507 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Shit va alla skriver snabbt, jag är ju efterbliven ju! Hur som helst lägger vi nog ner den här diskussionen nu och väntar på Gudfaderns utlåtande/dom. Vill absolut inte gå i polemik med Mr Ratman. Ha det gott. Älska världen!

Logga in för att svara
#17510 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Fight fight fight fight!!!!

Logga in för att svara
#17511 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Eric vs Erik, låter skoj..

Logga in för att svara
#17512 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 18

erc
graphgraph

Hej slappo. Jag skiter fullständigt om du tycker jag är en kärring Händer samma sak igen så ska vi nog snart se vem det är som är en kärring!

Faktum kvarstår!
Jag sitter djupare än dig.
Hade inte ens om jag velat, kunnat gå åt vänster som du påstår för då hade jag fått läppen i nacken.
Jag som fortfarande sitter djupare än dig tar av åt höger, och inte i vitvattnet som du påstår.
Är uppe på benen och surfar när du fortfarande ligger och sprattlar.
Ropar på dig (vilket du då uppenbarligen inte hört) DU droppar in och vi krockar nästan!
DU bemödade dig inte att vrida på huvudet för att se om jag gått höger!
Det är DU som droppar in på mig. Så jävla enkelt e det!
Att jag blir irriterad när någon droppar in på mig är fan inte konstigt!

Hade du inte sagt någonting eller bett om ursäkt så hade jag inte brytt mig en gång ingen gång som det heter, men eftersom du börjar gapa och skrika så blir jag förbannad.

Slappo skrev:

SKIT SAMMA OM SJÄLVA SITUATIONEN DÅ PÅ SÖNDAG. MEN ATT DU KOMMER IN HIT O LIPPAR SOM EN RIKTIG KÄRRING O FÖRSÖKER FÅ SYMPATI ÖVER EN SAK SOM ÄR SÅ ÖVERSPELAT BETYDER BARA EN SAK ATT DU ÄR EN STOR JÄVLA KOOOOOOOOK!!!!!!!!!!

Sympati är jag inte ute efter, Jag vill att du ska fatta!

Logga in för att svara
#17515 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Lysande! Äntligen lite jävlaranamma att det inte är ok att bete sig hur som helst. Vem som har rätt vet jag ej men om det kan leda till att vi ser varandra i vattnet, och se vad som händer runt om oss så är det bra. Genom att tänka ett steg före action är aldrig dumt.

Logga in för att svara
#17522 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Jimbob skrev:
Lysande! Äntligen lite jävlaranamma att det inte är ok att bete sig hur som helst. Vem som har rätt vet jag ej men om det kan leda till att vi ser varandra i vattnet, och se vad som händer runt om oss så är det bra. Genom att tänka ett steg före action är aldrig dumt.

I agree with you totally Jimbob....I lost my temper last night..which I maybe shouldn't have done so quickly without hearing both sides..gudfader sverre pointed that right viewpoint on that matter....I don't usually get agressive in the water at all and would rather sort a problem out by discussion after and even better making clearly each others intentions BEFORE you start paddling for a wave..like..'I'M GOING LEFT!!!' osv..

I still don't know who was right or wrong here but it is really good it came up and that people don't continue to wreck surfs for all of the other much more considerate surfers..Like sharkboy said..it's usually just one or two idiots who destroy a good surf for all the other guys..those people should be dealt with during the surf and not after when they walk away with a smirk on their faces...even if it's just to paddle up to them and bring the subject up..like...hey...can't you just wait your turn like all the rest of us..'you will have a better surf and so will we!!!'

Johan dropped in on me about 5 times last time we surfed..after 3 times, the 4th time i grabbed his legrope when he was going to stand up so his back foot slipped off the board (neither of us caught that wave haha) and the next wave I jumped from my board onto his and tried to double surf with him..we just laughed but he stopped dropping in on me !!!!

Logga in för att svara
#17524 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

ALL THIS IS WHY I LOVE CROWD SO MUCH

Logga in för att svara
#17526 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Ants skrev:
ALL THIS IS WHY I LOVE CROWD SO MUCH

You're crazy ants

Logga in för att svara
#17530 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

ådén skrev:
video.google.com/videoplay?docid=-5033677588508137955&q=surf+fight&total=543&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

fick man se dett i lineup??

Hahaha!! varför håller de inte varandras huvud under vatten ett tag bara? den som håller andas längst vinner..

surffight nummer två, har ingen ljud på mid dator men jag föreställer mig att de säger följande:

a:Ese min våg va cabron?
b: no min våg chaval pendejo, ese..!
A. conchatumare que te pario min våg säger jag ju ese!
b: tevoy a mear ese!!

ordlista för er som inte sett Blood in Blood out:
Ese=du, snubben, killen
chaval=snubben, kuillen
Pendejo=hårstrå i de nedre delarna av kroppen
conchatiúmare=din mors heliga
que te pario=som födde dig
mear=kasta vatten
te voy=jag skall.

video.google.com/videoplay?docid=-5033677588508137955&q=surf+fight&total=543&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

GZ

Logga in för att svara
#17540 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

racer
graphgraph

Vatos Locos forever man !

Logga in för att svara
#17544 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Intressant, intressant.

Som man ropar... i skogen får man svar.

Någon dom kommer inte att kunna utdelas i denna tvist. Den skulle vila på en alltför bräcklig grund. Ord står mot ord och det säger sig själv att det är omöjligt att så här i efterhand konstruera hur situationen gestaltade sig. Endast de inblandade själva vet. Därav följer också att det lämpligaste stället att lösa en sån här konflikt är direkt på plats. Något straff kommer alltså inte att utdömas.

Frågan är dock om vem som ska bära kostnaderna för utredningen av konflikten. Av naturliga skäl faller den på Erc som var parten som förde talan. Då Redax ännu inte infört ett valuta och banksystem för surfsverige så kan inte BOS driva in några pengar. Däremot sätter Gudfadern heder och ära som två storheter av motsvarande betydelse. Frågan är då vem som får bära hundhuvudet?

Slappo har utan tvekan en stor poäng i att det ligger en slöja av liperi i Erc:s inlägg. Varför lösa konflikten på nätet? Och på ett sådant sätt? Ïnte med sans och argument utan med verbal lynchning av en annan surfare som kanske inte ens hade kunnat försvara sig om han inte varit medlem i Surfsverige. Hade det inte varit mer heder och ära i att stå upp för sin sak på plats?
Det finns ingen ära i smutskastning på nätet. Tvärtom!
Att försöka vanära en annan som straff genom offentlig smutskastning försvann i Sverige i och med att skamstraffet vid stupstocken utanför kyrkorna upphörde.
Hur många hade efter en sådan verbal lynchning stått upp för sin rätt så som Slappo gjorde? Kanske hade de flesta trots att de ansåg sig ha rätt gått in i nån slags försvarsställning och bett om ursäkt?

Erc försvarade sig över att han inte alls är någon kärring (det tror inte jag heller, hans namn är ju Erik, ett killnamn.) med att nästa gång ska det visas vem som är kärring. Vi får hoppas att det går bättre då än vad det gjorde denna gången. Med det menar inte Gudfadern att han ska slåss utan att helt enkelt lösa konflikten på plats genom rakhet, tydlighet och argument.

Slutsats: Erc får alltså bära hundhuvudet den här gången. Ett förslag är att du byter din profilbild till ett hundhuvud (som har huvudet lite på sniskan) i 3 dagar.

Gudfadern har talat.

Logga in för att svara
#17547 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Förslagsvis denna

Logga in för att svara
#17548 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Let 'em bash each other ...it's good entertainment..a case of coldies and a good 'ol fisty cuffs..that's tha way ta go mate.. I'm bookin' my seat in the front row as of NOW..!!!

Logga in för att svara
#17549 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Logga in för att svara
#17550 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 18

erc
graphgraph

Får motvilligt böja mig för Gudfaderns dom även om jag anser att den inte är korrekt.

Ett försök att reda ut det hela inleddes i vattnet, som slutade med verbal missandel från båda parter. Eftersom slappo inte fans på stranden när jag tyvärr var tvungen att åka till jobbet så gick det inte att reda ut det där heller.
Således chansar jag på att han finns på surfsverige, vilket inte är ett så stort antagande då vi nu är hela 1111st, och lyckas uppenbarligen.
Anser mig fortfarande ha rätt i sak.

I vilket fall som helst

Logga in för att svara
#17551 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

fucken ugly mate

Logga in för att svara
#17553 Svar: Surf Etikett!!!! 17 år, 9 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Skönt att se så mycket hjärta. Från alla håll dessutom. Glöm inte bort att ta det lugnt och njuta av tristessen ibland (säger jag subtilt till mig själv). Viktigt att leka och ha skoj. Är ni nyfikna på min sekt, slå nummer 666 666 (slå 46 först, kommer ni till en gammal kines är det Telias ledningar som är uppfuckade igen. Men trodligen är det nån erotisk fantasi som spökar).

Logga in för att svara
#58864 Svar: Surf Etikett!!!! 16 år sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Kan ju vara roligt att påminna om klassiska trådar ibland. Dessutom tänkte jag dra fram den skygga fan Slappo i ljuset då han loggade in på min dator och skrev på chatten i mitt namn häromdan, hehe.... Hade han inte varit BOS hade inte tänderna suttit kvar....

Logga in för att svara
#58867 Svar: Surf Etikett!!!! 16 år sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Slappo droppade in, inte snällt slappo!! Erc gnälla inte gnälla.. shit happens!!
Fan slappo varför sånt språk, vårda det ! får tänka på att det finns ynglingar här under 11 (viktorm) som kanske tar efter ert språk och använder ett liknande sätt att uttrycka sig i ord fighter på förskolan "solrosen"..

By the way jag skulle ta dig Erc och Slappo på samma gång any time any way.. Fuckers!!

Logga in för att svara
#58868 Svar: Surf Etikett!!!! 16 år sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Obie skrev:
Slappo droppade in, inte snällt slappo!! Erc gnälla inte gnälla.. shit happens!!
Fan slappo varför sånt språk, vårda det ! får tänka på att det finns ynglingar här under 11 (viktorm) som kanske tar efter ert språk och använder ett liknande sätt att uttrycka sig i ord fighter på förskolan "solrosen"..

By the way jag skulle ta dig Erc och Slappo på samma gång any time any way.. Fuckers!!

Hehe, problemet är att Slappo är en sån aggro jävul att du kan få problem. Själv är jag bara vän med honom för att inte riskera att få honom som fiende.... men hatar honom från djupet av mitt hjärta:P

Logga in för att svara
#58899 Svar: Surf Etikett!!!! 16 år sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

adamski skrev:
Obie skrev:

Hehe, problemet är att Slappo är en sån aggro jävul att du kan få problem. Själv är jag bara vän med honom för att inte riskera att få honom som fiende.... men hatar honom från djupet av mitt hjärta:P

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!