Facebook data

1
stavanger tips tack!
#17947 stavanger tips tack! 17 år, 10 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

hallå jag och några polare ska till stavanger den 15 augusti för att finna lite surflycka!
är lite i valet och kvalet om man ska köra en husvagn dit eller om man ska bo på camping i sånna där campingstugor eller liknade. är de nån som har prisuppgifter och tips på bra ställen där man kan slagga för en bra prispeng (i norska propotioner)

även nåt bra bryt som nån kan tipsa om

är tacksam för tips vore as najs!
MVH: Palo

Logga in för att svara
#17964 Svar: stavanger tips tack! 17 år, 10 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Tjena, kolla in surfsentrum.no och klicka dig vidare, där finns spotkartor etc.

Bore camping kan jag rek. precis vid en stor sandstrand som dessutom nästan alltid funkar. www.borestrand.no

Lycka till!

Logga in för att svara
#17987 Svar: stavanger tips tack! 17 år, 10 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Aloha,

Är på Bore just nu, har varit vågor hela tiden, tyvärr inte så bra som de andra gångerna i år, men surf varje dag iallafall...

En stuga eller hytte kostar 450-650 NOK/dag (4-6 pers, fast kan vara fler om man ska snåla). Så räkna med 150 SEK per natt och gubbe ungefär. Ganska jobbiga vägar att köra upp en husvagn på, så skulle nog satsa på stuga...

Försök att boka stuga så fort som möjligt, kan vara ganska svårt att få plats under augusti, speciellt under helgerna...

Kolla in www.backdoor.se och galleri, där finns en del schyssta bilder från ett tubande Bore...

Snart dags för mig att dra hem. Nästa Norgeresa blir till Hoddevik om tio dagar och sen blir det Stavanger mot slutet av augusti igen...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#17988 Svar: stavanger tips tack! 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Har funderat lite på at dra till stavanger i höst. Hur tar ni er dit? Bil hela vägen eller tar ni färjor? Hur lång tid tar det ungefär? Är det bättre att köra upp till Hoddevika ist?

Logga in för att svara
#17990 Svar: stavanger tips tack! 17 år, 10 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Inte bättre att köra till Hoddevik, men kanske en vackrare väg. Du kör lämpligast genom landet för att ta dig till Stavanger, lite beroende på vart du kör ifrån. Brukar ta färjan Moss- Horten, sen ner en bit söderut och sen svänger man rätt in mountain-country. Det tar kanske totalt 10-11 hrs om man står på, från Göteborg till t ex Bore då. Klart, missar man färjan, då försvinner snabbt tiden...

Göran kan säkert köra det snabbare om han sneddar genom rondeller å så!

Logga in för att svara
#18036 Svar: stavanger tips tack! 17 år, 10 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

fan va najs.
ska kika upp de där me bore.

tack hade

Logga in för att svara
#18041 Svar: stavanger tips tack! 17 år, 10 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Hej igen!

Bor man på Västkusten är det en hel del snabbare upp till Stavanger. Så får man vila lite från bilkörandet på Horten-Moss färjan. Kör man snabbt non-stop Göteborg till Bore och färjan klaffar kan man pressa ner det till 9 timmar. Fast för det mesta brukar det ta 11 timmar med lite matstopp.

Till Hoddevik från GBG tar det nog 12 timmar non-stop, bara kört en enda gång iofs.

Hoddevik är vågsäkrare än Stavanger (mer exponerat mot NW groundswell) men har å andra sidan inte lika många bra spots som Stavanger.

Under sommaren är det vågsäkrare i Hoddevik och under höst/vinte/vår skulle jag satsa på Stavanger. Speciellt om man vet att det är ett swell på g i Stavanger. Fick man välja helt så skulle man vilja ha Hoddeviks swell fast på Stavangers bryt...

Bara en vecka kvar tills man drar upp till Hoddevik, är nog en av världens vackratse platser. Vägen från Hoddevik till Stavanger är grym också, tar iofs 11-12 timmar och det är 7 färjor. Men skulle säga att naturen längs den vägen slår Australien som annars är mitt favoritland...

En schysst dag på Kvassheim är aldrig fel...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#18043 Svar: stavanger tips tack! 17 år, 10 månader sen Stoke: 4

beijbom
graphgraph

Tjena Göran,

läste att ni skulle upp till Hoddevik nästa vecka. Är själv sugen på en Norgeresa, så tänkte kolla om man kunde hänga på? Hur länge tänkte ni vara borta och vilka datum? Jag jobbar, men kan lätt ta ledigt upp till en vecka om det skulle vara så!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!