alex el gordo skrev:
satans va du säljsnackar kring ditt surfcad. Nog för att jag fått två brädor felshapade redan, bara surfat i två år, men jag litar mer på en limsniffande proshaper än ett program gjort av en svensk ( dvs väldigt lite erfarenhet av surf
. Men jag har förstått att det är VÄLDIGT viktigt att se till att få rätt shaper, inte som de blivit när det gått fel för mig - att en snubbe som i vanliga fall bara gör slutfinishen får göra brädan från början.
Ojdå, mitt inlägg var varken riktat som kritik mot dig eller som säljsnack för surfcad. Surfcad är för övrigt ett brasilianskt program skrivet av Luciano Leão, d.v.s. inget som har med mig att göra över huvud taget...
Faktum kvarstår, det blir ofta fel om man inte specificerar brädan ordentligt när man beställer en custom, och det är inte bara jag som föredrar datorverktyg framför lim. Flera proshapers har redan laddat ner mitt program (som heter BoardCAD för er som inte visste det), och det finns även flera andra liknande program som surfcad, aps3000, dat-designer, shape3d på marknaden.
Visst har jag inte samma erfarenhet som många andra shapers, men jag har i alla fall surfat 10 år längre än dig Alex och varit bosatt i Portugal under hela ditt surfliv

...
/Jonas