Facebook data

1
Surf-öra
#17894 Surf-öra 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Staffan
graphgraph

Jaha, så har man då åkt på surfer's ear. En relativt cool åkomma kommer jag ihåg att jag tyckte första gången jag hörde talas om den, men det är inte så kul som man kan tro. Vatten i örat som stannar där i veckor i sträck och ett antal öroninfektioner senaste året. Och så då operationen för en dryg månad sen. Nedsövd i 4 timmar medans örat borrades ur, sedan ont i ett par dagar, och sedan inget surf på 4 veckor.

Surfade knähögt onshore beach break i söndags--första surfet sedan operationen och hur kul som helst.

Hett tips till alla grommets hemma i sverige: kör med huva, öronproppar, etc.

Logga in för att svara
#17901 Svar: Surf-öra 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Effet
graphgraph

Annars kan man pröva den här sköna huskuren!

Finhacka en gul lök, lägg löken i en strumpa och fixera strumpan med ett par kalsingar, le och va gla!

Det är en sådan jävla synd att den här mannen inte finns bland oss längre. Saknar dig mer än någonsin Oskar.

Logga in för att svara
#17920 Svar: Surf-öra 17 år, 9 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Shit så de e de som väntar... Jag är i "ständigaöroninvektionperioden" [img]

Logga in för att svara
#17970 Svar: Surf-öra 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

magge
graphgraph

nu när jag var i spanien såg jag en hel del som surfade med blått kladd i öronen, alltså sånt kladd man sätter upp lappar, affischer med.

Logga in för att svara
#17971 Svar: Surf-öra 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

häftmassa menar du men det kan ha varit en öronpropps massa också...

Logga in för att svara
#17979 Svar: Surf-öra 17 år, 9 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Helvete! Det där såg inget vidare ut. Kom ihåg att jag testade öronen hos ngn doc. i Newquay -86 och då var de ok. Har inte rakat öronen sen dess. Tror att öronskägget skyddar, har du ej öronskägg har du ej på havet att göra, sa doc. Har du provat att headbanga efter varje session? // C

Logga in för att svara
#18073 Svar: Surf-öra 17 år, 9 månader sen Stoke: -2

Robban
graphgraph

Tja, efter surfen sticker man in en vanlig tops/toapapper/bomull, och låter de sitta där i fem minuter så suger den upp allt vatten som inte vill komma ut på det vanliga sättet. I australien finns det ett medel som heter "swimmers ear" som man droppar i örat (innehåller någon alkohol-lösning som "torkar" ut vattnet). Själv kör jag med valigt toapapper, har åkt på öroninflammation för många ggr. Surfs up on southeastcoast skåne ikväll....

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!