|
#18080 |
Terror varning, bali 17 år, 10 månader sen |
Stoke: 0 |
Axil
|
Tjabba!
Jag åker ner till Bali i höst igen med ett gäng kompisar. Fast nu börjar jag noja lite över terror varningen Australien går ut med.
www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_16123001.asp
Tänkte höra mig för här med folk som har vart på ön nyligen, hur dom upp lever sitavtionen?
Jag kommer vara där mellan oktober och november.
/Axel
|
|
|
|
|
#18081 |
Svar: Terror varning, bali 17 år, 10 månader sen |
Stoke: 10 |
|
Har precis återvänt efter 1 månads surf i paradiset.
Angående terrorhotet så märkte man inte av någon ökad aktivitet av polis eller militär. Mitt råd är åk dit surfa ha kul men undvik ställen som samlar mycket utlänningar typ. Bountys, Paddys doubble 66 för du ska väl åka dit för att surfa inte festa på Klubbar;)
|
|
|
|
|
#18083 |
Axil
|
ah tack, du har nog rätt i. Var det mkt prat om terror varningen bland aus och andra tursiter?
Får nog bli lite apache och expresso bar ist:side:
|
|
|
|
|
#18089 |
|
kollar man när det smällt så har det varit i oktober, januari. Men dom gånger jag varit där har det känns lungt.
Men det är väl som dom säger plötligt händer det.
Fan ska hela falun fara till bali. I januari var ni minst 15-20 st på samma hotell 
|
|
|
|
|
#18102 |
Axil
|
Det är iosf sant, var där förra året under "bomb sessongen" och då tänkte jag inte ens tanken. Men när det går ut i media blir man lite fundersam.
Jaså, då lär du vart där när tobbe & co var där. Du bodde alltså på Ap-inn 
|
|
|
|
|
#18107 |
Stoke: -234 |
|
Bacca skrev:
Fan ska hela falun fara till bali. I januari var ni minst 15-20 st på samma hotell
Det här är så jävla puckat så det fan är skrämmande! Det är bara Tyskar och Israeler också SVENNAR som får för sig att åka ett så stort jävla gäng, från samma stan dessutom, MUHAHAHA, sen ligger ni vid polen o beställer hem pizzahut! Det är fan som Bob hund sjunger "tror jag åker till Thailand för o träffa lite Göteborgare"
Fan flytta hela Falun till Bali så slipper det kännas att man är borta, för det vill man väl inte?

|
|
|
|
|
#18115 |
Stoke: 1 |
|
jag var nere när det smällde i oktober för snart två år sedan. Som tur var hade jag åkt över till Java några dagar. När jag kom tillbaka till Bali skulle alla svenska jag träffa åka därifrån för att de hade blivit rädda. Jag tänkte mer: Nu har det ju smällt, då borde det ju vara safe ett tag.
Om du ska dit för att surfa och inte göra så mycket annat så kan du nog vara ganska safe. Åk upp till Medewi, där lär det inte smälla i första taget...
|
|
|
|
|
#18138 |
|
just go! det är precis som vanligt nu, kom hem för en vecka sedan efter en 2 månaders. var där under första bombningen 2002 och även en månad efter den andra... så jag vet att balineserna återhämtar sig fort, de kör ju lite mer på det där döden är en del av livet än vi västerlänningar. så om nån skulle få för sig att dra av en granat, se till att inte vara där, annars är det lugnt samhället och folket i övrigt funkar bra. och skulle det hända så är ju risken minimal att det händer igen kort inpå, så då är du ju toksafe.
peace
|
|
|
|
|
#18145 |
Axil
|
sverre, haha sant. Fast dom rest iosf inte ihop...
Det verkar iaf på er att det är lungt. Kanske bara media som hypar allt..
medewi, det är det som ligger som ovan för balian? Vad är det för botten, är inte allt för säker för surfa rev känns det som.
|
|
|
|
|
#18147 |
Stoke: -234 |
|
Axil skrev:
medewi, det är det som ligger som ovan för balian? Vad är det för botten, är inte allt för säker för surfa rev känns det som.
No worries, tok soft våg, att duckdiva under en dubbelhuvudhög våg på Medewi är som att sätta in huvudet i duschen. Vattnet bara sköljer över en. Bottnen är stenar men inte så grunt. Perfekt nybörjarställe. Bättre o lättare att lära sig än i ett beachbreak.
|
|
|
|
|
#18155 |
Axil
|
Ah tack så mkt sverre, är det stenbotten på balian också?
Det låter schysst som fan, tok peppad för ens orka skit jobbet.
|
|
|
|
|
#18162 |
Stoke: 1 |
|
sverre skrev:
Axil skrev:
No worries, tok soft våg, att duckdiva under en dubbelhuvudhög våg på Medewi är som att sätta in huvudet i duschen. Vattnet bara sköljer över en. Bottnen är stenar men inte så grunt. Perfekt nybörjarställe. Bättre o lättare att lära sig än i ett beachbreak.
Det enda du ska passa dig för är när du ska i vattnet och ur. Du behöver revskor för det växer nån typ av vassa saker på stenarna. Jag rev mig lite på benen när jag skulle upp en gång. Men när du väl är ute är det safe. Kände aldrig bottnen nån gång. Riktigt bra våg att lära sig på. Brukar ligga en stor sköldpadda i lineupen med.
|
|
|
|
|
#18170 |
Stoke: 4 |
|
Jag och min bror var bara några hundra meter ifrån när det small senast på bali. Vi hade en otrolig tur då vi istället för att gå förbi stället som small bestämde oss för att titta på lite surfshorts ca 6 affärer därifrån. Vi hade precis varit utanför när killen med ryggsäck sprang in. Veckorna efter var det inte mycket turister kvar. Vi få som valde att stanna kvar drog antingen till andra öar.
Ett tips är ju att undvika stora folksamlingar men å andra sidan så kan det smälla var som helst. Vill terroristerna döda 100-200 personer på en smäll så är det inte så svårt. Attacken den oktober dagen var nog mer bara för att visa att de fortfarande är i farten med att jävlas med.
Det är fruktansvärt när något sånt här händer och otroligt tråkigt att det ska behöva gå ut över balineserna som är så snälla och hjälpsamma. Men skulle vi alla sluta åka dit så skulle teroristerna vinna. Åk dit och ha kul. Surfa så mycket du kan, för i vattnet är nog bästa stället att undvika bomber. Dock kanske ni ändå kommer stöta på andra terrorister i form av arga fransmän och tyskar

|
|
|
|
|
#18187 |
Axil
|
Ligger mycket i vad du säger dalmasen. Det enda är väl att det är lite dyrgt att gå och tänka på att det "kan" smälla. Men nu behöver man inte gå ut och festa varje kväll när det har byggst skatepark, base.co.id/
ser verkligen bra ut.
Tror inte jag kommer tillbringa lika mkt tid i kuta som jag gjorde förra gången heller. OM det smäller så lär det ändå hända där eller på flygplatsen.
|
|
|
|
|