Facebook data

1
"Point Break" i G-Bay
#17896 "Point Break" i G-Bay 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

tobias
graphgraph

För ett par år sedan så blev SE-banken i Gävle rånad av en yxman. Han gick under jorden och har nu fångats på Irland. Gefle Dagblad skriver:

"Den 31-årige mannen som misstänks för SEB-rånet i Gävle gick under jorden på Irland.
Liksom i kultfilmen "Point Break" sysselsatte sig den eftersökte mannen med att surfa innan han greps av polis.

Yxrånet mot SE-banken i Gävle blir allt mer likt det 16 år gamla manuset till den populära filmen "Point Break" där skådespelarna Keanu Reeves och Patrick Swayze spelar huvudrollerna. I filmen misstänker polisen att en serie bankrån har utförts av ett gäng surfare. En polis infiltrerar därför gänget genom att lära sig surfa och det visar sig tillslut att misstankarna stämmer.

Nu verkar det som om verkligheten har överträffat dikten. Den 31-årige man som tillsammans med en 29-åring misstänks för det två år gamla yxrånet, där bytet från banken blev 1,1 miljoner kronor, lyckades gå under jorden. Det trots att den svenska polisen skickat ut en internationell efterlysning av honom."

Läs mer på: www.gd.se/Article.jsp?article=108756

Logga in för att svara
#17900 Svar: "Point Break" i G-Bay 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Effet
graphgraph

Undrar om han tänkte precis som Bodhi?

We will show them that the human spirit is still alive!

Logga in för att svara
#17914 Svar: "Point Break" i G-Bay 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

"Det är inget fel att dö om man gör det man älskar..." Eller något i den stilen

Logga in för att svara
#17918 Svar: "Point Break" i G-Bay 17 år, 10 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Undra om snuten som grep honom har börjat surfa då, precis som i Point Break

Logga in för att svara
#17925 Svar: "Point Break" i G-Bay 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

"It jacks up! Drags u down into the pit.... ....and your balls, your balls man are about this big...."
eller Kiedis "that would be.... a waste of time".

den såg man sönder som knodd.

Logga in för att svara
#17926 Svar: "Point Break" i G-Bay 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

"It jacks up! Drags u down into the pit.... ....and your balls, your balls man are about this big...."
eller Kiedis "that would be.... a waste of time".

den såg man sönder som knodd.

Logga in för att svara
#17927 Svar: "Point Break" i G-Bay 17 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Ha, reportern frågade mig igår om jag hade en bra surfbild för att illustrera artikeln. Men det blev njet när han berättade om storyn. Fan, man vill ju inte förknippas med yxrånare hos localsen! Yxa?! Kunde han inte valt nåt annat, typ blomspruta?...
Iaf ingen jag surfat med här. Känner inte igen hans namn. Så nån megasurfare e han inte.
Kanske det var Andiss som peppade honom att börja paddla?...

Logga in för att svara
#17929 Svar: "Point Break" i G-Bay 17 år, 10 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Är det tjompa dom tagit?

Logga in för att svara
#17933 Svar: "Point Break" i G-Bay 17 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Tjompa känner jag inte men om du menar Thompa-TedG, så nej. Han föredrar mjukare vapen och har riktat in sig på surftillbehörsbutiker, inte banker...

Logga in för att svara
#17934 Svar: "Point Break" i G-Bay 17 år, 10 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Nop, redan fått bekräftat på att det är han.. och jag som ska dit på torsdag nästa vecka

Logga in för att svara
#18006 Svar: "Point Break" i G-Bay 17 år, 10 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Ha ha, han har jag skatat med en del på 90-talet. Han brukade vilja skata naken på stora tävlingar och hade kanske Sveriges floatigaste stil. Gissa vem?

Logga in för att svara
#18008 Svar: 17 år, 10 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Ants skrev:
Ha ha, han har jag skatat med en del på 90-talet. Han brukade vilja skata naken på stora tävlingar och hade kanske Sveriges floatigaste stil. Gissa vem?

Kolla 4 trådar uppåt

Logga in för att svara
#18023 Svar: 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Roos
graphgraph

Esta skrev:
Ha, reportern frågade mig igår om jag hade en bra surfbild för att illustrera artikeln. Men det blev njet när han berättade om storyn. Fan, man vill ju inte förknippas med yxrånare hos localsen! Yxa?! Kunde han inte valt nåt annat, typ blomspruta?...

Haha fasen va bra Esta! Härligt att du tänker till innan du ger ut dina bästa pix till reportrar.
Känns redan lite jobbigt att yxrånare förknippas med surfare. Min popularitet bland de älder grannarna ökade ju inte precis. Dom tittar redan snett på mig när jag lär ut den lilla kunskap jag har om surfing till kidsen i området och låter dom testa min longboard på gatan, eller när ja tog ut några i vattnet bara för att dom skulle få känna hur det känns att ligga på en bräda och paddla. Dom tror säkert ja planerar en kupp mot dom och försöker värva kidsen till mina kumpaner...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!